Baby site

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Gezocht: .Net ontwikkelaars met een maatschappelij

Bedrijfsomschrijving Zoek jij als medior .Net ontwikkelaar een inspirerende werkplek bij een bedrijf met maatschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel? Dan is deze vacature je op het lijf geschreven. De organisatie bestaat ruim 20 jaar en ze ontwikkelen in house applicaties waarmee de zorgsector enorm mee gebaat is. Jouw applicaties worden gebruikt door duizenden gebruikers waardoor je echt een waardevolle bijdrage kan leveren aan de maatschappij. Het bedrijf is zeer innovatief en vindt een goede werk/privé balans belangrijk. Je krijgt alle mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen, je werktijden in te delen en daarnaast is het ook mogelijk om deels thuis te werken. Het

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Als Front-end developer bijdragen aan het onderwij

Functie Als front-end developer om je terecht in een team van goede en ervaren developers, en ga je werken aan de software die door miljoenen mensen gebruikt wordt. Je bent in staat om designs effectief te vertalen naar werkende feautures en hebt oog voor een goede UX van het product. Je staat voor clean code en goede documentatie. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit software en code. Je dagelijkse werk bestaat uit het werken aan componenten in de Storybook. Het verbeteren en refactoren van de huidige

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript developer (ReactJS, NodeJS, T

Functie Het team bestaat momenteel uit ruim 15 collega’s, waarvan ruim de helft in het ontwikkelteam werkzaam is. Er zijn gave plannen om het platform ook te gaan toepassen op bijv. vliegvelden, maar ook internationale groei zit in het verschiet en daarom zijn ze op zoek naar versterking. Als Fullstack JavaScript developer werk je nauw samen met 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creeren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

Front-end developer - working on software for arou

Functie They have recently started looking for an experienced Front-end (mobile/app) developer. Because of the short lines within the team, they are also looking for someone who can communicate with the service desk, sales and support for technical questions. You will join their IT team consisting of about 10 colleagues divided over two teams in rooms opposite each other. Half of these are involved in their front-end. You will work together with, among others, the Architect, 1 senior, 1 junior and there is a Team Leader. In terms of technology, they work with a unique tech-stack, particularly because of the

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Medior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Medior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

PHP developer - Digital Agency

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

Applicatieontwikkelaar Java EE

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving De afdeling IV –

Bekijk vacature »

Back end developer Onderwijssoftware

Functie Als back end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van hoogwaardige

Bekijk vacature »

Als Lead PHP developer bijdragen aan het onderwijs

Functie Als Lead PHP developer zet je samen met het team en de andere lead developers de technische lijnen uit als het gaat om het ontwikkelen van de applicaties en bepaal je samen met de PO waar elke sprint aan gewerkt zal worden. Je kunt op basis van een user story een goede aanpak formuleren en een planning opstellen, en andere hierin meenemen. Wanneer je team code schrijft verwacht je degelijke oplossingen, bij voorkeur gebruik makend van Domain Driven Design. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Henk hendriksen

henk hendriksen

06/01/2011 12:43:39
Quote Anchor link
Hallo daar.
Sinds 14 juli ben ik de trotse vader van een zoon.
Gezien een lastige situatie heb ik bedacht om een site bij te houden over de vorderingen van de kleine.
De standaard sites vond ik niet opperbest dus ben aan het knutselen geslagen om zelf een site te creeren.
Graag ontvang ik tips en opmerkingen over hoe ik de site kan verbeteren.
Qua niveau ben ik echt een noob, maar met veel speur werk en knippen en plakken is dit het resultaat :
www.jessehendriksen.nl
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 12:49:05
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/01/2011 12:53:43
Quote Anchor link
Leuke site..

- Maar haal als-je-blieft het baby-hoofd bij de muiswijzer weg, hoe schattig het er wel niet uit kan zien.
Als er iets irritant is zijn het wel die fratsen van hobbysites van 5/10 jaar geleden met de meest onnodige javascriptjes die een site in een kerstboom veranderen.

- De header oog behoorlijk onrustig. Een pauze van 5 a 10 seconden mag ook wel tussen de shots.

- Een linker marge/padding is geen onhandigheid bij het menu, de letters beginnen zowat op de rand..

- Mail een kennis.. Tja, wit op geel..
Dat is slecht te lezen

- De site zit technisch in elkaar met een plakband-constructie. Qua opbouw van de achterliggende HTML klopt er weinig van....

Als ik nog een goede tip mag geven:
Ga NIET zomaar hier en daar wat knippen en plakken.
Gebruik ene goede editor en weet wat je doet, zo zorg je ervoor dat de site onder elke omstandigheid en in elke browser wel goed eruit zal zien.

Je kan kiezen om een leuk codes te kloppen. Hiermee heb je een goede verfijnd aantal mogelijkheden om de site naar jouw zin te maken, maar je kan ook een WYSIWYG-editor gebruiken zoals NVU of Dreamweaver (en gebruik dan zeker geen Frontpage). Het nadeel van deze manier is dat je minder vrijheid hebt.
Gewijzigd op 06/01/2011 13:02:36 door - Ariën -
 
Henk hendriksen

henk hendriksen

06/01/2011 14:13:48
Quote Anchor link
@ Aar
Allereerst bedankt voor je reactie :)
Quote:
- Maar haal als-je-blieft het baby-hoofd bij de muiswijzer weg, hoe schattig het er wel niet uit kan zien.
Als er iets irritant is zijn het wel die fratsen van hobbysites van 5/10 jaar geleden met de meest onnodige javascriptjes die een site in een kerstboom veranderen.


...grin geen volgend hoofd meer ...done

Quote:
- De header oog behoorlijk onrustig. Een pauze van 5 a 10 seconden mag ook wel tussen de shots.


Ik denk ( hoop ) dat dit een persoonlijke smaak is want wil de header niet aanpassen... mochten er meerdere reacties over komen zal ik het nogmaals in overweging nemen.

Quote:
- Een linker marge/padding is geen onhandigheid bij het menu, de letters beginnen zowat op de rand..


Klopt helemaal en is aangepast.

Quote:
- Mail een kennis.. Tja, wit op geel..
Dat is slecht te lezen


mee eens de kleuren zullen nog aangepast gaan worden.

Quote:
De site zit technisch in elkaar met een plakband-constructie. Qua opbouw van de achterliggende HTML klopt er weinig van....

Als ik nog een goede tip mag geven:
Ga NIET zomaar hier en daar wat knippen en plakken.
Gebruik ene goede editor en weet wat je doet, zo zorg je ervoor dat de site onder elke omstandigheid en in elke browser wel goed eruit zal zien.

Je kan kiezen om een leuk codes te kloppen. Hiermee heb je een goede verfijnd aantal mogelijkheden om de site naar jouw zin te maken, maar je kan ook een WYSIWYG-editor gebruiken zoals NVU of Dreamweaver (en gebruik dan zeker geen Frontpage). Het nadeel van deze manier is dat je minder vrijheid hebt.


DE site is gebouwd met dreamweaver,het knip en plak werk zijn de php scripts voor het gastenboek, nieuws en fotoalbum.
Ik ben begonnen met een zeer simpele layout en na verloop van tijd bleek de layout onvoldoende te passen bij mijn wensen, om niet helemaal opnieuw te moeten beginnen heb ik hem dus volledig uitgekleed en er een 90 % eigen php-code(noem je dat zo?) aan gegeven.
Na mijn weten word de site in 95% van alle browsers correct weergegeven en bevat het geen fouten. misschien een omslachtige code maar wel foutloos, mocht dat niet het geval wezen dan graag de fout en een oplossing of manier om de oplossing te vinden.
 
Dindong Veter

Dindong Veter

06/01/2011 14:25:44
Quote Anchor link
Ben het eens met Aar.

Ik zou (persoonlijk) ook de header shots iets rustiger doen.

Trouwens je hebt een error op je contact pagina, weet niet of je er mee bezig bent,
ik zeg het voor de zekerheid even :)
 
Henk hendriksen

henk hendriksen

06/01/2011 14:39:21
Quote Anchor link
@ Paul L
Moet er weer mee aan de slag :), maar idd dat is de laatste pagina die nog online moet.
 
Wouter J

Wouter J

06/01/2011 15:20:18
Quote Anchor link
Ik zal de header animatie helemaal verwijderen. Ik haat bewegelijke site's en wil er dan eigenlijk meteen vanaf.
De content moet het belangrijkst zijn, alles daarnaast moet niet afleiden.

Verder is de foto op de achtergrond natuurlijk heel schatig, maar dat zorgt niet voor betere leesbaarheid. Je moet proberen het contrast altijd zo groot mogelijk maken.

Die tekst in de sidebar moet inderdaad veel donkerder.

Verder is je HTML echt een ramp. Jij begint eerst html en de head en body. Daarna herhaal je dit weer een keer?
 
Henk hendriksen

henk hendriksen

06/01/2011 15:25:39
Quote Anchor link
@ Wouter J

en nog eens en nog eens :s...
Ik zie wat je bedoel erg vreemd... ik ga ermee aan de slag
Dank je
Update : De extra head en body aanroepen zijn verdwenen.
Gewijzigd op 06/01/2011 15:46:49 door henk hendriksen
 
- SanThe -

- SanThe -

06/01/2011 15:33:29
Quote Anchor link
Leuk zo'n site.
Ik mag de kleine natuurlijk nog niks kwalijk nemen, maar toch mis ik een t aan het eind van deze regel.

Quote:
Je bent hier voor het eerst??...ik hoop dat je vaker terug kom
 
Henk hendriksen

henk hendriksen

06/01/2011 15:40:25
Quote Anchor link
@ SanThe
Ik heb maar gelijk de hele regel aangepast :).
het is nu : Welkom dit is je eerste bezoek, ik hoop dat je vaker terug kom om mijn vorderingen te volgen.

Inclusief de punt ...altans dat bedoelde je toch? :D
 
- SanThe -

- SanThe -

06/01/2011 15:42:53
Quote Anchor link
Nee, ik bedoel: kom => komt
 
Henk hendriksen

henk hendriksen

06/01/2011 15:48:14
Quote Anchor link
@ SanThe
Whahahahahaha... ow dam't wat slecht... sorry ik ben blond? :D
Zal het direct nogmaals aanpassen
Thanx
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

06/01/2011 16:12:29
Quote Anchor link
de validator vind je html ook niet helemaal kloppen.
http://validator.w3.org/check?uri=http://www.jessehendriksen.nl/&charset=(detect+automatically)&doctype=Inline&group=0
Gewijzigd op 06/01/2011 16:13:12 door Vincent Huisman
 
Henk hendriksen

henk hendriksen

06/01/2011 16:29:43
Quote Anchor link
@ Vincent Huisman
De validator werkt nu wel hij kende een leesteken niet dit is aangepast.
Alleen rollen hier 140 + fouten uit die na mij weten niet fout zijn bijv : een hr tag die niet afgesloten is maar deze hoeft ook niet afgesloten te worden ?

en als ik deze validator loslaat op marktplaats.nl vind hij ook alsnog 100 + fouten.
Dus hoe serieus moet ik de meldingen nemen van deze validator?

idg. bedankt voor je reactie :)
 
Yuri PHP

Yuri PHP

06/01/2011 16:32:13
Quote Anchor link
Mooie site alleen gaat de header een beetje te snel en is het wit op geel moeilijk te lezen
 
Henk hendriksen

henk hendriksen

06/01/2011 16:34:28
Quote Anchor link
@ yuri Copal
De header ga ik nog een na kijken en proberen om het idee van Aar te verwezelijken.
Wit op geel gaat aangepast worden ik hoop binnen nu en een uur

Bedankt voor je reactie
 
- Dave -

- Dave -

06/01/2011 16:38:21
Quote Anchor link
Henk hendriksen op 06/01/2011 16:29:43:
@ Vincent Huisman
De validator werkt nu wel hij kende een leesteken niet dit is aangepast.
Alleen rollen hier 140 + fouten uit die na mij weten niet fout zijn bijv : een hr tag die niet afgesloten is maar deze hoeft ook niet afgesloten te worden ?

en als ik deze validator loslaat op marktplaats.nl vind hij ook alsnog 100 + fouten.
Dus hoe serieus moet ik de meldingen nemen van deze validator?

idg. bedankt voor je reactie :)


<hr> = <hr />

XHTML.
 
Henk hendriksen

henk hendriksen

06/01/2011 16:44:25
Quote Anchor link
@ Dave
Dit klopt voor XHTML maar voor gewoon html is <hr> goed???
 
Wouter J

Wouter J

06/01/2011 16:52:10
Quote Anchor link
@henk, dit is inderdaad alleen in XHTML. Maar jij hebt ook XHTML.

Henk Hendriksen:
en als ik deze validator loslaat op marktplaats.nl vind hij ook alsnog 100 + fouten.
Dus hoe serieus moet ik de meldingen nemen van deze validator?

Die programmeurs op markplaats.nl weten wat ze doen. Jij bent nog een beginner. Dan kun je beter aan de goede richtlijnen houden. Want anders gaat er bij een browser (/browserversie) de hele site door elkaar.
Daarnaast hoeven grote site's niet perse goed te zijn. Hyves bijv. staat zeer slecht in elkaar.
 
Henk hendriksen

henk hendriksen

06/01/2011 16:58:05
Quote Anchor link
@ Wouter J
Was al aan het zoeken naar de verschillen tussen HTML en XHTML de hr tag is ondertussen veranderd naar <hr />
is een alt text voor een img noodzakelijk? ik dacht dat dit een aanvulling was maar de validator geeft hem als fout?

Dank weer voor de uitleg :)

@ dave
Nog bedankt voor je voorgaande bericht
 
Wouter J

Wouter J

06/01/2011 17:07:23
Quote Anchor link
@henk, elke img tag heeft een alt attribuut nodig. Dit is handig om te gebruiken voor SEO (zoekmachine optimalisatie). Maar in XHTML en HTML strict is het ook verplicht. Waarom zou ik eigenlijk niet weten.
 
Henk hendriksen

henk hendriksen

06/01/2011 17:26:17
Quote Anchor link
@ Wouter
alt is toegevoegd dit was relatief simpel
wederom dank!
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.