ASP Query's Maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Roy Bongers

Roy Bongers

18/11/2004 20:57:00
Quote Anchor link
Sorry ik weet t t is geen php en ASP zuigt kei hard maar we moeten t voor school gebruiken. Nu heb ik t zover dat ik een select query kan doen maar een delete wilt maar niet lukken, update en insert ook niet. Is hier iemand die hier enig verstand van heeft? ik zal ff men werkende en men niet werkende posten. Met de query is niks mis al wilt de error reporting wel eens wat anders aangeven. En ik vind weinig / geen goede ASP hulp forums / sites. ASP.com bestaat niet eens <_<. Maar goed deze werkt:

set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.Provider = "Microsoft.Jet.OLEDB.4.0"
conn.Open "D:/InetPub/WWWroot/bigfamily.mdb"

set res = Server.CreateObject("ADODB.recordset")
sql = "SELECT * FROM camera"
res.Open sql, conn

Deze niet:

set conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
conn.Provider = "Microsoft.Jet.OLEDB.4.0"
conn.Open "D:/InetPub/WWWroot/bigfamily.mdb"

set res = Server.CreateObject("ADODB.recordset")
sql = "DELETE * FROM camera;"
Response.Write(sql) ' Waarom niet gewoon echo -_-'
'set abc = conn.execute(sql) -> dit had ik ergens gevonden maar dat werkte niet
res.Open sql, conn ' Ipv open update / insert / delete gebruiken werkt ook niet.

Ik hoop dat hier iemand is die een heeeeel klein beetje verstand heeft van deze microsoft troep zodat ik weer vooruit kan :). Ik gebruik hier overigens de VB versie van ASP oid. Bij zon ander ding wat we met VB moetsen maken hadden we een aparte class nodig voor DB connecties te maken. Zou dat hier ook moeten voor delete / insert en update. Dat zou wel erg krom zijn.

Mmh nou ander voorbeeld gevonden krijg weer zon vage error had ik al ooit eerder gehad met men vorige ding:
Error Type:
Microsoft JET Database Engine (0x80004005)
Could not delete from specified tables.
/wijzig.asp, line 14

Maar er is niks mis met men query :|

edit again: heb nou voor de gein drop table gebruikt en nou zegt ie eindelijk dat t een read only Database is maar NERGENS staat ie als read only aangegeven <_< Klote Microsoft shit


laatste edit: LAAT MAAR IK BEN ER ACHTER. Ik had problemen met rechten... Niet dat dat metteen al wordt aangegeven nee dat doet microsoft niet <_<
Gewijzigd op 18/11/2004 21:34:00 door Roy Bongers
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.