backup mysql database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Barry

Barry

11/03/2008 10:18:00
Quote Anchor link
Hey,

laatst is mijn server (win 2k3 met mysql 5) gecrashed. Ik kon dus niet meer opstarten om een mysqldump van een paar databases te maken.
Nu heb ik windows opnieuw geinstalleerd maar de database source files wel gebackupped uit de /data directory.
Hoe o hoe kan ik nu die databases weer inladen in mijn mysql installatie.
Ik heb ze gekopieerd naar de nieuwe data directory, en er is één database welke weer bruikbaar is: de rest niet.

Ik begrijp dat ivm de beveiliging het niet zo makkelijk gaat, maar als ik dus NU een sql dump probeer te doen, error't hij bij het locken van de tabellen omdat ze niet zouden bestaan.

Wie kan me uitleggen hoe ik mijn database kan terughalen.

Bij voorbaat dank,

Barry
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 16:42:29
 
Jaws

Jaws

11/03/2008 10:22:00
Quote Anchor link
Ik kopieer ook altijd gewoon de data files terug naar de MYSQL data directory en normaal werkt dit gewoon. Kan het niet zijn dat een van je tabellen corrupt is geraakt? Volgens mij bestaat er ook een tool om tabellen te reparen maar weet de naam ff niet, volgens mij zit hij ook in PHPmyAdmin.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

11/03/2008 10:23:00
Quote Anchor link
Misschien dat je hier wat aan hebt.
Klik
 
Frank -

Frank -

11/03/2008 10:26:00
Quote Anchor link
Ga er maar vanuit dat dit niet gaat lukken. Daarom ook direct de vraag: Hoe belangrijk is deze data? Hoeveel mag het kosten (in € ) om deze data terug te halen?

Heb je trouwens geen backup van een dag eerder? Eentje die wel goed is? Een backup van ná de crash is namelijk niet betrouwbaar, dat blijkt wel.

Edit: Problemen met backups
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.