Automatische/Handklik SQL Backup - Database koppelen met andere website

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Donny Wie weet

Donny Wie weet

02/07/2012 16:57:35
Quote Anchor link
Hoi allemaal,

Een rare vraag misschien, want je Hosting Provider maakt ook backups van je database, maar wil toch iets achter de hand houdenm...

Ik dacht aan een automatisch backup script van je database in PHP style. Dit script download de backup naar mijn PC in de opgegeven map. Google chrome slaat automatisch een gedownload bestand op in de "download" map...

Andere optie waarvan ik me afvraag of het mogelijk is:

Kan er een script gemaakt worden waarbij je op een link/knop drukt en dat je SQL Database word geexporteerd en wordt opgeslagen?

Is het ook mogelijk om op bijvoorbeeld www.website1.nl de datbase van www.website2.nl te gebruiken?
Groeten Donny
Gewijzigd op 02/07/2012 17:05:31 door Donny Wie weet
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 10:37:01
 
ScrapZz nl

ScrapZz nl

02/07/2012 19:25:16
Quote Anchor link
ik weet dat het gewoon via direct admin(of phpmyadmin) een backup kan maken (geheel simpel ;))
Afbeelding
Afbeelding
en automatisch op je pc?? miss kan je dan gewoon een php scriptje maken en met èèn of andere virtual server programma dat dan draaien (hoe gewoon contact maken met database en nieuwe database aan maken in je pc)
Gewijzigd op 02/07/2012 19:31:42 door ScrapZz nl
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

02/07/2012 20:33:46
Quote Anchor link
Donny van Grondelle op 02/07/2012 16:57:35:

Is het ook mogelijk om op bijvoorbeeld www.website1.nl de datbase van www.website2.nl te gebruiken?
Groeten Donny

Ja dat is mogelijk, maar is wel afhankelijk van hoe het in de db geregeld is. Bij sommige Hosting providers is het alleen mogelijk in te loggen op de db vanaf de server waarop een website draait.
 
De VeeWee

de VeeWee

03/07/2012 08:01:53
Quote Anchor link
Je kan ook via een cron-job werken. Dit doe je dan niet via php, maar via een shell script, met de shell functie 'mysqldump'.
Rechtstreeks in een map op uw computer zal iets moeilijker zijn. Je kan ook wel op een aparte mailbox laten posten.

Dit script loopt bij mij en onthoud een backup op de server voor 7 dagen. Er wordt ook eentje naar een aparte mailbox gestuurd.
Let op: kijk eerst of mutt en mysqldump beschikbaar zijn op uw hosting
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
#!/bin/sh

# set up backup path
path=/home/backup/
filename="backup_`date +%Y%m%d`"
extension='.sql.gz'
fullpath="$path$filename$extension"

# setup database settings
db='' # database name
user='' # database username
pass='' # database password

# email to backup to:
email=''


echo "Start database backup : `date`"

# remove old files:
echo "remove old files from: $path":
find $path -mtime +7 -exec rm {} \;

# make sure current file doesnt exist
echo "remove current file if exists: $fullpath"
rm -f $fullpath

# create backup:
echo "Create database backup file: $fullpath"
mysqldump --add-drop-table --allow-keywords -i -c --create-options --extended-insert --no-create-db --quote-names -u $user -p$pass $db | gzip -9 > $fullpath

# mail the result:
echo "mailing the result"
echo "Backup in bijlage." | mutt -a $fullpath $email -s "Dagelijkse Backup: `date`"

echo "End database backup : `date`"



Waarschijnlijk zal dit, mits enige aanpassingen, wel het gewenste resultaat kunnen opleveren. Als je dit resultaat echt op uw eigen pc wilt, dan kan je misschien met de dropbox API integreren?
Gewijzigd op 03/07/2012 08:24:09 door de VeeWee
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.