auto_increment werkt niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Henk

Henk

07/10/2005 11:38:00
Quote Anchor link
Vraagje auto_increment van id werkt op mijn website prima maar op mijn localhost niet. iemand idee? als ik het id met de hand verander 1, 2...10 gaat het goed. thanks

$insert = "INSERT INTO gastenboek (id,naam,email,homepage,bericht,datum, ip) VALUES ('','".$_POST[naam]."','".$_POST."','".$_POST[homepage]."','".$_POST[bericht]."','".date('Y-m-d H:i:s')."','".$REMOTE_ADDR."')";

PHP hulp

PHP hulp

08/05/2021 13:14:44

Eric Cartman

Eric Cartman

19/10/2005 09:03:00
Quote Anchor link
Auto_increment betekend dat het automatisch gaat. Je hoeft dus niet in de SQL-query de 'id' te zetten:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$sql
= "INSERT INTO gastenboek(naam, email, homepage, bericht, datum, ip) VALUES ('".$_POST[naam]."', '".$_POST[email]."', '".$_POST[homepage]."', '".$_POST[bericht]."', 'NOW()', '".$REMOTE_ADDR."')";
?>

Verder kan je het veld 'datum' op DATETIME zetten en in je SQL-query de functie 'NOW()' zetten. Ook al doet je SQL-query er bij wijze van spreken 2 jaar over, geeft ie toch de datum van het moment dat je op de submit-button hebt gedrukt.
Groeten,

Jip
Gewijzigd op 19/10/2005 09:06:00 door Eric Cartman

Henk

Henk

19/10/2005 11:14:00
Quote Anchor link
Jip:
Auto_increment betekend dat het automatisch gaat. Je hoeft dus niet in de SQL-query de 'id' te zetten:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$sql
= "INSERT INTO gastenboek(naam, email, homepage, bericht, datum, ip) VALUES ('".$_POST[naam]."', '".$_POST[email]."', '".$_POST[homepage]."', '".$_POST[bericht]."', 'NOW()', '".$REMOTE_ADDR."')";
?>

Verder kan je het veld 'datum' op DATETIME zetten en in je SQL-query de functie 'NOW()' zetten. Ook al doet je SQL-query er bij wijze van spreken 2 jaar over, geeft ie toch de datum van het moment dat je op de submit-button hebt gedrukt.
Groeten,

Jip
Aangepast, en nu werkt het prima ook de datum/tijd. thanks en gr Henk,

19/10/2005 12:57:00
Quote Anchor link
Bouw nog wel even wat beveiliging in, bovenstaand script is een uitnodiging voor SQL-injection... Bij de tutorials staat wel hoe je e.e.a. kunt aanpakken.

Succes!

Henk

Henk

19/10/2005 19:32:00
Quote Anchor link
Frank:
Bouw nog wel even wat beveiliging in, bovenstaand script is een uitnodiging voor SQL-injection... Bij de tutorials staat wel hoe je e.e.a. kunt aanpakken.

Succes!
Thanks, ik ga op zoek. Weet nu niet wat je bedoelt met "SQL-injection" maar ik wil het wel weten en leren. gr Henk.

Eric Cartman

Eric Cartman

19/10/2005 22:16:00
Quote Anchor link
Voor info over MySQL-injection:
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/3/244/

Henk

Henk

19/10/2005 22:18:00
Quote Anchor link
Jip:
Voor info over MySQL-injection:
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/3/244/
Prima bedankt, gr Henk

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.