automatische subdomeinen naar bestamd.php?sub=$1

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

K i p

K i p

20/02/2007 09:10:00
Quote Anchor link
Dag mensen,

Ik ben op zoek naar iets waarmee elk subdomein van mijn site wordt doorgelinkt naar een deel van mijn site. Dus www.iets.site.nl wordt eigenlijk www.site.nl/map/bestand.php?sub=iets, maar www.iets.site.nl blijft in de adresbalk staan.
Ik heb al aan mijn host gevraagd of ze een "catchall" of zo kunnen instellen. Dit werkt. www.alles.site.nl is nu gewoon hetzelfde als www.site.nl. Ik wil echter meer. Ik wil aan mijn pagina kunnen vertellen dat het subdomein 'alles' is. Hoe doe ik dit nu?
Ik heb ergens deze .htaccess gevonden:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.site\.nl
RewriteCond %{HTTP_HOST} ([^.]+)\.site\.nl [NC]
RewriteRule ^(.*)$ http://www.site.nl/map/bestand.php?sub=$1 [L,R]
Dit werkte opzich wel, maar www.iets.site.nl werd doorgelinkt naar www.site.nl/map/bestand.php?sub=iets. Je zag dat dan ook in de adresbalk staan. Ik wil dat www.iets.site.nl blijft staan in de adresbalk. Ik had het dus aangepast naar dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTP_HOST} !^www\.site\.nl
RewriteCond %{HTTP_HOST} ([^.]+)\.site\.nl [NC]
RewriteRule ^(.*)$ map/bestand.php?sub=$1 [L,R]
Als ik deze pagina dan met Firefox bezoek, krijg ik de volgende melding
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
De pagina verwijst niet op een juiste manier door
Firefox heeft vastgesteld dat de server het verzoek voor dit adres doorverwijst op een manier die nooit zal eindigen.
    *   Dit probleem kan soms worden veroorzaakt door het uitschakelen of weigeren
          van cookies.
En in mijn adresbalk zie ik staan: http://www.iets.site.nl/home/webhostaccount/domains/site.nl/public_html/map/bestand.php?sub=home/webhostaccount/domains/site.nl/public_html/map/bestand.php

Weet iemand hier de juiste oplossing voor?

Alvast bedankt,

Groeten, Boris
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.