Automatische controle op wachtwoorden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

George van Baasbank

George van Baasbank

01/06/2011 09:24:27
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik heb mijn inlogsysteem nu redelijk op orde en het werkt in principe goed. Nu komt voor een beginnend PHP-bouwer de volgende stap: Het optimaliseren van het geheel.
Ik wil alle nieuwe gebruikers hetzeelfde wachtwoord geven, bijv Welkom, dat direct bij het voor de eerste keer inloggen gewijzigd moet worden door de gebruiker zelf.
Nu ben ik benieuwd of hier standaard procedures en scripts voor bestaan.
Ik zal vast de enige niet zijn die zoiets wil realiseren.

Wie heeft zo iets of kan/wil mij verder helpen?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 16:49:23
 
Dennis meijer

dennis meijer

01/06/2011 09:28:53
Quote Anchor link
Haha jij bent niet de enigste die zoiets wil/heeft hoor:P

Zoiets is makkelijk te realiseren...

Wil je het zelf maken of wil je dat een ander het voor je maakt want voor een kleine bijdrage zijn er zat mensen waaronder ik die dat wel even voor je willen maken...

Zoeken op internet zal ook wel wat opleveren maar het ligt eraan hoe goed je met php bent.

Anders zelf een begin maken en als je er niet uitkomt hier vragen dan krijg je hulp.
 
Rick van Riel

Rick van Riel

01/06/2011 09:38:37
Quote Anchor link
Hallo George,

Ik denk dat de makkelijkste manier is om dit te doen door in je database een veld toe te voegen aan de gebruikers. Dit veld geef je dan bijv. de naam "password_change". Als je deze een waarde meegeeft die standaard 0 is als de gebruiker wordt aangemaakt dan kun je als de gebruiker inlogt checken of deze op 0 staat. Als deze dan op 0 staat laat je die gene zijn wachtwoord aanpassen.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.