Array_flip

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Functie Als Senior .NET ontwikkelaar ga jij aan de slag in ons Research & development team. Ons team bestaat uit 17 collega’s! Wij zijn momenteel druk bezig met het opzetten van een geheel nieuwe architectuur voor een nieuw product. Hierbij maken wij o.a. gebruik van VS2022 en .NET 6.0. Jouw functie is dan ook voornamelijk backend georiënteerd bij ons. Aangezien wij meetapparatuur ontwikkelen voor de chemische industrie is het ook erg belangrijk om kwalitatief hoogwaardige software te ontwikkelen voor de besturing hiervan. Verder ben jij verantwoordelijk voor het designen, implementeren en testen van nieuwe features. Ook zorg jij voor toekomstbestendige

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Jij als front end developer gaat werken binnen de teams van onze klant, uiteraard met alle moderne technieken. Opdrachten worden echt gericht op jouw leerdoelen en jouw behoeftes. Wij hebben een omgeving gecreëerd waarin je echt jezelf kan zijn en waar echt gekeken wordt naar jouw voorkeuren. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en dan ga weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en dus jezelf snel ontwikkelen. Eisen Je bent communicatief vaardig en houdt van een dynamische omgeving Je hebt HBO werk- en denkniveau Je hebt gedegen kennis

Bekijk vacature »

Front end developer React

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Senior Software Developer C++

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Vacature ID: 13342 Introductie Do you want to work for one of the most innovative companies located in the region of Eindhoven. Currently Due to growth we are looking for a Senior Software Developer. Our client is a high-tech company with international roots and can provide you with a challenging opportunity. Functieomschrijving Responsibilities: Design, develop, and maintain high-quality software applications in C++ Collaborate with other engineers, product managers, and stakeholders to understand requirements and develop solutions Write clean, maintainable, and efficient code Conduct thorough testing and debugging to ensure high-quality software Optimize applications for

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript developer (ReactJS, NodeJS, T

Functie Het team bestaat momenteel uit ruim 15 collega’s, waarvan ruim de helft in het ontwikkelteam werkzaam is. Er zijn gave plannen om het platform ook te gaan toepassen op bijv. vliegvelden, maar ook internationale groei zit in het verschiet en daarom zijn ze op zoek naar versterking. Als Fullstack JavaScript developer werk je nauw samen met 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creeren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld

Bekijk vacature »

PHP ontwikkelaar

Functie Jij komt te werken in een development team van 9 man. Het grootste deel doet back end development en daarnaast is er 1 teamlead en 1 tester in het team. Dit Agile team is van groots belang voor de organisatie omdat zij voornamelijk alle eigen systemen in-house ontwikkelen. Naast het door ontwikkelen van het bestaande platform en de software die daarbij komt kijken, zul jij je ook bezighouden met het realiseren en opzetten van nieuwe projecten binnen het bedrijf. Je staat nauw met de klant in contact om zo hun wensen zo goed mogelijk te kunnen realiseren. Daarnaast ontwikkel

Bekijk vacature »

Senior Applicatie ontwikkelaar Java

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving We verwachten van je,

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

.net developer

Hoi! Wij zijn auto.nl en wij verkopen auto's online. je bestelt bij ons een auto net zo makkelijk als een spijkerbroek. En bevalt ie niet? Dan stuur je 'm gewoon weer terug. En dat we dat goed doen bewijst onze hoge klanttevredenheid van een 9,3. Nu maken we de volgende stap bij auto.nl. We starten met fysieke winkels. Online zoeken, offline bekijken. Maar nog altijd, geen gedoe! Gewoon eerlijk, transparant en zonder zorgen een auto kopen.. Maar om dat waar te blijven maken en nóg beter te worden, zoeken we uitbreiding van ons development team. Wat ga je precies doen?

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving We are looking for a dutch native speaker In deze uitdagende functie ga je werken als onderdeel van het development team, in de functie van C#.NET Developer, Je gaat maatwerk software bouwen voor diverse klanten. Ook optimaliseer je bestaande software en bouw je API koppelingen. Je bent vooral met back-end development bezig. Je krijgt veel vrijheid in deze functie en je krijgt de kans om mee te denken in bedrijfsprocessen. Deels thuiswerken is geen enkel probleem! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving Ben jij een getalenteerde PHP Developer en aan de slag in een gemotiveerd team? Lees dan snel verder! Voor onze opdrachtgever in de omgeving van Valkenswaard zijn we op zoek naar een ervaren PHP developer. Jij gaat hier zorg dragen voor het optimaliseren en up-to-date houden van de bestaande applicaties. Je werkt verder aan de applicaties die jij verder ontwikkelt. Dit doe je voornamelijk met PHP en MySQL. Verder ga je je bezig houden met: Het uitbouwen van het E-commerce software platform. Deelnemen aan overleggen met het team. Het ondersteunen van jouw team developers (3 man) en helpen

Bekijk vacature »
Zim Zim

Zim Zim

17/02/2007 14:01:00
Quote Anchor link
Hallo ik gebruik de functie array_flip. Alleen zit er een nadeel aan array_flip:
Als ik deze waardes heb:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
Array
(
    [
veld1] => Tim
    [veld2] => 1
    [veld3] => 1

)
?>

En ik flip dit (heb ik nodig voor het invoegen van de 'VALUES' in mijn database). dan verdwijnt veld2, omdat er maar één '1' kan zijn.
Hoe zou ik zoiets kunnen oplossen?
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 10:33:43
 
Joren de Wit

Joren de Wit

17/02/2007 14:06:00
Quote Anchor link
Hoezo zou je array_flip() nodig hebben als het gaat om het uitlezen van een array om waarden in een database te stoppen?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$array
= array('veld1' => 'Tim', 'veld2' => 1, 'veld3' => 1);

foreach($array as $key => $value)
{

    echo $key.': '.$value.'<br>';
}

?>
 
Zim Zim

Zim Zim

17/02/2007 14:09:00
Quote Anchor link
@Blance, het gaat om het invoegen van gegevens op deze manier:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$brieftotaal
= "'" .implode("','",$_POST). "'";
$postbodetotaal = implode(",",array_flip($_POST));

$sql="INSERT INTO tabel ($postbodetotaal) VALUES($brieftotaal)";
?>

Ik zie dat het met array_flip helemaal niet kan op de manier die ik wil. Zou het ook op een andere manier kunnen?
 

17/02/2007 14:13:00
Quote Anchor link
Het is heel logisch dat die ene verdwijnt omdat je geen dubbele keys/ids mag hebben. Ik snap ook niet hoe je dit dan wilt gaan oplossen. Je kan b.v. geen array_flip meer gaan gebruiken maar handmatig via foreach en dan een controle uitvoeren en als het bestaat er een _ (o.i.d.) achter gooien maar dan blijf je bezig.
 
Mark D

Mark D

17/02/2007 14:14:00
Quote Anchor link
Je kunt met een for-lus werken die begint op het getal van de grootte van je array en dan steeds 1 eraf. Als je dan alles in een nieuwe array zet in de lus krijg je dezelfde array maar dan omgekeerd.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

17/02/2007 14:16:00
Quote Anchor link
@Zim: maar sinds wanneer sla jij meerdere gegevens gescheiden door een komma op in 1 veld? Ik krijg het vermoeden dat het datamodel dat je dan gebruikt niet helemaal juist is...

ps. @Mark: dan kun je dus net zo goed een foreach loop gebruiken om je array uit te lezen. En ook dan zal je tegen hetzelfde probleem aanlopen dat je geen dubbele keys in je array mag hebben.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
 
Zim Zim

Zim Zim

17/02/2007 14:17:00
Quote Anchor link
Opzich is het op te lossen Maarten, alleen dan moet het gelijk uit de array.
Ik heb een idee ffies kijken of ik eruit kom.

@blance, dat doe ik toch niet? of zie ik dat verkeerd?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Zim Zim
 
Bo az

Bo az

17/02/2007 14:17:00
Quote Anchor link
Ik liep toevallig van de week tegen het zelfde probleem aan en heb het toen zo opgelost:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
$aCols = array();
foreach($aRow as $sColName => $sValue){
    $aCols[] = $sColName;
}
echo implode(';',$aCols)."\r\n";
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bo az
 
Joren de Wit

Joren de Wit

17/02/2007 14:19:00
Quote Anchor link
Zim schreef op 17.02.2007 14:17:
@blance, dat doe ik toch niet? of zie ik dat verkeerd?
Oh, ik zit niet op te letten, mijn fout ;)
 
Arend a

Arend a

17/02/2007 14:24:00
Quote Anchor link
PHP maakt op zich geen onderscheid tussen associative arrays:

array (
"a" => "b",
"c" => "d",
"e" => "f"
)

en arrays:

Array("a","b","c","d");

Terwijl het verschil best groot is.

De functies die jij zoekt heten array_values en array_keys.

Ik raad het overigens van harte af om direct de $_POST variabelen in je database te knikkeren.
 
Zim Zim

Zim Zim

17/02/2007 14:25:00
Quote Anchor link
Ik heb het nu zo opgelost:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
$pakketbodetotaal
= '';
$i =0;
foreach($_POST as $pakketbode => $pakket)
{

    if($i == "0")
    {

        $pakketbodetotaal .= $pakketbode;
    }

    else
    {
        $pakketbodetotaal .= ",".$pakketbode;
    }

    $i++;
}

?>
 
Zim Zim

Zim Zim

17/02/2007 14:27:00
Quote Anchor link
@Arend
Waarom zou je het afraden om $_POST gelijk erin te knikkeren? Het zijn toch jou $POST's? Die worden van jou server toch verstuurd? of heb ik dat verkeerd?
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

17/02/2007 14:28:00
Quote Anchor link
Dat kan ook user-input zijn, dus die moet je altijd checken.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

17/02/2007 14:29:00
Quote Anchor link
Dat klopt, maar het is wel input van de gebruiker. Als jij daar verder niets mee doet is jouw script gevoelig voor sql inject. Minimaal hoor je over de input van gebruikers een functie als mysql_real_escape_string() te halen...
 
Zim Zim

Zim Zim

17/02/2007 14:34:00
Quote Anchor link
@Jan Hoe checken?
Ik heb er wel een mysql_real_escape_string() in. En ze kunnen alleen iets invullen door de juiste veldnamen te weten, anders krijgen ze een error. En als ze de juiste veldnamen weten en er waardes invullen, krijg ik gewoon data binnen, en dat wil je toch bij een formulier?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

17/02/2007 21:39:00
Quote Anchor link
Minimaal dus door mysql_real_escape_string() te gebruiken. Dat voorkomt al dat queries mislukken of dat er sql injectie plaats kan vinden...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.