Bedrijfsgeheim

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior C# Developer

UPS Nederland zoekt een Senior Developer C# * Remote werken mogelijk Wil jij werken aan complexe IT-systemen bij een van de grootste logistieke werkgevers ter wereld? Als ontwikkelaar bij UPS werk je aan opkomende technologieën en DevOps processen om ervoor te zorgen dat onze logistieke processen zo soepel en efficiënt mogelijk verlopen. Dit ga je doen Je bent betrokken bij alle facetten van applicatieontwikkeling. Je bent betrokken bij alle facetten van applicatieontwikkeling: van ontwerpen en bouwen tot testen en implementeren. Je levert ontwerpen die passen bij de onderliggende frameworks en concepten, bouwt efficiënte en testbare code, identificeert en integreert modulaire

Bekijk vacature »

IT Engineer

Dümmen Orange is the world’s largest breeder and propagator of cut flowers, bulbs, tropical plants, pot plants, bedding plants and perennials. For our IS (Information Services) department in De Lier, we are looking for an IT Engineer. Job objective Our organization grows and flourishes. This results in a fast-changing and, therefore, challenging environment. Our IS department is responsible for all IT systems within Dümmen Orange: their management, implementation and use. An important department within our growing and international organization. As an IT Engineer you have the primary objective to enable the network, servers and other infrastructure elements to achieve the

Bekijk vacature »

.NET Developer C# Web-development

Bedrijfsomschrijving Onze klant levert kwaliteitsdienst binnen zijn sector, het niveau van de Nederlandse sector is internationaal bekend! De organisatie richt zich op het waarborgen van deze kwaliteit en voorziet een groot aantal klanten in het MKB van jaarlijkse keuringen. Je komt te werken binnen een team van ongeveer 10 medewerkers waarbij de focus ligt op de doorontwikkeling en het implementeren van oplossingen in het applicatielandschap. Binnen deze organisatie werken ze met diverse Scrum/Agile teams, het is dan ook belangrijk dat je ervaring hebt met deze werkwijze en het leuk vindt om op deze manier te werk te gaan. Het betreft

Bekijk vacature »

.NET Developer Azure

Bedrijfsomschrijving Deze organisatie in de regio van Ede/Wageningen waar jij als .NET Developer komt te werken is marktleider en pionier op het gebied van High-Quality apparatuur in de zorg. Het Scrum team waar jij deel van zal uitmaken bestaat uit zes developers. Als .NET Developer draag jij dagelijks bij aan een gezondere toekomst. De apparatuur waar jij de software voor ontwikkelt wordt wereldwijd ingezet in meer dan 5000 ziekenhuizen. Iedere 4 minuten krijgt iemand ter wereld een behandeling middels deze apparatuur. Omdat de organisatie continu bezig is met innovatie krijg jij als .NET Developer de ruimte om met nieuwste- en

Bekijk vacature »

.Net Software Developer – Smart Logistics

Heb jij ervaring met applicatie ontwikkeling, testen en onderhoud van business-kritische .NET applicaties? En wil je graag met de nieuwste technologieën werken binnen een DevOps scrumteam? Wat ga je doen? “Use digital to move smarter De unit Smart Logistics binnen de Transport & Logistics sector van CGI ontwerpt, bouwt en onderhoudt veelal missie-kritische applicaties voor onze klanten uit de transport en logistieke sector. Zonder deze sector worden onze pakketjes niet op tijd afgeleverd, rijden de treinen niet meer van a naar b en varen schepen niet veilig de haven binnen. Om deze transport en logistieke ketens te monitoren en sturen,

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bedrijfsomschrijving Voor een leuke en klein bedrijf ben ik op zoek naar Medior PHP developer. Je komt terecht in een leuk, gezellig en hecht team van ambitieuze ontwikkelaars en designers. Je gaat werken aan hun eigen ontwikkelde platform die gebruikt wordt door freelancers die een soort payrollconstructie aangaan. Het platform is zo succesvol geworden dat ze daarom per direct op zoek zijn naar een PHP Developer. Hun motto is Work hard, play hard.... maaaaaaaaar elke dag met veel plezier aan het werk! Functieomschrijving We zoeken een PHP developer die het platform samen met het team naar grotere hoogtes kan laten

Bekijk vacature »

Java Developer - Publieke veilgheid

Wil jij als Java developer meewerken aan innovatieve en complexe applicaties? CGI zoekt Java Developers die mee willen werken aan oplossingen voor complexe & maatschappelijk relevante vraagstukken waar de het domein Publieke Veiligheid (o.a. Justitie en politie) voor staat. Wat verwachten we van een Java Developer? Enthousiasme en de wil om je als Java Developer continue te ontwikkelen. Je vindt het leuk om toffe Java oplossingen uit te werken. Je volgt de laatste trends op de voet en je vindt het leuk te werken met de nieuwste technologie, zoals Quarkus, de sub-atomische Java stack die klaar is voor OpenJDK HotSpot

Bekijk vacature »

C/C++ Developer

Bedrijfsomschrijving Als Software ontwikkelaar C/C++ kom je te werken bij een toonaangevende organisatie in de mobiliteitsbranche die door het produceren van slimme producten Nederland steeds leefbaarder maakt! Ze ontwikkelen innovatieve producten die er onder andere voor zorgen dat de infrastructuur in Nederland op de snelste en meeste efficiënte manier kan worden geregeld. Als C/C++ ontwikkelaar kom je te werken op een afdeling met 40 collega's, bestaande uit Engineers, deskundigen en ontwikkelaars. Hiervoor werk je nauw samen in een team met ongeveer tien andere ontwikkelaars. Samen met het team pak je zelfstandig projecten op die doorgaans een doorlooptijd hebben van 4

Bekijk vacature »

Full Stack .NET Developer voor zakelijke vergelijk

Dutch is mandatory for this position. Als Full Stack C#.NET Developer zorg jij ervoor dat het vergelijkingsplatform over de nieuwste functionaliteiten beschikt. Deze applicatie ondersteunt assurantiekantoren in het inzichtelijk maken en vergelijken van verschillende verzekeringsproducenten. Denk hierbij aan de meest actuele gegevens over premies en voorwaarden. Dit doen zij volledig onafhankelijk. Als Developer ben je bedreven in het samenvoegen van verschillende web services en databasen. Samen met jouw collega’s ben je verantwoordelijk voor het volledige ontwikkeltraject. Je schakelt makkelijk met verschillende afdelingen over bestaande en nieuw te ontwikkelen functionaliteiten. Naast het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten, zal je ook de bestaande

Bekijk vacature »

Junior C# Software Developer / .NET Core

Bedrijfsomschrijving Onze klant in regio Breda bedient een internationale kring van in- en verkoop organisaties en leveren de bijbehorende IT oplossingen. Zo leveren ze een volledig ERP pakket waar alle facetten van het bedrijf in terug komen zoals inkoop, verkoop, voorraad, transport, et cetera. Het pakket heeft enorm veel variabelen wat het heel boeiend maakt als ontwikkelaar en er zijn koppelingen met diverse boekhouding programma's als Exact en AccountView. Dit volledige maatwerkpakket wordt voor klanten ingericht, hiervoor zijn business consultants in dienst die de requirements hiervoor ophalen. Vervolgens wordt het pakket ontwikkeld in C# in Visual Studio 2019. Eind 2021

Bekijk vacature »

Solution Integrator

JOB PURPOSE AND IMPACT The Solutions Integrator will advise business partners on information technology solutions in compliance with our organization's technology framework, risk and control standards. In this role, you will lead the translation of business needs into specific technology requirements or process designs using significant knowledge across multiple technology domains, processes and businesses. You will provide technical leadership across multiple technical teams in delivering solutions to the business. The Solution Integrator (SI) role is primarily involved in advising our business partners on the best infrastructure solution to fit the business needs. At the same time, the SI helps ensure

Bekijk vacature »

Support medewerker

Als Support medewerker bij Prosoftware zorg je ervoor dat zorgverleners optimaal gebruik kunnen maken van onze softwareproducten. Je bijt je helemaal vast in de gebruikersvragen die de klant meldt: je analyseert de situatie en legt je gevonden oplossing uit aan de klant. We zoeken een analytische doorzetter die het leuk vindt om ons softwareprogramma voor de zorg van A tot Z te leren kennen. Je bent samen met vier helpdeskcollega's het visitekaartje van het bedrijf en je doorgrond samen de complexe administratieve processen in de zorg. Onze klanten zijn werkzaam in de zorg en niet computer-minded en dat verdient een

Bekijk vacature »

Mendix Advanced Developer (NL)

Mendix Advanced Developer (NL) Den Haag HBO/WO IT Professional "Als Mendix Advanced Developer impact maken op de groeiende E-commerce markt met onze logistieke software en onze kritieke logistieke keten. Je doet dit door ontwikkeling en uitbreiding van onze Mendix Cloud omgeving, waarbij je complexe business processen vertaalt naar kritieke Mendix applicaties.". Wat ga je doen? PostNL is becoming a postal tech company Als Mendix Advanced Developer ben je onderdeel van een multidisciplinair Business-IT-team bestaande uit onder andere een Lead, Mendix Developers en Solution Consultants. Wij zetten Mendix in voor kritieke processen waarbij applicaties optimaal moeten performen om dagelijks rond de

Bekijk vacature »

Systeembeheerder VMware

Senior Systeembeheerder VMware Welkomstbonus van € 5.000,- Bij T2 zorgen we goed voor elkaar en doen wij leuke dingen met leuke mensen. We zorgen voor uitdagende opdrachten zodat jij jezelf onbeperkt kan blijven ontwikkelen. Ben jij een ervaren systeembeheerder VMware en wil je het beste uit jezelf halen? Dan ben je van harte welkom bij T2 en ontvang je onze welkomstbonus ter waarde van € 5.000,-. Wat mag je nog meer verwachten? Als je met ons de uitdaging aangaat dan bieden we je het volgende: Dienstverband voor onbepaalde tijd Salaris tussen de € 4.000,- en € 4.500,- bruto per maand

Bekijk vacature »

.NET Developer Azure

Bedrijfsomschrijving Voor een goede relatie van ons in de regio Tilburg zijn wij op zoek naar een ervaren .NET Developer. De organisatie is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van een groot aantal portalen die onmisbaar zijn in de Nederlandse zorgsector. De systemen worden gebruikt door zorgverzekeraars, zorgverleners en tal van andere partijen. Gezien de omvang, maar ook het aantal van portalen die deze organisatie op haar naam heeft staan, zijn inmiddels 9 Scrum teams verantwoordelijk voor de doorontwikkeling en het van scratch af aan opbouwen van nieuwe functionaliteiten. De teams bestaan uit meerdere ontwikkelaars, een tester, een informatie analist en een

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/03/2021 22:18:58
Quote Anchor link
Als ik het zo hoor, dan zou ik voor je eigen gemoedsrust toch je best doen om het in eigen beheer te houden.

Jouw code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php

$calculation
= $response1 + $response2;
echo $calculation;

?>

Klant zou jouw code tegen de afspraak overnemen en maakt er dit van:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php

$result
= $answer1 + $answer2;
echo $result;

?>

Flauw voorbeeldje, maar ga nu maar eens aan een rechter zonder verstand van zaken uitleggen dat dit gewoon jouw code is maar met andere variabelenamen ...

Ondanks dat je dus een afspraak hebt, is het maar de vraag wat die waard is op het moment dat die klant een paar heel kleine dingen wijzigt.

PHP hulp

PHP hulp

19/04/2021 05:39:57

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

04/03/2021 08:27:36
Quote Anchor link
Zo'n flauw voorbeeld is het niet hoor, want het geeft een oplossingsrichting aan. Stel, de software doet iets met a en b om op c uit te komen: f(a,b) = c. De klant kan dan a, b en c zelf on-premise opslaan als je de functionaliteit f() op een andere manier toegankelijk maakt.

Een API in de cloud is daarvoor dé oplossing, alleen moet je de bouwstenen wel ontleden. Misschien is dat een werkbaar compromis: de klant heeft alle data en jij houdt het 'algoritme' verborgen.
Gewijzigd op 04/03/2021 08:28:04 door Ward van der Put

Ad Fundum

Ad Fundum

04/03/2021 10:47:22
Quote Anchor link
Mijn idee zou dan zijn om een klantomgeving op te zetten als een soort van satellietprogramma, met code dat geen of weinig bedrijfsgeheimen bevat. De database kan opgesplitst, PostgreSQL heeft daarvoor opties als FOREIGN TABLES, en dblink waardoor ik twee voordelen behoud: data-manipulatie zoveel mogelijk bij de bron houden, en de oplossingsrichting blijft bij het programma, het domein waar ik het meest in thuis ben.
Met een TLS-verbinding naar de on premise database, in een VPN huls is dat alles veilig genoeg.

Thom nvt

Thom nvt

04/03/2021 14:54:36
Quote Anchor link
Als dat een optie is, kun je dan niet beter de boel opknippen in verschillende dedicated microservices waarbij het niet-geheime gedeelte bij de klant draait en de rest op eigen infra?
Foreign tables over internet klinkt mij niet als een fantastisch idee, dat kan met latencies e.d. nog wel eens rare dingen opleveren. Moet er wel bij zeggen dat ik er geen ervaring mee heb.

Ad Fundum

Ad Fundum

04/03/2021 16:15:19
Quote Anchor link
Microservices zijn voor de structuur van mij applicatie helaas geen optie, maar ik word wel blij van dit soort ideeën. Ik wil het graag zo breed mogelijk bekeken hebben voordat ik definitief een richting op beweeg.

Foreign tables voorzien in een behoefte van externe storage. Latencies zijn inderdaad een probleem, vooral als queries niet goed worden geoptimaliseerd. En dat gebeurt nog wel eens. Ik heb er al mee geëxperimenteerd en ben er wel een beetje uit.

De applicatie gebruikt toch niet altijd alle data tegelijk uit een foreign table, maar het maakt heel erg uit hoe je queries schrijft. Als het niet lekker loopt merk je het vanzelf, een query met een onhandige JOIN die niet wordt geoptimaliseerd gaat van een paar msec ineens naar seconden tot (veel) erger.

Het helpt dan om eerst alleen de nodige foreign data op te halen in een WITH-statement, voordat de rest van de query wordt uitgevoerd.
Daar waar het niet lekker blijft lopen is dblink een optie, je kunt daarmee eerst queries door de foreign server laten uitvoeren en in de eigen database verder werken met het resultaat.

Ik geloof dat daarmee het plaatje behoorlijk compleet begint te worden. Twee eigen bare metal servers (eentje als fail-over) extern hosten, daarop PHP / PostgreSQL als SaaS, en een On Premise klantomgeving met PHP / PostgreSQL met foreign tables.
Verwerking op de eigen servers, die de data niet hoeven op te slaan.
Databeveiliging op de klantomgeving met SSE, codebeveiliging via IonCube. Klantomgeving koppelen via VPN.

Zo kan ik mijn systeem verder integreren met andere klantsystemen zonder dat het bedrijfsgeheim veel risico loopt. En als de klant niet heeft betaald en de grace periode is verlopen dan heb ik altijd een stok achter de deur.
Als de klant huiverig is voor gebrek aan continuïteit is er ook nog zoiets als een i-DEPOT waarmee e.a.a. geborgd kan worden. Dan wordt het af te nemen product SaaS & On Premise, en komt er niet te veel spanning tussen verantwoordelijkheid en afhankelijkheid.

Lang verhaal, maar als iemand nog wat wil toevoegen: graag!
Gewijzigd op 04/03/2021 16:21:40 door Ad Fundum

Thom nvt

Thom nvt

05/03/2021 09:20:43
Quote Anchor link
Niet om gelijk je idee en motivatie de grond in te boren maar houd er wel rekening mee dat servers beheren écht een vak apart is.
Er worden dagelijks nieuwe vulnerabilities bekend die je allemaal zelf zal moeten patchen.
Voor een kernel-update moet een machine bijvoorbeeld herstarten dus moet je ook rekening met redundancy, high-availibility, etc. om nog niet te spreken van disaster-recovery.
Zeker in zakelijke context is het niet zo simpel als een Apache/PostgreSQL servertje opspinnen en je er nooit meer druk om maken.

Ik kan hele boeken volschrijven over waar je allemaal aan moet denken, om je een idee te geven van de schaal en mijn ervaring:
Ik ben 8 jaar terug begonnen voor een MKB-bedrijf een enterprise webplatform te schrijven in PHP, wat uitgerold werd op eigen hardware. Dat was verdeeld over 5 fysieke machines en ongeveer 15 VMs en kostte ongeveer 30% van mijn tijd om te beheren.
Na 5 jaar ben ik overgestapt naar een ander bedrijf en doe daar de infra-kant waar wij als team ~3000 VMs en een Kubernetes platform beheren (private cloud dus) en daar hebben we met 8 man een dagtaak aan, ondanks alle automatisering.

Ik wil hier prima over doorpraten en/of e.e.a. toelichten/uitdenken maar ik denk dat dat nogal buiten de scope van dit forum en draadje gaat :)

Denk er goed over na of je dit soort taken er bij wil of dat je een managed VPS afneemt zodat je het uitbesteed.
Gewijzigd op 05/03/2021 09:29:07 door Thom nvt

Ad Fundum

Ad Fundum

05/03/2021 11:46:17
Quote Anchor link
Nogmaals bedankt Thom, een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Ik wil inderdaad liever geen infra beheren, dus ik zal uitkijken naar dedicated servers.

Kubernetes klinkt eng. Ondanks de video https://www.youtube.com/watch?v=4ht22ReBjno is het voor mij niet te volgen, kortweg te complex... dan zou je dat ook moeten uitbesteden, en die risico's contractueel afdekken?

Thom nvt

Thom nvt

05/03/2021 12:00:14
Quote Anchor link
Als je al containerized wil draaien, wat ik iig voor databases voorlopig afraad, zou je dat kunnen inhuren. Amazon, Azure, AliCloud en Google leveren allemaal managed Kubernetes omgevingen.
Kubernetes is een mooie technologie maar heeft een vrij steile leercurve, niet iets wat je in productie omgevingen wil gaan leren.
In de basis is het een verzameling APIs waarmee je middels yaml files Docker containers op start maar het kan veel meer. Het is in feite een datacenter in een (extreem configureerbaar) doosje.

Ik zou in jouw geval kijken naar een managed VPS oplossing, dan neem je in feite alleen rekenkracht af en besteed je al het beheer en onderhoud uit. Hosted.nl levert die dienst bijvoorbeeld: https://www.hosted.nl/managed-vps/

Edit: Dat is natuurlijk duurder dan een "kale" VPS huren bij bijvoorbeeld TransIP maar je koopt in feite al het beheer en de verantwoordelijkheid daarvoor af.
Updates, server downtime, etc. is dan niet jouw probleem meer, daar betaal je de provider voor.
Gewijzigd op 05/03/2021 12:02:34 door Thom nvt

Ad Fundum

Ad Fundum

08/03/2021 08:48:33
Quote Anchor link
Wederom bedankt Thom, ik kijk er naar.

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.