Bash script uitvoeren met sudo rechten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Henk Mas

Henk Mas

22/12/2010 22:33:58
Quote Anchor link
Hallo,

Ik wil vanuit een PHP script een Bash script uitvoeren dat op me Linux bak staat.
Het lukt me om het Bash script uit te voeren.

Echter worden de commando's die sudo rechten nodig hebben niet uitgevoerd.
De commando's die geen sudo rechten hebben worden wel uitgevoerd.

Hoe kan ik het Bash script uitvoeren met sudo rechten?

Groeten
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 21:28:20
 

22/12/2010 22:38:55
Quote Anchor link
Wat voor script dan? Meestal is het niet zo fijn om een webserver de mogelijkheid te geven om een script te laten draaien wat hogere rechten vereist.
 
Henk Mas

Henk Mas

22/12/2010 22:41:30
Quote Anchor link
Karl Karl op 22/12/2010 22:38:55:
Wat voor script dan? Meestal is het niet zo fijn om een webserver de mogelijkheid te geven om een script te laten draaien wat hogere rechten vereist.


In het script staan commando's om een virtuele server te starten en te stoppen.
 
- SanThe -

- SanThe -

22/12/2010 22:55:18
Quote Anchor link
Stop die server eerst en laat het script de server starten. Kijk of dat lukt en of alles gewoon goed draait, dan draait de server ander de rechten van apache. Dan kan je zoveel stoppen en starten als je wilt.
 
Henk Mas

Henk Mas

22/12/2010 23:05:10
Quote Anchor link
- SanThe - op 22/12/2010 22:55:18:
Stop die server eerst en laat het script de server starten. Kijk of dat lukt en of alles gewoon goed draait, dan draait de server ander de rechten van apache. Dan kan je zoveel stoppen en starten als je wilt.


Dan heb je alsnog de rechten nodig om een bepaald commando uit te voeren
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.