Bedrag in kolom op uniforme manier

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan te Pas

Jan te Pas

03/04/2018 21:17:52
Quote Anchor link
Ik wil in een tabel een bedrag opnemen. Nu kan dat met money_format, met printf. Maar daardoor komt het euro-teken € telkens op een andere plek te staan. Ik wil een bedrag graag als €##########,## pegresenteerd hebben. Dus Euroteken, opgevolgd met spaties tot bedrag. Hierdoor zijn alle bedragen even lang. Kan dat?
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 00:36:16
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

03/04/2018 21:33:54
Quote Anchor link
https://secure.php.net/manual/en/function.money-format.php en kijk dan even bij het voorbeeld voor #n
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
money_format('%(#10n', $number)


Maar als je dit echt mooi wil hebben, zonder gebruik te maken van een "typemachine" lettertype, zou je het valuta symbool en het bedrag in twee aparte kolommen kunnen plaatsen (en het bedrag in de tweede kolom rechts uit te lijnen) (er zijn overigens ook "CSS" wegen die naar vergelijkbare oplossingen leiden).
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

03/04/2018 22:59:43
Quote Anchor link
Of een monospace font gebruiken inderdaad. Voor de "inspring" zou je wellicht iets kunnen doen met str_pad() en   (i.c.m. eerdergenoemde monospace font).
 
Jan te Pas

Jan te Pas

04/04/2018 08:13:58
Quote Anchor link
Ik had ook al een kolom gebruikt voor het euro teken, maar de getal kolom hangt er nu, voor mijn gevoel, een beetje bij. Monospacing is ook een optie. Ik ga monospacing icm met money_format gebruiken. Dank.
Gewijzigd op 04/04/2018 08:39:30 door Jan te Pas
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.