attracties laden van gebruiker

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jasper den bleek

jasper den bleek

03/06/2012 19:27:32
Quote Anchor link
goedenavond,

ik ben bezig met een website waarop je attractie's kan kopen, maar hoe kan je als je op je eigen pagina zit je eigen attractie's zien ?

dit is de database :

CREATE TABLE `gekocht` (
`id` int(11) NOT NULL auto_increment,
`username` varchar(50) NOT NULL,
`attr.` varchar(32) NOT NULL,

PRIMARY KEY (`id`)
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=1 ;
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 06:00:59
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/06/2012 19:31:42
Quote Anchor link
Ik zou toch maar eens hier beginnen:
http://www.phptuts.nl/view/41/

Even een tip over je datastructuur. Werkt liever met unieke ID's voor de gebruikers waar je de attracties aan koppelt. Zo kan je later de naam van een gebruiker handig aanpassen onder dat je andere delen uit je database aan moet passen.
Gewijzigd op 03/06/2012 19:32:54 door - Ariën -
 
Jasper den bleek

jasper den bleek

03/06/2012 19:34:25
Quote Anchor link
oke bedankt voor de tip ik ga er gelijk aan werken.
 
Erwin H

Erwin H

03/06/2012 19:40:08
Quote Anchor link
Je hebt nu een kolomnaam 'attr.' met die punt op het einde dus. Dat is niet verstandig. Door die punt zal je altijd backticks om de naam moeten gebruiken, waar dan ook, anders krijg je foutmeldingen. Maak het jezelf niet zo lastig en gebruik buiten de underscore (_) nooit andere karakters in kolomnamen. Het is ook helemaal niet nodig.
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

03/06/2012 22:07:27
Quote Anchor link
En gebruik volledige namen en nooit met afkortingen (ook voor variablen). Dat geeft ook verwarring. attr zou ook voor attribuut kunnen staan.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.