auto_increment waarde na insert

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Darkwing Duck

Darkwing Duck

11/11/2007 15:16:00
Quote Anchor link
Als ik in de database een rij "id" heb die auto_increment heeft, en ik doe

mysq_query("INSERT blab1='blabal', blab2='blabal';");

hoe kan ik dan de waarde van de rij ID krijgen van het record dat zojuist is ingevoegd?
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 17:30:28
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

11/11/2007 15:20:00
 
Frank -

Frank -

12/11/2007 01:39:00
Quote Anchor link
Offtopic: Waar heb je deze syntax voor een INSERT geleerd? Lijkt mij niet helemaal correct, om het het voorzichtig uit te drukken...
 
- wes  -

- wes -

12/11/2007 09:02:00
Quote Anchor link
op de phpschool van duckstad?
 
Darkwing Duck

Darkwing Duck

12/11/2007 16:03:00
Quote Anchor link
Lol nee ik weet ook wel dat het "INSERT INTO table SET this=that;" moet zijn hoor. Ik had gewoon weinig tijd (zeg maar geen tijd) om het op te schrijven (ja, ik ben lui, ik geef het tenminste toe! :P)

En lach maar met wat je wilt wes, iedereen zijn eigen smaak en interesse :D
 
Joren de Wit

Joren de Wit

12/11/2007 16:06:00
Quote Anchor link
Quote:
Lol nee ik weet ook wel dat het "INSERT INTO table SET this=that;" moet zijn hoor.
Hoewel MySQL die syntax accepteert is het nog steeds niet correct!

De correct syntax van een INSERT query is:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
INSERT INTO tabelnaam (kolomnaam, kolomnaam, ...)
VALUES (waarde, waarde, ...)

Zie ook: http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/insert.html
 
Arjan Schuurman

Arjan Schuurman

12/11/2007 16:08:00
Quote Anchor link
Misschien zijn ze nog een ; op het einde vergeten.. wil je het meteen goed doen..
 
Frank -

Frank -

12/11/2007 16:09:00
Quote Anchor link
Darkwing Duck schreef op 12.11.2007 16:03:
Lol nee ik weet ook wel dat het "INSERT INTO table SET this=that;" moet zijn hoor.
En sinds wanneer is dat de syntax voor een INSERT? Het ziet er meer uit als een slachtoffer van MySQL-praktijken...

Ik wil dan ook niet weten hoe de rest van jouw SQL eruit ziet, maar de kans dat er hier grote fouten in staan, is vrij groot. De kans op corrupte/onmogelijk/verzonnen data is dan ook vrij groot.

Sterkte met testen en debuggen!
 
Darkwing Duck

Darkwing Duck

12/11/2007 16:30:00
Quote Anchor link
Er staan geen fouten in. En als je het script in actie wilt zien,

www.jabbo.be.

Persoonlijk denk ik dat het script vrij geniaal is (vooral de JavaScript kant dan)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.