Background, hoe plaats ik hem goed?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ruben Portier

Ruben Portier

07/05/2011 15:04:37
Quote Anchor link
Beste

Ik ben bezig met een basing voor een nieuwe website. Ik heb hier het probleem dat ik een grijze background heb die over de volledige breedte van het scherm moet komen en pas mag beginnen bij de hoogte van de header en loopt tot de onderkant van de content (pagina met tekst).

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd met position absolute en z-index om hem naar achter te krijgen. Maar ik krijg het niet voor elkaar om hem tot aan de onderkant te laten lopen.

Link: http://rubenportier.dnsalias.net/basing/ulanto2/
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 11:16:18
 
Joakim Broden

Joakim Broden

07/05/2011 15:16:45
Quote Anchor link
Damn doe niet zo moeilijk.

Maak een wrapper om de content div die net zo breed is als de pagina en die in de hoogte rekt wanneer content langer/korter is en zet daar de achtergrond op.
 
Ruben Portier

Ruben Portier

07/05/2011 15:20:02
Quote Anchor link
En hoe doe ik dat dan? Dit was toch wel mijn vraag neem ik aan?

Toevoeging op 07/05/2011 15:54:47:

Als je nu even kijkt is het me al gelukt om het bovenste deel te maken. Hoe kan ik nu maken waar je onderaan dat witte vlak ziet dat het tot onderaan de pagina wit is? Dus het moet vanaf daar altijd wit blijven.
 
Sander A

Sander A

07/05/2011 16:14:55
Quote Anchor link
Volgens mij is een cursuscss hier meer op zijn plaats,

Hij is namelijk wel valid, maar je doet zoveel dingen steeds dubbel dat er geen enkel overzicht in zit, zo geef je steeds het font opnieuw mee, terwijl je beter

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
body {
 font-family:xx
}

kan doen in plaats van dat steeds opnieuw doen enzovoort.

Misschien ook slim je body een margin en padding van 0 mee te geven
 
Ruben Portier

Ruben Portier

07/05/2011 16:33:37
Quote Anchor link
Ik ben redelijk goed met CSS, dus een cursus is zeker niet nodig! De reden waarom ik telkens opnieuw een font-family mee geef is omdat ik nog bezig ben aan de layout en ik eerst verschillende lettertypes had. Ik heb dit aangepast en moet dit inderdaad nog gewoon in de body doen. Een padding en margin 0 is niet nodig lijkt me? Ik heb al bij * { margin: 0; padding: 0; } geplaatst en * betekend volgens mij toch alle objecten. Ik weet ook wel dat * niet bij alles werkt enzo, maar body geeft geen margin en/of padding hoor.

Maar hoe kan ik dit nu het beste oplossen? Want ik zou het eigenlijk niet meteen weten.

Bedankt alvast!
 
Sander A

Sander A

07/05/2011 16:38:32
Quote Anchor link
Een body kan wel degelijk een padding hebben, in firefox bijvoorbeeld zal hij standaard zo'n 5px uit de kant blijven.

Ik snap trouwens niet wat nu het probleem nog is?
 
Ruben Portier

Ruben Portier

07/05/2011 16:48:39
Quote Anchor link
Ja, maar ik bedoel dat met de * de margin + padding weg zijn.

Het probleem is namelijk het volgende:
Ik wil dat de grijze achtergrond (die je in het voorbeeld ziet) allee achter de header en de content zit. Dit klopt al. Alleen nu wil ik onderaan een div plaatsen om het weer wit te maken. Hoe kan ik ervoor zorgen dat het wit tot onderaan de pagina loopt? Of zouden jullie dat grijze background op een andere manier doen?

Ik heb nu een grijze background op de body en dan een witte div die er over gaat tot aan de header.

Link: http://rubenportier.dnsalias.net/basing/ulanto2/
 
Sander A

Sander A

07/05/2011 16:52:11
Quote Anchor link
Ik heb hier gewoon weer een wit deel onderaan? en een wit deel in de header? midden is grijs
 
Ruben Portier

Ruben Portier

07/05/2011 16:53:25
 
Sander A

Sander A

07/05/2011 17:01:37
Quote Anchor link
Zo ziet het er ook uit
 
Ruben Portier

Ruben Portier

07/05/2011 17:07:40
Quote Anchor link
Neen, onderaan is het niet goed. Het moet onderaan waar de sitemap komt wit zijn. Daar mag geen grijs meer te zien zijn.
 
Sander A

Sander A

07/05/2011 17:11:32
Quote Anchor link
ik heb maar even een screenshot gemaakt dat het wel wit is,

http://imageshack.us/photo/my-images/535/seey.jpg/
Gewijzigd op 07/05/2011 17:12:01 door Sander A
 
Ruben Portier

Ruben Portier

07/05/2011 17:13:46
Quote Anchor link
Inderdaad! Zo moet het zijn! Kijk eens met Chrome en IE. Dan zal je wel merken dat het niet werkt.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/05/2011 17:15:08
Quote Anchor link
De achtergrond van de body zet je niks op. Die blijft daardoor gewoon wit. De grijze achtergrond zet je op het content gedeelte onder de header. Zoiets als dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<html>
<head>
</head>
<body>
<div id="HEADER>
</div>
<div id="CONTENT>
</div>
<div id="FOOTER>
</div>
</body>
</html>


en je css:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
#CONTENT {
   background-color:grey;
}
Gewijzigd op 07/05/2011 17:18:49 door Ozzie PHP
 
Ruben Portier

Ruben Portier

07/05/2011 17:15:57
Quote Anchor link
@Ozzie: Ja, maar dan kan ik niet volledige breedte van het scherm. Dat is wat ik wil.
 
Sander A

Sander A

07/05/2011 17:16:15
Quote Anchor link
Het is ten sterkste afgeraden kleuren aan te geven in woorden, hexcodes zijn beter.

Daarnaast gebruik je hoofdletters, kleine letters zijn beter en je sluit html meteen al af

Toevoeging op 07/05/2011 17:16:43:

@Ruben, geef je body width 100%, daarna moet het wel kunnen
 
Ruben Portier

Ruben Portier

07/05/2011 17:18:05
Quote Anchor link
Nee, want waar de div in zit, de container div, heeft een breedte van 970px, dit om alles in de layout goed te plaatsen. Maar dan nog. De grijze background moet niet alleen achter de content, maar ook achter de header een stuk.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/05/2011 17:20:16
Quote Anchor link
Sander A op 07/05/2011 17:16:15:
Het is ten sterkste afgeraden kleuren aan te geven in woorden, hexcodes zijn beter.

Daarnaast gebruik je hoofdletters, kleine letters zijn beter en je sluit html meteen al af


Hexcodes zijn niet beter en ik weet niet welke hij heeft gebruikt. Daarom gebruik ik het woordje grey. Hoofdletters gebruik je om ID's aan te geven wat een goede gewoonte is onder professionals. Die html afsluiting was inderdaad niet goed, dat moest mn head zijn en is aangepast.
 
Sander A

Sander A

07/05/2011 17:20:54
Quote Anchor link
Het is de bedoeling dat je alles van tevoren goed uitdenkt,

Ik heb je een uur geleden al een PM gestuurd je vrijwillig te helpen, misschien werkt dat sneller
 
Ruben Portier

Ruben Portier

07/05/2011 17:21:21
Quote Anchor link
Kijk nu eens. Nu zoals ik het zo heb zou het moeten zijn. Maar het probleem is dat ik nu geen width 100% kan doen. Hoe kan ik dit oplossen?
 
Sander A

Sander A

07/05/2011 17:25:51
Quote Anchor link
Probeer dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<html>
<head>
</head>
<div id="header"></div>
<div id="container">
<div id="content"></div>
</div>
<div id="footer"></div>
</body>
</html>


container geef je dan width 100%, en grijze bg
content geef je de juiste breedte en centreer je
Gewijzigd op 07/05/2011 17:26:52 door Sander A
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.