Autocomplete lijst verticaal weergeven i.p.v. horizontaal

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Ontwerpen en bouwen van nieuwe functionaliteiten binnen de complexe omgeving; Proactief de processen kwalitatief en efficient inrichten; Opzetten van Unit Tests; Code Reviews; Regie nemen voor innovatieve projecten; Landschap beheren en de bijbehorende ketens hierbij in het oog houden. Hier ga je werken De organisatie is actief binnen de financiele branche en heeft een IT afdeling van circa 450 man. De organisatie voorziet de maatschappij binnen de financiele dienstverlening en is gedurende de jaren een onmisbare schakel geworden. Het is een high profile organisatie waar ze veel te maken hebben met veranderingen voortkomend uit maatschappelijke ontwikkelingen,

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

Software developer (PHP) - Utrecht centrum

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Full-stack Developer

As a Full-stack developer at KUBUS, you will develop the (web)applications and services of BIMcollab. You will work on both the front- and back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual developer you can have an impact and really make a difference. Our development team consists of over 40 developers, testers, scrum masters and product owners, divided over

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar Java EE

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving De afdeling IV –

Bekijk vacature »

Senior Cobol Applicatieontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving In de applicatie ETM

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Als developer nieuwe gave features implementeren; Werken met technieken als C# .NET en (REST) API's webservices; Ontwikkelen van koppelingen middels API's; Maken van technische keuzes en beslissingen over de architectuur; Junior collega's coachen; Initiatief nemen voor nieuwe technische mogelijkheden; Je bent een belangrijke schakel - en vindt het leuk - om te schakelen met de business. Hier ga je werken In een klein team van professionals ben je als C# .NET Developer verantwoordelijk voor het ontwikkelen van één van de applicaties voor het grootste inhouse product: een applicatie voor alles omtrent hypotheken. De programmeertaal die je

Bekijk vacature »

Scrum Master

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Scrum master op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je begeleidt twee teams binnen de afdeling Platform Services (PLS). Je helpt mee de devops manier van werken van de teams verder door te ontwikkelen. Je helpt de PO bij het managen van de product backlog; het voorbereiden van

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front end developer Zorgplatform

Functie Jij als Front end ontwikkelen zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar, 1 Python developer en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De Marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult als Front ender dus voornamelijk bezig zijn met het verbeteren van onze interfaces op onze verschillende producten. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere

Bekijk vacature »

Back-end PHP Software Developer - Juniorfunctie

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Software Developer om ons team te versterken en mee te werken aan de ontwikkeling van eigen IOT-oplossingen. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het bouwen van webapplicaties, apps en dashboards voor het uitlezen en managen van sensoren in machines. Je werkt nauw samen met een team van ontwikkelaars en engineers om de beste software-oplossingen te creëren. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je bent in deze rol verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties en softwaretoepassingen voor in-house ontwikkelde IOT oplossingen. Je werkt aan complexe databases en back-end

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Mohamed nvt

Mohamed nvt

27/08/2017 21:23:13
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Zoals het onderwerp aangeeft, wil ik graag dat de autocomplete de lijst met gegevens verticaal weergeeft i.p.v. horizontaal zoals dat nu gebeurt.

Momenteel gebruik ik jQuery autocomplete op 2 input field op hetzelfde pagina en later worden het 3 input field.
De autocomplete werkt prima, maar de weergave wil ik verticaal hebben.

De volgende versie van autocomplete gebruik ik
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<link rel="stylesheet" href="//code.jquery.com/ui/1.11.4/themes/smoothness/jquery-ui.css">
  <script src="//code.jquery.com/jquery-1.10.2.js"></script>
  <script src="//code.jquery.com/ui/1.11.4/jquery-ui.js"></script>


In het header pagina heb ik dus staan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<script>
  $(function() {
    $( "#medicinename" ).autocomplete({
      source: 'includes/search_medicinename.php'
    });
  });
  $(function() {
    $( "#genericname" ).autocomplete({
      source: 'includes/search_genericname.php'
    });
  });
 </script>


Ik heb reeds gezocht op het net en kwam veel zogenaamde oplossingen tegen, maar dit werkt dus niet.
Daarbij wordt aangegeven dat ik d.m.v. CSS het probleem kan oplossen en ik heb de volgende code gebruikt in mijn CSS-code en helaas biedt dat geen soelas:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
.ui-autocomplete {
    max-height: 300px;
    overflow-y: auto;   /* prevent horizontal scrollbar */
    overflow-x: hidden; /* add padding to account for vertical scrollbar */
}

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Toevoeging op 28/08/2017 10:36:43:

Update 1:
Ik ben verder gaan zoeken voor een oplossing voor dit probleem, want ik wil het heel graag oplossen ;-)
Ik zie dat bij autocomplete een css-link hoort, nl:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<link rel="stylesheet" href="//code.jquery.com/ui/1.11.4/themes/smoothness/jquery-ui.css">

Wanneer ik dit link verwijder in mijn header.php pagina en aan mijn eigen CSS-bestand voeg ik dan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
.ui-autocomplete {
    max-height: 300px;
    overflow-y: auto;   /* prevent horizontal scrollbar */
    overflow-x: hidden; /* add padding to account for vertical scrollbar */
}

Dan gebeurt er nog steeds niet veel. Sterker nog de weergave van autocomplete ziet er nog vreemder uit zonder het bijbehorende css link. En het lijkt erop dat autocomplete mijn eigen CSS bestand negeert, terwijl de volgorde goed staat.
Er staat nu in mijn header.php pagina:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<link href="../includes/main.css" rel="stylesheet" type="text/css">
  <script src="//code.jquery.com/jquery-1.10.2.js"></script>
  <script src="//code.jquery.com/ui/1.11.4/jquery-ui.js"></script>
  <script>
  $(function() {
    $( "#medicinename" ).autocomplete({
      source: 'includes/search_medicinename.php'
    });
  });
  $(function() {
    $( "#genericname" ).autocomplete({
      source: 'includes/search_genericname.php'
    });
  });
 </script>

Er wordt eerst mijn CSS-bestand geladen en daarna komen de autocomplete bestanden. En ik heb gezien in hun eigen CSS bestand een CSS-class voor .ui-autocomplete met de volgende eigenschappen:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
.ui-autocomplete {
    position: absolute;
    top: 0;
    left: 0;
    cursor: default;
}

Mijn vraag is dus hoe kan ik ervoor zorgen dat autocomplete de weergave van gegevens verticaal laat zien ipv horizontaal...
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 16:11:26
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

29/08/2017 09:44:04
Quote Anchor link
Het is erg rustig in dit deel van het forum, want tot op het heden heb ik geen reactie op mijn topic ontvangen. Ik vraag me af of mijn probleem zo complex is?
En ik vraag me af welke versie van Jquery autocomplete heb ik nodig voor enkel autocomplete? Ik heb reeds op hun website gekeken, maar om eerlijk te zijn door de bomen zie ik het boos niet meer...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2017 09:57:40
Quote Anchor link
Ikzelf gebruik jQueryUI die een autocomplete aan boord heeft.
 
E vH

E vH

29/08/2017 10:00:25
Quote Anchor link
Laat ik dan maar als "eerste" reageren. Ships, Ariën was me net voor.

Je geeft heel veel input, maar eigenlijk geef je ook geen input.
Wat is de output van "source: 'includes/search_medicinename.php'"

Je gaat namelijk van de hak op de tak, terwijl het slechts een CSS weergave is ( als je het aan mij vraagt ).

Geef eens een concreter voorbeeld, heb je iets online staan?
Gewijzigd op 29/08/2017 10:00:46 door E vH
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

29/08/2017 10:28:39
Quote Anchor link
Hallo Elmar vH,

Je kunt het live zien, wat ik allemaal bedoel dat de weergave van de autocomplete lijst niet klopt.
URL: hawarco.co
credentials: [email protected]
test1
Laat je weten als je het heb gecheckt?

Toevoeging op 29/08/2017 10:34:48:

Hallo - Ariën -,

Ik wil ook jQueryUI gebruiken en welke versie kan ik het beste gebruiken voor auto complete?
En heb ik alle componenten nodig, die eronder worden aangegeven op http://jqueryui.com/download/#! ?
En als laatste vraag; volgens mij is het beter om de bestanden van jQueryUI op eigen hostingserver te plaatsen i.p.v. te linken naar hun bestanden, toch?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2017 12:29:41
Quote Anchor link
Het ligt eraan welke onderdelen je wilt gebruiken. Maar het kan ook geen kwaad om alles te kiezen. Mocht je ooit nog eens wat uit de 'toolbox' willen zoeken, dan is het in handbereik.
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

29/08/2017 13:03:14
Quote Anchor link
Oke, het is mij nu duidelijk wat ik moet kiezen voor autocomplete. En daarom heb ik besloten om versie 1.12.1 te downloaden met als widget autocomoplete. En voor theme zal ik base kiezen.
Tnx! en volgens mij is het toch beter om deze bestanden zelf te hosten i.p.v. te linken naar hun bestand toch vanuit je pagina's? Dit lijkt me beter voor o.a. meer controle.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2017 13:06:40
Quote Anchor link
Ik raad dat wel aan.
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

29/08/2017 13:39:52
Quote Anchor link
Top!
Ik vraag me of ik autocomplete opnieuw zal implementeren of wachten op feedback van Elmar vH...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2017 14:01:34
Quote Anchor link
Als ik je autocomplete bekijk (een JSfiddle werkt wat makkelijker dan een login die straks niet meer werkt), dan zie ik dus een soort matrix met de items. Is dat wat je bedoelde, en is het gelukt?
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

29/08/2017 14:25:49
Quote Anchor link
Print screen: http://hawarco.co/img/print%20screen.png
Dit is wat ik precies krijg wanneer autocomplete werkt bij mij.
Het resultaat wordt niet verticaal weergegeven, maar als een texarea box dat naar rechts schuift naarmate het voller wordt. En ik wil juist dat het resultaat als een lijst wordt weergegeven en dat je kan scrollen naar beneden door de resultaten...
Snap je nu wat ik bedoel?
Gewijzigd op 29/08/2017 14:30:55 door - Ariën -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2017 14:28:58
Quote Anchor link
Als je wilt scrollen, dan moet je toch de standaard manier gebruiken?
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

29/08/2017 14:29:25
Quote Anchor link
Bizar genoeg kan ik mijn vorig bericht niet meer wijzigen, maar de link:

http://hawarco.co/img/print%20screen.png
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2017 14:30:42
Quote Anchor link
Klopt, die link wou ik ook fixxen. En dan blokkeert je bericht.
Maar je wilt dus gewoon dat er onderaan je inputbox een lijst komt te staan? Dus het standaard gedrag?
Gewijzigd op 29/08/2017 14:32:09 door - Ariën -
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

29/08/2017 14:41:15
Quote Anchor link
Jah eigenlijk wel. Dus standaard gedrag ;-)
En niet perse onderaan de inputbox, maar gewoon in hetzelfde inputbox of is dat moeilijk te realiseren?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2017 14:45:05
Quote Anchor link
Je gaf toch al aan dat je de autocomplete in jQuery(UI) gebruikte. Die werkt standaard toch al zo.
Dan hoef je alleen je gemaakte wijzigingen terug te draaien.
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

29/08/2017 14:48:52
Quote Anchor link
Volgens mij gebruik ik ook jQueryUI, maar weet niet zeker helemaal.
En btw; ik heb geen wijzigingen aangebracht.
En als het reeds jQueryUI is, dan werkt het blijkbaar niet standaard bij mij, zie het plaatje of test even zelf met de eerder gemelde credentials..

In mijn header.php heb ik de volgende code staan:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<link rel="stylesheet" href="//code.jquery.com/ui/1.11.4/themes/smoothness/jquery-ui.css">  
  <script src="//code.jquery.com/jquery-1.10.2.js"></script>
  <script src="//code.jquery.com/ui/1.11.4/jquery-ui.js"></script>
  <script>
  $(function() {
    $( "#medicinename" ).autocomplete({
      source: 'includes/search_medicinename.php'
    });
  });
  $(function() {
    $( "#genericname" ).autocomplete({
      source: 'includes/search_genericname.php'
    });
  });
 </script>
Gewijzigd op 29/08/2017 15:03:03 door Mohamed nvt
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2017 15:03:18
Quote Anchor link
Als je de CSS-bestanden als eerste inlaadt, dan zou je gewoon het standaardgedrag moeten hebben.
Misschien dat je nu iets hebt dat in de lijn van CSS dit gedrag nu overerft?
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

29/08/2017 15:27:36
Quote Anchor link
De volgorde van CSS bestanden heb ik nu veranderd naar:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<link rel="stylesheet" href="//code.jquery.com/ui/1.11.4/themes/smoothness/jquery-ui.css">  
<link href="../includes/main.css" rel="stylesheet" type="text/css">

  <script src="//code.jquery.com/jquery-1.10.2.js"></script>
  <script src="//code.jquery.com/ui/1.11.4/jquery-ui.js"></script>
  <script>
  $(function() {
    $( "#medicinename" ).autocomplete({
      source: 'includes/search_medicinename.php'
    });
  });
  $(function() {
    $( "#genericname" ).autocomplete({
      source: 'includes/search_genericname.php'
    });
  });
 </script>

Zoals je ziet, wordt css jQueryUI CSS geladen en daarna komt mijn eigen CSS, maar dit hielp ook niet helaas.
En mijn eigen css ziet als volgt uit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
@import url("reset.css");
body {
    margin-top: 0px
    }
#wrapper {
    border:solid 1px;
    border-color:#000000;
    width: 90%;
    margin: 0 auto;
    box-shadow: 0 8px 16px 0 rgba(0,0,0,0.2), 0 6px 20px 0 rgba(0,0,0,0.19);
    border-bottom-left-radius: 5px;
    border-bottom-right-radius: 5px;
}
#header {
    height: 250px;
    padding: 3px;
    background-image: url(../img/bgheader3.jpg);
    background-repeat: no-repeat;
}
#content {
    
    
}
#navigation {
    float: left;
    height: 51px;
    width: 100%;
    background: #FFCC33;
}
#nav{
    float: left;
    }
#search {
    float: left;
    width: 20%;
    padding-top: 25px;
    }
.search{
    display:inline-block;
    }
#profile{
    float: right;
    width: 20%;
    height: 50px;
}
.login {
    text-align: right;
    padding-right: 10px;
    margin: 0px;
}
ul {
    list-style: none;
    }
    ul li {
    float: left;
    padding-right: 1px;
    position: relative;
    }
    ul a {
    display: table-cell;
    vertical-align: middle;
    width: 150px;
    height: 50px;
    text-align: center;
    background: #69C;
    color: #fff;
    text-decoration: none;
    }
    
    ul a:hover {
    background: #09C;
    font-weight: bold;
    text-decoration: underline;
    width:150px;
    }
    li > ul {
    display: none;
    position: absolute;
    left: 0;
    top: 100%;
    
    }
    li:hover > ul {
    display: block;
    opacity: 0.8;
    }
    li > ul li {
    padding: 0;
    padding-top: 1px;
    }
    li > ul li > ul {
    left: 100%;
    top: 0px;
    padding-left: 1px;
    }
    li > ul li > ul li {
    width: 100px;
    }
    li:hover > a {
    background: #09C; }
    /*
      1. Get & set the width of your nav (inc. 1px padding-left)
      2. Set the margin to auto (automatically centering the div to the parent, in this case, <body>)
      3. Set overflow to visible (not needed, just a precaution to stop scrolling)
    */
    #nav { width: 50%; overflow: visible; }
#second-content{
    clear: both;
    border: dashed 1px;
    }
.button{
    background-color:#4CAF50;
    border: none;
    padding: 15px 32px;
    text-align: center;
    text-decoration: none;
    display: inline-block;
    font-size: 24px;
    margin-top: 20px;
    margin-left: 150px;
    margin-bottom: 20px;
    pointer-events: none;
    color: white;
    border-radius: 4px;
    box-shadow: 0 8px 16px 0 rgba(0,0,0,0.2), 0 6px 20px 0 rgba(0,0,0,0.19);
}
.buttontwo{
    float: right;
    background-color:#4CAF50;
    border: none;
    padding: 15px 32px;
    text-align: center;
    text-decoration: none;
    display: inline-block;
    font-size: 12px;
    margin-top: 20px;
    margin-left: 150px;
    margin-bottom: 20px;
    pointer-events: none;
    color: white;
    border-radius: 4px;
    box-shadow: 0 8px 16px 0 rgba(0,0,0,0.2), 0 6px 20px 0 rgba(0,0,0,0.19);
}
.monthviewtekst, .expiretekst {
    margin-left: 45px;
    margin-top: 45px;
    margin-bottom: 10px;
    font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size: 14px;
    
}
.expireform{
    margin-left: 45px;
    margin-bottom: 20px;
    font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size: 14px;
}
fieldset {
    width: 53%;
}
legend {
    font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size: 20px;
    background-color:#4CAF50;
    color: #ffffff;
    border: 1px solid #ffffff;
}
label {
    font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size: 12px;
    padding-left: 25px;
}
table {
    border-collapse: collapse;
    margin-bottom: 10px;
    margin-top: 10px;
    width: 92%;
    box-shadow: 0 8px 16px 0 rgba(0,0,0,0.2), 0 6px 20px 0 rgba(0,0,0,0.19);
    margin-left: auto;
    margin-right: auto;
}
caption {
    font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size: 14px;
    margin-bottom: 10px;
}
tr:nth-child(even) {
    background-color: #f2f2f2;
}
table, td {
    border: solid thin #000000;
    font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size: 12px;
}
td {
    border-bottom: none;
    border-left: none;
    border-right: solid 1px grey;
    text-align: left;
    padding: 8px;
}
th {
    border: solid 1px #AFAFAF;
    text-align: left;
    height: 40px;
    background-color: #4CAF50;
    color: #ffffff;
    width: 5%;
    text-align: left;
    padding: 8px;
}
.monthtable, .expiretable{
    border-collapse: separate;
    border-spacing: 0px;
    border-bottom-right-radius: 7px;
    border-bottom-left-radius: 7px;
}
.monthtable {
    
}
#footer {
    clear:both;
    border-top:solid 1px;
    height: 51px;
}
.footertekst {
    font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size: 13px;
    text-align: center;
    padding-top: 25px;
}

Eigenlijk niet veel bijzonder...

Toevoeging op 29/08/2017 20:01:59:

Hallo - Ariën -,

Ik heb jQueryUI gedownload met autocomplete widget, en heb vervolgens uitgepakt:

URL: http://hawarco.co/img/print_screen.png
En nu vraag ik me af welke bestanden ik moet allemaal uploaden naar het hostingsbedrijf voor de werking van autocomplete?
En nog belangrijker: naar welke bestanden moet ik in mijn header.php precies naar linken?
Op http://jqueryui.com/autocomplete/ staat er een voorbeeld en daarin wordt naar 3 bestanden verwijzen, nl: 1x jQueryUI.js, 1x jQueryUI.CSS en 1x jQuery.js en ik heb nu alleen maar jQueryUI.js of jQueryI.CSS, nadat ik het heb uitgepakt...
Gewijzigd op 29/08/2017 20:21:45 door Mohamed nvt
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/08/2017 21:28:31
Quote Anchor link
Je hebt ook jQuery nodig. Omdat jQueryUI een uitbreiding erop is.
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

29/08/2017 21:36:30
Quote Anchor link
Hallo - Ariën -,

Het is mij gelukt om jQueryUI - autocomplete vanaf scratch te maken en het werkt. Helaas loop ik nog steeds tegen hetzelfde probleem aan, nl dat de resultaten niet scrolable worden weergeven.
De oorzaak heb ik ook kunnen achterhalen en dat is nl mijn eigen CSS-style bestand. Wanneer ik dit uitschakel, dan worden de resultaten van autocomplete wel scrolable weergeven.

Het insertformulier, waar de input field gebruik maakt van autocomplete, bevat een table. En, ik heb alle CSS regels voor tabel uitgeschakeld, maar helaas het hielp niet.

Zou je of iemand een kijkje willen werpen op mijn eigen CSS-bestand hierboven om te kijken welke regels in conflict zijn met autocomplete CSS.
Overigens, de volgorde heb ik als volgt:
Autocomplete CSS
Wat extra eigenschappen van autocomplete
Mijn eigen CSS
Helaas helpt dit allemaal niet...
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.