arrayParser (?)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Ontwikkelen van herbruikbare componenten; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als junior .NET Developer kom je terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als junior .NET Developer werk je aan het ontwikkelen van verbeterde

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Voor een bedrijf in Den Bosch zoek ik een PHP Developer, die al wat werkervaring heeft. Jij gaat aan de slag met de verdere professionalisering van de interne applicaties en software. In de functie ga je verder: Verdere ontwikkeling eigen CRM systeem, vooral middels PHP; Bouwen van verschillende API's & koppelingen; Meedenken om de software/applicaties te verbeteren/optimaliseren; Aan de slag met de interne tooling. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief binnen de telecombranche. Het hoofdkantoor zit in regio van Den Bosch en er werken ruim 70 medewerkers, verdeeld over verschillende afdelingen. De afdeling Development bestaat uit vijf collega's, onder

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Software Developer

Functieomschrijving Voor een toffe opdrachtgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP Developer met affiniteit met Laravel. Je komt te werken bij een uitdagende opdrachtgever met supergave klanten in een specifieke branche. Als PHP ontwikkelaar ben je samen met een vooruitstrevende team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het vernieuwen van informatiesystemen voor een specifieke branche. Je ondersteunt complexe uitdagingen van klanten. Vervolgens breng je hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Affiniteit met Laravel is een pré. Om de klanten zo goed mogelijk te ondersteunen en snel in

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor onze opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij opzoek naar een software programmeur die goed kan schrijven in de talen C of C++ en die het leuk vind om te werken met Linux! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf wil de klanten een volledige oplossing kunnen bieden, waarbij ze een

Bekijk vacature »

Robot Programmeur

In het kort Drie redenen waarom deze vacature uniek is! Modern, innovatief en Informeel bedrijf waar veel mogelijk is Werken met diverse robot merken Meehelpen met inbedrijfstellingen bij de klant De organisatie Hier ga je aan de slag Dit groeiende bedrijf van totaaloplossingen in de automatisering van productieprocessen, is hoofdzakelijk actief in de Benelux. Vanuit het kantoor in regio Amersfoort worden veel oplossingen geboden in de vorm van robotica. Geen project is hetzelfde wat garant staat voor bijzonder veel afwisseling. De bedrijfsgrootte is ongeveer 80 man. Van gerobotiseerde machinebeladingen tot aan assemblage automatiseringen wordt vanuit krachtige engineering maatwerk equipment geleverd.

Bekijk vacature »

Java Developer

Java Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Fullstack of back-end PHP developer

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Full-stack developer

Als Full-stack developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Samen met je SCRUM team werk je aan zowel de front- als de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en echt het verschil te kunnen maken. Ons ontwikkelteam bestaat uit ruim 40 ontwikkelaars, testers, scrum

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript developer (ReactJS, NodeJS, T

Functie Het team bestaat momenteel uit ruim 15 collega’s, waarvan ruim de helft in het ontwikkelteam werkzaam is. Er zijn gave plannen om het platform ook te gaan toepassen op bijv. vliegvelden, maar ook internationale groei zit in het verschiet en daarom zijn ze op zoek naar versterking. Als Fullstack JavaScript developer werk je nauw samen met 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creeren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld

Bekijk vacature »

.NET Developer Shared Driving

Bedrijfsomschrijving Onze klant richt zich op het toegankelijker maken van steden, een fantastisch mooi streven. Hoe ze dat doen? Met eigen ontwikkelde software, waarmee vervoersmiddelen gedeeld kunnen worden. Deze inspirerende werkgever maakt een maatschappelijke impact en dat doen ze nu al zo'n 25 jaar! Het bedrijf is gevestigd in het centrum van Rotterdam en kent ongeveer zo'n 90 medewerkers. Het personeel is lekker gewoon gebleven! Iedereen kleedt zich zoals hij of zij dat zou willen en de sfeer is er erg fijn. Een leuke werkgever om voor te werken, en bovendien zijn er voor jou als Software Developer veel mooie

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET developer start jij in een development team met twee ervaren software ontwikkelaars. Jouw persoonlijke ontwikkeling is voor ons erg belangrijk en jij gaat dan ook meelopen met onze Senior .NET ontwikkelaar die jou met zijn kennis en ervaring een goede begeleiding kan aanbieden. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Medior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Ontwerpen en bouwen van nieuwe functionaliteiten binnen de complexe omgeving; Proactief de processen kwalitatief en efficient inrichten; Opzetten van Unit Tests; Code Reviews; Regie nemen voor innovatieve projecten; Landschap beheren en de bijbehorende ketens hierbij in het oog houden. Hier ga je werken De organisatie is actief binnen de financiele branche en heeft een IT afdeling van circa 450 man. De organisatie voorziet de maatschappij binnen de financiele dienstverlening en is gedurende de jaren een onmisbare schakel geworden. Het is een high profile organisatie waar ze veel te maken hebben met veranderingen voortkomend uit maatschappelijke ontwikkelingen,

Bekijk vacature »
Jasper DS

Jasper DS

08/02/2013 16:43:30
Quote Anchor link
Hallo,

eerst en vooral sorry voor de slecht titel maar ik heb nog geen idee hoe ik het beestje wil noemen.

Situatie zit zo: ik heb een config.yml file die ik inlees met de Symfony Yaml parser. Van die parser krijg ik een array terug. Nu wil ik die array "herschrijven" (lees de vorm veranderen). Ik heb hier een kleine classe voor geschreven maar ik vroeg me af, is dit wel deftig, kan het niet beter?

config.yml
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
db:
    class: \PDO
    host: localhost
    user: root
    password: test123
    db: databank1
DBstorage:
    class: \Jframe\Storage\PDOStorage
    db: test


Ik heb mijn .yml bestand in deze structuur geschreven omdat dat lekker duidelijk is.

parser
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
<?php

require '../vendor/autoload.php';

use Symfony\Component\Yaml\Parser;



class configParser
{
    public $parameterBag = array();

    public function parseArray($values)
    {

        foreach($values as $key => $value)
        {

            foreach($value as $blahkey => $blah)
            {

                $this->setParam($key.'.'.$blahkey,$blah);
            }
        }
    }


    public function setParam($key, $value)
    {

        $this->parameterBag[$key] = $value;
    }


    public function getParam($key)
    {

        if(array_key_exists($key, $this->parameterBag))
        {

            return $this->parameterBag[$key];
        }

        else
        {
            throw new exception('Key not found');
        }

    }


    // enkel voor testen
    public function dump()
    {

        var_dump($this->parameterBag);
    }
    
}




$yaml = new Parser();

$parser = new configParser();

$values = $yaml->parse(file_get_contents('../app/config/config.yml'));

$parser->parseArray($values);
// $parser->dump();
echo $parser->getParam('db.class'); // \PDO
echo $parser->getParam('db.user'); // \root
echo $parser->getParam('DBstorage.class'); // \Jframe\Storage\PDOStorage
?>


Nadeel: deze klasse kan maar 2 niveaus aan, indien ik in config.yml nog één niveau dieper ga zit ik terug met een array als value.
Gewijzigd op 08/02/2013 16:44:00 door Jasper DS
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 14:24:48
 
Kevin van Leeuwen

Kevin van Leeuwen

08/02/2013 16:51:50
Quote Anchor link
Op zich netjes gedaan maar je zou ook eigenlijk arrays kunnen mergen als je de values overschrijd bijvoorbeeld, hiermee bedoel ik dat je een method maakt die een config maakt en als ie bestaat dan overschrijd hij hem en anders voegt hij hem toe.
 
Jasper DS

Jasper DS

08/02/2013 17:07:12
Quote Anchor link
Class 'Jframe\Controller\FrontController' not found Woops verkeerde topic.

@Kevin, ik denk niet dat ik de arrays wil mergen. Alle keys moeten samen en hebben één value (string, int boolean maar geen array).

Stel nu dat ik dan ergens mijn dbuser nodig heb doe ik $config->get('db.user')
Gewijzigd op 08/02/2013 17:10:02 door Jasper DS
 
Erwin H

Erwin H

08/02/2013 17:15:06
Quote Anchor link
Als je meer niveau's wilt gaan (zonder dat vast te leggen) dan is denk ik de beste manier om het met een recursieve functie op te lossen. Als voorbeeld:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
function parseArray( $input, $currkey = '' ){
  foreach( $input as $key => $value ){
    if ( is_array( $value ) ){
      $this->parseArray( $value, $currkey.'.'.$key );
    }
else {
      //process
    }
  }
}

?>

Eerste aanroep is dan zonder currKey, want die is op dat moment nog leeg.
 
Wouter J

Wouter J

08/02/2013 17:17:30
Quote Anchor link
Het lijkt me handiger om de manier van ophalen te veranderen, dan de manier van invoegen.
 
Jasper DS

Jasper DS

08/02/2013 17:19:54
Quote Anchor link
@Erwin, oke mooi! Dat lijkt mij al een goede uitbreiding. :-)

@Wouter, jij bedoelt dat ik mijn .yml file anders moet opstellen toch? Ik vind dit wel een erg duidelijke en makkelijke oplossing qua configuratie? Ik heb bij Symfony liggen zoeken maar daar worden er meer als 6 klassen gebruikt waardoor ik de lijn kwijt was... :p
 
Wouter J

Wouter J

08/02/2013 17:22:08
Quote Anchor link
@Jasper, nee ik bedoel dat je Parser::getParam() moet aanpassen zodat hij de punten omzet in het uitlezen van een array.
 
Jasper DS

Jasper DS

08/02/2013 17:24:28
Quote Anchor link
Oke Wouter ik ben mee. Ik geloof dat je bedoelt dat $parameterBag gewoon de array bevat die de yaml parser binnensteekt. Indien ik dan $parser->get('db.class') aanroep moet mijn script het volgende doen: $this->parameterBag['db']['class']?
 
Wouter J

Wouter J

08/02/2013 17:46:39
Quote Anchor link
Ja, hoe ik het zou doen: https://gist.github.com/WouterJ/4740229

Deze maakt gebruik van de Symfony2.3 PropertyAccess component. Hierdoor heb je een enorm flexibele ParameterAccessor klasse, die zowel arrays als objects makkelijk kan uitlezen doormiddel van de '.'. Wat hij allemaal kan zie je in de unit test. Mocht je meer willen weten over de PropertyAccess component, de documentatie is al klaar maar nog niet online: https://github.com/WouterJ/symfony-docs/blob/8480e77fd15a9d93141e49fb155808bb7ff0c98d/components/property_access.rst
 
Jasper DS

Jasper DS

08/02/2013 17:50:12
Quote Anchor link
@Wouter, wat denk je van mijn class?

config.yml
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
db:
    class: \PDO
    host: localhost
    user: root
    password:
        hallo: jasper
        daag: desmet
    db: databank1
DBstorage:
    class: \Jframe\Storage\PDOStorage
    db: test



Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
<?php

require '../vendor/autoload.php';

use Symfony\Component\Yaml\Parser;

// use Jframe\Controller\FrontController;

$fc = new Jframe\Controller\FrontController();


class configParser
{
    public $parameterBag = array();

    public function setParamBag(array $params)
    {

        $this->parameterBag = $params;
    }


    public function getParam($key)
    {

        $keys = explode(".", $key);

        //$key = implode('][', $keys);

        $array = $this->parameterBag;

        foreach($keys as $key)
        {

            $array = $array[$key];
        }


        return $array;    
    }


    // enkel voor testen
    public function dump()
    {

        var_dump($this->parameterBag);
    }
    
}




$yaml = new Parser();

$parser = new configParser();

$values = $yaml->parse(file_get_contents('../app/config/config.yml'));

$parser->setParamBag($values);

// $parser->parseArray($values);
//$parser->dump();

echo $parser->getParam('db.class') . '<br/>'; // \PDO
echo $parser->getParam('db.user') . '<br/>'; // \root
echo $parser->getParam('DBstorage.class') . '<br/>'; // \Jframe\Storage\PDOStorage
echo $parser->getParam('db.password.hallo') . '<br/>'; // jasper

?>
 
Wouter J

Wouter J

08/02/2013 17:54:49
Quote Anchor link
Jasper, het kan. Maar nu zit je dus wel vast aan het feit dat je een array krijgt, maar het is wel wat simpeler. Dus je moet je afvragen of je deze klasse ooit nog eens ergens anders kan gebruiken waarbij je een object hebt, anders zou ik gewoon dat doen.

Zorg wel even dat je je aan de standaarden houdt (het liefst PSR standaarden) en dus je klassenamen met een hoofdletter laat beginnen.
 
Jasper DS

Jasper DS

08/02/2013 18:06:06
Quote Anchor link
Ik heb deze class geschreven voor mijn DI-container. Zodat ik makkelijk vanop elke plaats aan mijn config bestand geraak. Dus moet deze klasse ooit een object lezen? Ik heb eens goed nagedacht maar ik kan niets verzinnen...

Standaarden komen in orde, dit is nog maar een test.php bestand :-)
Gewijzigd op 08/02/2013 18:06:18 door Jasper DS
 
Wouter J

Wouter J

08/02/2013 18:09:28
Quote Anchor link
Ik kan ook zo snel niet iets vinden, dus kun je jouwe gebruiken :)

Quote:
Standaarden komen in orde, dit is nog maar een test.php bestand :-)

Leer het jezelf gewoon aan om altijd via standaarden te scripten.
 
Jasper DS

Jasper DS

08/02/2013 18:13:20
Quote Anchor link
Quote:
Leer het jezelf gewoon aan om altijd via standaarden te scripten.


Oke, duidelijk! Ik zal er op letten. ;-)

Ik twijfel wel nog over de naam van deze klasse. Zoals ik al zei dient het als bridge tussen de DI-container en de .yml of wat ik ook zou kunnen doen is mijn .yml altijd op die manier uitlezen? Ik weet het niet goed...
Gewijzigd op 08/02/2013 18:14:33 door Jasper DS
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.