Auto increment id waarde

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Darkwing Duck

Darkwing Duck

25/07/2007 17:27:00
Quote Anchor link
Hallo, ik heb een tabel waarbij de "id" telkens als er een nieuwe rij wordt ingevoegd een unieke waarde krijgt.

Is het mogelijk om als ik een nieuwe rij invoeg direct de toegewezen ID te weten te komen in mijn script?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 01:37:30
 
Joren de Wit

Joren de Wit

25/07/2007 17:28:00
 
Darkwing Duck

Darkwing Duck

25/07/2007 17:36:00
Quote Anchor link
Is dat 100% veilig? Want als 2 scripts tegelijk een for loop aflopen die rijen invoegt, haalt hij ze dan niet door elkaar?
 
- SanThe -

- SanThe -

25/07/2007 17:56:00
Quote Anchor link
Je vraagt het toch geen kwartier later op, maar direct na de insert.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

25/07/2007 18:20:00
Quote Anchor link
Bovendien wordt altijd gekeken naar de laatste INSERT query van de link identifier die in een script gebruikt wordt. Het kan dus niet zo zijn dat jij onbetrouwbare resultaten krijgt omdat 2 gebruikers tegelijker een INSERT query uitvoeren, het gaat echt om dat ene script.

En ja, het lijkt me ook niet slim om allemaal queries door elkaar te gaan uitvoeren in een script, maar het lijkt me ook niet dat je dat doet.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.