Asp.NET Core query met AJAX

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jorn Reed

Jorn Reed

13/05/2020 19:36:44
Quote Anchor link
Hoi, ik ben sinds kort een beetje bezig met .NET Core. En wilde graag AJAX in mijn project toepassen zoals wat ik weleens vroeger met PHP deed.

Ik heb bewijze van een Product tabel in de database. En wil daar standaard van 5 op de pagina tonen. Dat kan heel simpel met een limiet van 5 in de query.

Ik wil een 'LAAD MEER' knop toevoegen, die doormiddel van AJAX elke keer bij een druk op de knop 5 erbij laadt.

Ik had het idee dat ik een beetje zo'n soort query zou moeten gebruiken (PHP voorbeeld):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
`SELECT * FROM table WHERE product_id > "$_POST['last_id']" LIMIT 5`


Een engelse vriend van mij zei dat ik zo'n soort query nodig had:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
Select * from table order by product_id offset 5 limit 5
. Maar ik snapte zijn uitleg van wat `offset` in die query precies doet niet echt.

En uiteraard moet de query in asp.net core omgezet worden omdat je daar natuurlijk met het entity framework werkt.

Kan iemand mij hierin helpen?

Alvast bedankt!!
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 04:17:19
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/05/2020 21:57:57
Quote Anchor link
OFFSET betekent dat hij het aantal toont na je offset waarde. Dus hier alles na 5, gelimiteerd tot 5 stuks.
 
Jorn Reed

Jorn Reed

13/05/2020 23:10:48
Quote Anchor link
Oh oke, dus na offset, moet ik eigenlijk een eigen waarde invoeren, dus als er 10 items op de pagina al staan, en ik wil er per druk op de knop 5 bij, dan zou de eerste keer er offset 10 moeten staan toch?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/05/2020 23:26:04
Quote Anchor link
Ja, dat klopt.
Gewijzigd op 14/05/2020 00:07:20 door - Ariën -
 
Jorn Reed

Jorn Reed

14/05/2020 00:27:19
Quote Anchor link
Maar mijn query idee en dat van die andere persoon doen toch opzich hetzelfde? Alhoewel ik denk dat met 'OFFSET' de nettere manier is, en ook vaker gebruikt wordt wat betreft AJAX
 
Ivo P

Ivo P

14/05/2020 11:00:52
Quote Anchor link
in dit geval sorteer jij op product-id en dat zal uniek zijn.

Maar stel dat je een lijst ophaalt die sorteert op datum:

SELECT * FROM nieuws WHERE datum = CURRENT_DATE ORDER BY tijdstip LIMIT 10;

Hoe ga je daar bepalen tot hoever je was gekomen.
Mogelijk heb je meerdere berichten op hetzelfde tijdstip.

LIMIT en OFFSET werken dan nog steeds..
 
Jorn Reed

Jorn Reed

14/05/2020 13:34:40
Quote Anchor link
Ja precies, als je filters gebruikt met wat je zegt 'date' dan is dat wel handig.
 
Ivo P

Ivo P

14/05/2020 15:39:09
Quote Anchor link
Maar hou het gewoon consequent: offset is hiervoor bedoeld.
En je patch werkt alleen bij déze optie, maar gaat mis als je op iets anders wilt sorteren, of de optie inbouwt om aflopend ipv oplopend te sorteren (dan moet > ineens weer < worden).

Heel veel opties om zelf offset na te bouwen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.