Backup

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Traineeship IT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer .NET, C# voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Utrecht! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Lees dan snel verder! Voor een opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer. Werk jij graag aan verschillende projecten en ga je graag klanten op bezoek? Dan is dit de ideale functie voor jou! Binnen deze functie

Bekijk vacature »

Ervaren Magento developer gezocht!

Functie Je komt te werken in een zelfsturend team waarin vertrouwen voorop staat en inbreng en ideeën worden gewaardeerd. Ook staat innovatie centraal. Ze bieden jou de mogelijkheid om jezelf door te ontwikkelen. Denk hierbij aan cursussen en een persoonlijk ontwikkelplan. Je komt terecht in het team van momenteel 4 (ervaren) collega’s en zal meewerken aan de doorontwikkeling en nieuwbouw van de Magento platformen van meerdere opdrachtgevers volgens Agile/Scrum. Denk hierbij aan nieuwe functionaliteiten, UX en koppelingen met verschillende back-end systemen. Als ervaren developer zul je hiernaast ook andere developers assisteren en waar nodig de leiding nemen in het project.

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

Als Front-end developer samenwerken met de beste c

Functie Momenteel zijn we voor één van de projecten bij hun key partner, een voorloper in de energiesector, op zoek naar gedreven Front-end developers. Ze nemen de lead in dit project en werken uitsluitend met vooruitstrevende technologieën. Ze verwachten dat de technologie die hier wordt ontwikkeld uiteindelijk door veel meer grote corporates, in verschillende sectoren zal worden toegepast. Dit is dan ook een heel uitdagend project om aan mee te gaan werken. Het team bestaat o.a. uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van

Bekijk vacature »

Java developer - procesoptimalisatie (Inhouse)

Functie Wat ga je doen als Java developer? Jij als back end developer hebt al enige ervaring opgedaan in jouw vakgebied. Voornamelijk het werken met Java en Spring spreekt jou aan. Jij wordt samen met je collega developers in het team verantwoordelijk voor de gehele back end van de applicatie. Hierdoor heb jij veel zelfstandigheid in je rol en zul je ook zelf beslissingen samen met de PO maken. Er wordt gewerkt volgens de SCRUM methodiek, om zo structuur te creëren in de werkzaamheden. Binnen de 2-wekelijkse sprints pak jij je taken op die samen met de PO afgestemd zijn.

Bekijk vacature »

Junior PHP ontwikkelaar

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

SQL developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de omgeving van Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren SQL ontwikkelaar. Hier wordt jij mede verantwoordelijk voor zowel de design en implementatie van SQL-databases als voor het verstaan van de processen van klanten naar het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt er als volgt uit te zien: Het ontwerpen en implementeren van databaseschema's: Je bent in staat om een database te ontwerpen en de structuur van tabellen, relaties, indexen en andere objecten te definiëren; Het schrijven van complexe SQL-query's: Je kunt complexe query's schrijven om gegevens uit de database

Bekijk vacature »

Delphi developer

Functie Als Delphi developer ga jij aan de slag in een team met twee andere ervaren Delphi programmeurs waaronder de Hoofd programmeur. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van jullie bestaande applicatie. Daarnaast zijn jullie verantwoordelijk voor het onderhouden van deze applicatie en het oplossen van eventuele bugs. Eisen - HBO werk en denk niveau; - Minimaal één jaar ervaring met Delphi; - Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; - Jij bent zelfstandig, maar kan ook in team verband werken. Aanbod - €3000,-- €4000,- op basis van jouw kennis en ervaring; - 8% vakantiegeld;

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Dordrecht zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

C#.NET-developer - JUNIOR

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Brielle zijn wij op zoek naar een junior developer. Werk jij graag met de volgende tools & technieken? C#, .NET, ASP.NET, MVC en SQL? Kijk dan snel of dit iets voor jou is! Als programmeur bij een productiebedrijf zal je voornamelijk nieuwe software schrijven maar ook bestaande software verbeteren. Verder werk je veel samen in back end projecten met leuke collega's. Bedrijfsprofiel Met een team van ruim 130 personen staan ze elke dag weer klaar om IT en Business te combineren door het ontwikkelen van producten op maat. Er zijn 3 teams,

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Integratie Developer / Architect

Dit ga je doen Als Integratie Developer / Architect binnen deze organisatie krijg je echt de kans om impact te maken. De organisatie is groeiende maar houdt een corporate cultuur buiten de deur. Heb je een goede business case: zorg voor goede argumentatie en ga ervoor! Geen stroperig beslissingsproces dat jouw ideeën in de weg staat! Enkele van jouw taken: Je ontwerpt en ontwikkelt nieuwe integraties met behulp van interne tools (Boomi) of externe partners; Je vertaalt functionele specificaties naar technische oplossingen; Je denkt mee over strategische ontwikkelingen op het gebied van applicatie integratie; Je voert regie op leveranciers en

Bekijk vacature »

Fullstack Webdeveloper .NET Azure Big Data SaaS

Bedrijfsomschrijving Deze klant van ons is recentelijk onderdeel geworden van een grote moederorganisatie, ze zijn dé partij als het gaat om software maken voor ambitieuze ondernemers, ze maken maatwerk software. Vanuit het fantastisch vormgegeven hightech gebouw te Rotterdam centrum werken ze met zo'n 40 medewerkers aan hoogwaardige software gericht op financiële data, betaalinformatie, maar ook backoffice software. De software wordt webbased, desktop en mobile aangeboden en er worden zeer moderne ontwikkeltechnieken toegepast. Je moet dan denken aan patroonherkenning, Big Data, Machine Learning en OCR. Als Developer, ongeacht je niveau, ga je hier te maken krijgen met de allerleukste kant van

Bekijk vacature »
Php knipper

php knipper

30/06/2014 15:42:32
Quote Anchor link
Hallo,

Ik zit al geruime tijd met de vraag, waar sla je het beste data op op (backup). Ik gebruik zelf nogal vaak mijn camera en ook op mijn website's staan veel foto's. maar stel je moet hier een backup van nemen wat is dan de beste plaats om deze op op te slagen? Ikzelf heb al gewerkt met cd's en dvd's maar deze verliezen precies snel kwaliteit.



Hoe en waar doen jullie het?

Mvg. Knipper
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 13:12:10
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

30/06/2014 15:48:47
Quote Anchor link
Er zijn tal van mogelijkheden.

Gratis mogelijkheden als, maar dan weet je niet wat er met je bestanden gebeurd:
- Dropbox
- Skydrive

Je kan ergens betaald een server huren, maar dat is redelijk prijzig

Een andere optie is een NAS. Werkt pricipieel hetzelfde als een externe harde schijf alleen is hij via het netwerk te benaderen. Ook extern als je ergens in Nieuw zeeland zit bijvoorbeeld.

De laatste gebruik ik zelf ook. Alleen let wel op met belangrijke bestanden, die nooit verloren mogen gaan. Je beheert de opslag dan zelf, als je een bedrijf of iets er op zet probeer hem of buiten de deur of elders een backup te laten maken. Dat als hij gestolen wordt of bij brand je niets verliest.
Gewijzigd op 30/06/2014 15:50:26 door Bas IJzelendoorn
 
John D

John D

30/06/2014 16:17:24
Quote Anchor link
Zoals Bas zegt en vervolgens ook daarvan een backup maken op een grote usb disk die je elders bewaart. Dan pas heb je enige veiligheid. Vervolgens regelmatig de de backup op de usb disk bijwerken. Zo creeer je een relatief goedkope oplossing. 2x NAS op twee lokaties is ook een fraaie oplossing waarbij je zorgt dat de NASsen altijd identiek zijn en gehouden worden. Koppeling over internet is geen probleem meer tegenwoordig.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

30/06/2014 17:00:25
Quote Anchor link
John D op 30/06/2014 16:17:24:
... 2x NAS op twee lokaties is ook een fraaie oplossing waarbij je zorgt dat de NASsen altijd identiek zijn en gehouden worden.

Totdat door een foutje/virus/o.i.d. je gegevens van NAS verwijderd worden en NAS b mooi synchroniseerd en ook alles weggooit.

Bij backups moet je rekening houden met
- meerdere locaties (Ook fysiek en je zolder is geen andere locatie als je meterkast. Bij een brand is vaak beide onbruikbaar)
- als 1 locatie om wat voor reden gewist wordt moet(en) de andere locatie(s) niet automatisch gewist worden.
- automatiseren, als je druk bent vergeet je het anders
- Hoe ga je restoren (en test dit)
- Duidelijke controle met meldingen als iets fout gaat. (Een melding dat het goed gaat mis je niet meteen als het fout gaat. Je moet een duidelijke melding krijgen als het fout gaat)
 
Php knipper

php knipper

30/06/2014 17:04:02
Quote Anchor link
ja, dus de voorkeur gaat hier dus naar een NAS. en hoe zit het met de levensduur van die data?

Ik heb hier nog dvd's van 2009 liggen die vol foto's staan en die zijn ook serieus "verouderd". op de DVD zelf staat geen kras. Heeft een usb, hdd een levensduur wat betreft bestanden bijhouden?
 
Ivo P

Ivo P

30/06/2014 22:02:02
Quote Anchor link
Zoek je backup, of opslag?

Een backup op een nas mag in principe verloren gaan. Je hebt immers het orgineel nog....
Maar de backup moet dan wel weer aanfemaakt worden.

Zelf:
Foto's gaan van sd card naar laptop;
Dan ook van sd (niet van de hd) naar externe drive, ligt in kluis.
Via ftp gaan ze van hd naar dedi server in datacenter in frankrijk

Mocht laptop verloren gaam, dan zijn er nog 2 backups;
Mocht ook nog huis afbranden dan is er nog de online versie;
Mocht dedi verloren gaan, gehckt worden etc: is maar een backup.
 
Wouter Van Marrum

Wouter Van Marrum

30/06/2014 23:43:01
Quote Anchor link
Ik heb me eigen cloud omgeving bij mijn eigen website zitten en heb ik nog een reseller hosting waarop ik nog een backup script heb staan waarnaar ik vanalles kan uploaden.
Ook heb ik een externe hardeschijf liggen die ik gebruik voor het backuppen van software en projecten ect.

Misschien handig om een script te schrijven die gebruik maakt van api's van meerdere online diensten en dus tegelijk of asynchroon alles kan uploaden naar meerdere partijen ?
 
Php knipper

php knipper

30/06/2014 23:44:05
Quote Anchor link
En de levensduur van die data? stel je maakt foto's en wil die +10 jaar bijhouden (digitaal). Ik heb het nu 5 jaar met een DVD geprobeerd en de foto is "wat" verloren.

Ik wil mijn data veilig opslagen, hacken, brand, diefstal,... maar ook van vader tijd.
Afbeelding
Gewijzigd op 30/06/2014 23:44:22 door php knipper
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/07/2014 00:56:44
Quote Anchor link
Ik denk dat digitale data nog te kort bestaat om 100% uitsluitsel te geven hoe lang iets "goed" blijft. Volgens mij is het in ieder geval niet oneindig. Hoe je dat kunt voorkomen? Geen idee eigenlijk. Misschien eens in de 2 jaar alle bestanden die je hebt van schijf A naar schijf B kopiëren, en van schijf B weer naar schijf A, zodat je een "verse" kopie hebt?

Je kan natuurlijk ook nog alle foto's uitprinten en in een kluis stoppen :-/
 
Ivo P

Ivo P

01/07/2014 09:36:47
Quote Anchor link
Ik heb volgens mij nog wel ergens 3.5" floppy's liggen met mijn afstudeerwerk.

Is gemaakt in WP 5.2 (Word Perfect). Was toen dé standaard om mee te werken. Ik heb nog ergens een pc staan waar zo'n floppy-drive in zit, en dan is de volgende vraag of dat nog in de huidige versies van textverwerkers in te lezen zou zijn.

Zo iets gaat op een gegeven moment ook voor DVD's en JPEG, AVI, MOV etc gelden.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

01/07/2014 10:15:27
Quote Anchor link
Eigenlijk moet je elk jaar al je backup data en formaten langslopen om te kijken of het opslag medium en bestandsformaat nog voldoet

Ik kwam deze laatst tegen, past hier wel bij
Afbeelding
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

01/07/2014 14:13:08
Quote Anchor link
Hehe... geinig plaatje :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.