Bedrijfsgeheim

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET Developer

Functie omschrijving Net afgestudeerd en op zoek naar een leuke baan als developer? Zoek niet verder! Ik heb een functie beschikbaar als back-end developer, bij een leuk familiebedrijf. Je gaat werken met de Microsoft stack en de technieken C# en .NET. Verder maak je gebruik van MVC en Entity framework. SQL kent ook geen geheimen voor jou. Jouw verantwoordelijkheden: Nieuwe maatwerk software bouwen; API koppelingen bouwen; Applicaties en software optimaliseren; Back-end programmeren. Een erg uitdagende functie, met veel vrijheid. Je kan meerdere dagen thuis werken en als je op kantoor werkt wordt de lunch verzorgd. Heb je interesse, reageer dan

Bekijk vacature »

Freelance Fullstack Java Developer

Functieomschrijving Voor een opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar ervaren Fullstack JAVA Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid hebben

Bekijk vacature »

SQL Database developer

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

.net developer

Hoi! Wij zijn auto.nl en wij verkopen auto's online. je bestelt bij ons een auto net zo makkelijk als een spijkerbroek. En bevalt ie niet? Dan stuur je 'm gewoon weer terug. En dat we dat goed doen bewijst onze hoge klanttevredenheid van een 9,3. Nu maken we de volgende stap bij auto.nl. We starten met fysieke winkels. Online zoeken, offline bekijken. Maar nog altijd, geen gedoe! Gewoon eerlijk, transparant en zonder zorgen een auto kopen.. Maar om dat waar te blijven maken en nóg beter te worden, zoeken we uitbreiding van ons development team. Wat ga je precies doen?

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Bennekom gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Jij komt te werken in een team van 5 developers. het product is continue in beweging. Nieuwe en bestaande klanten vragen om vaak nieuwe features. Hierin ben jij zeer belangrijk om te zorgen dat de functionaliteiten goed opgezet worden op technisch vlak. Designs krijg je aangeleverd van een externe partij zodat jij je primair kan focussen op de techniek! Je hebt daarbij alle vrijheid om je eigen creativiteit toe te passen en mee te denken over de gebruikte technieken. Het gezamenlijke doel is een product dat functioneel zeer gebruiksvriendelijk is en het bedrijfsproces van de gebruikers versneld en kwalitatief

Bekijk vacature »

TypeScript developer (tot € 6.000, - bruto pe

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een ervaren Typecript developer die niet alleen zichzelf verder ontwikkelt, maar het ook leuk vinden om op termijn meer junior collega’s op pad te helpen. Je zult aan de slag gaan met het migreren van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde aan User Experience en kiezen ze duidelijk voor kwaliteit i.p.v. snelheid. Je krijgt dus de ruimte om vanuit gedegen onderzoek te werk te gaan en het borgen van kwaliteit staat hoog in het vaandel.

Bekijk vacature »

Senior Fullstack developer wanted! (C#, Java, Angu

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Front-end developer (Angular)

Functie Het team bestaat uit een architect, fullstack developers, app developers, de product owner en projectmanager. Eenieder draagt vanuit zijn discipline bij aan een complete oplossing voor de klant. Uiteraard zul je hierin nauw samenwerken met je collega’s. Jij wordt verantwoordelijk voor de front-end implementatie en fungeert als lead op dit gebied binnen het team. Je kunt helder formuleren, ideeën uitdragen en overbrengen aan je collega’s. Qua technische stack is het vooral van belang dat je ervaren bent met Angular, HTML5, CSS en TypeScript. Verder is ervaring in NgRx, Bootstrap, BEM en Cypress een pré, evenals affiniteit met UX/UI Design!

Bekijk vacature »

Infrastructure Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12945 Introductie Our client is one of the most innovative companies within the Netherlands. Currently we are looking for an Infrastructure Platform Engineer. Within this role you will be developing the infrastructure. Functieomschrijving Within this role you are responsible in the development of our distributed data and compute platform infrastructure. You will design, develop and implement new features and fixes. Next to this you will integrate and configurate other packages that supports the development of tuning applications within the organisation. You will support customer sites remotely. Design and implement the

Bekijk vacature »

Senior PHP developer/ Software Architect

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Junior Java Developer

Dit ga je doen Full stack web- en appdevelopment; Vertalen van de functionele wensen naar de technische specificaties; Sturing geven aan/klank board zijn voor de software teams; Trainen van de software teams; Sparren met klanten; Meedenken over architectuur. Hier ga je werken De organisatie is een bureau welke websites en mobiele applicaties bouwt voor verschillende toonaangevende organisaties. Hierbij richten zij zich voornamelijk op de sectoren leisure, overheid en zorg. De sfeer intern kenmerkt zich door informaliteit, gezelligheid en ambitie. Ze werken dag in dag uit samen om mooie producten op te leveren voor hun klanten. Op dit moment zijn er

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jij begint als .NET ontwikkelaar in een team met 10 andere Software Engineers. De werkzaamheden zijn afwisselend, zo kan het dat jij bezig bent met volledig nieuwe features of het door ontwikkelen van bestaande sites of shops. Wij ontwikkelen web applicaties, maar ook mobiele applicaties. Daarnaast bijt jij je soms ook van in externe koppelingen met systemen zoals een ERP. Als team is er een duidelijke focus m.b.t. het waarborgen van de performance en snelheid van webshops. Ook zijn wij expert op het gebied van configuratoren. Kortom enorm veel afwisselende werkzaamheden! Ook jouw werkplek kan afwisselend zijn. Soms heb

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/03/2021 22:18:58
Quote Anchor link
Als ik het zo hoor, dan zou ik voor je eigen gemoedsrust toch je best doen om het in eigen beheer te houden.

Jouw code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php

$calculation
= $response1 + $response2;
echo $calculation;

?>

Klant zou jouw code tegen de afspraak overnemen en maakt er dit van:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php

$result
= $answer1 + $answer2;
echo $result;

?>

Flauw voorbeeldje, maar ga nu maar eens aan een rechter zonder verstand van zaken uitleggen dat dit gewoon jouw code is maar met andere variabelenamen ...

Ondanks dat je dus een afspraak hebt, is het maar de vraag wat die waard is op het moment dat die klant een paar heel kleine dingen wijzigt.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 12:41:11
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

04/03/2021 08:27:36
Quote Anchor link
Zo'n flauw voorbeeld is het niet hoor, want het geeft een oplossingsrichting aan. Stel, de software doet iets met a en b om op c uit te komen: f(a,b) = c. De klant kan dan a, b en c zelf on-premise opslaan als je de functionaliteit f() op een andere manier toegankelijk maakt.

Een API in de cloud is daarvoor dé oplossing, alleen moet je de bouwstenen wel ontleden. Misschien is dat een werkbaar compromis: de klant heeft alle data en jij houdt het 'algoritme' verborgen.
Gewijzigd op 04/03/2021 08:28:04 door Ward van der Put
 
Ad Fundum

Ad Fundum

04/03/2021 10:47:22
Quote Anchor link
Mijn idee zou dan zijn om een klantomgeving op te zetten als een soort van satellietprogramma, met code dat geen of weinig bedrijfsgeheimen bevat. De database kan opgesplitst, PostgreSQL heeft daarvoor opties als FOREIGN TABLES, en dblink waardoor ik twee voordelen behoud: data-manipulatie zoveel mogelijk bij de bron houden, en de oplossingsrichting blijft bij het programma, het domein waar ik het meest in thuis ben.
Met een TLS-verbinding naar de on premise database, in een VPN huls is dat alles veilig genoeg.
 
Thom nvt

Thom nvt

04/03/2021 14:54:36
Quote Anchor link
Als dat een optie is, kun je dan niet beter de boel opknippen in verschillende dedicated microservices waarbij het niet-geheime gedeelte bij de klant draait en de rest op eigen infra?
Foreign tables over internet klinkt mij niet als een fantastisch idee, dat kan met latencies e.d. nog wel eens rare dingen opleveren. Moet er wel bij zeggen dat ik er geen ervaring mee heb.
 
Ad Fundum

Ad Fundum

04/03/2021 16:15:19
Quote Anchor link
Microservices zijn voor de structuur van mij applicatie helaas geen optie, maar ik word wel blij van dit soort ideeën. Ik wil het graag zo breed mogelijk bekeken hebben voordat ik definitief een richting op beweeg.

Foreign tables voorzien in een behoefte van externe storage. Latencies zijn inderdaad een probleem, vooral als queries niet goed worden geoptimaliseerd. En dat gebeurt nog wel eens. Ik heb er al mee geëxperimenteerd en ben er wel een beetje uit.

De applicatie gebruikt toch niet altijd alle data tegelijk uit een foreign table, maar het maakt heel erg uit hoe je queries schrijft. Als het niet lekker loopt merk je het vanzelf, een query met een onhandige JOIN die niet wordt geoptimaliseerd gaat van een paar msec ineens naar seconden tot (veel) erger.

Het helpt dan om eerst alleen de nodige foreign data op te halen in een WITH-statement, voordat de rest van de query wordt uitgevoerd.
Daar waar het niet lekker blijft lopen is dblink een optie, je kunt daarmee eerst queries door de foreign server laten uitvoeren en in de eigen database verder werken met het resultaat.

Ik geloof dat daarmee het plaatje behoorlijk compleet begint te worden. Twee eigen bare metal servers (eentje als fail-over) extern hosten, daarop PHP / PostgreSQL als SaaS, en een On Premise klantomgeving met PHP / PostgreSQL met foreign tables.
Verwerking op de eigen servers, die de data niet hoeven op te slaan.
Databeveiliging op de klantomgeving met SSE, codebeveiliging via IonCube. Klantomgeving koppelen via VPN.

Zo kan ik mijn systeem verder integreren met andere klantsystemen zonder dat het bedrijfsgeheim veel risico loopt. En als de klant niet heeft betaald en de grace periode is verlopen dan heb ik altijd een stok achter de deur.
Als de klant huiverig is voor gebrek aan continuïteit is er ook nog zoiets als een i-DEPOT waarmee e.a.a. geborgd kan worden. Dan wordt het af te nemen product SaaS & On Premise, en komt er niet te veel spanning tussen verantwoordelijkheid en afhankelijkheid.

Lang verhaal, maar als iemand nog wat wil toevoegen: graag!
Gewijzigd op 04/03/2021 16:21:40 door Ad Fundum
 
Thom nvt

Thom nvt

05/03/2021 09:20:43
Quote Anchor link
Niet om gelijk je idee en motivatie de grond in te boren maar houd er wel rekening mee dat servers beheren écht een vak apart is.
Er worden dagelijks nieuwe vulnerabilities bekend die je allemaal zelf zal moeten patchen.
Voor een kernel-update moet een machine bijvoorbeeld herstarten dus moet je ook rekening met redundancy, high-availibility, etc. om nog niet te spreken van disaster-recovery.
Zeker in zakelijke context is het niet zo simpel als een Apache/PostgreSQL servertje opspinnen en je er nooit meer druk om maken.

Ik kan hele boeken volschrijven over waar je allemaal aan moet denken, om je een idee te geven van de schaal en mijn ervaring:
Ik ben 8 jaar terug begonnen voor een MKB-bedrijf een enterprise webplatform te schrijven in PHP, wat uitgerold werd op eigen hardware. Dat was verdeeld over 5 fysieke machines en ongeveer 15 VMs en kostte ongeveer 30% van mijn tijd om te beheren.
Na 5 jaar ben ik overgestapt naar een ander bedrijf en doe daar de infra-kant waar wij als team ~3000 VMs en een Kubernetes platform beheren (private cloud dus) en daar hebben we met 8 man een dagtaak aan, ondanks alle automatisering.

Ik wil hier prima over doorpraten en/of e.e.a. toelichten/uitdenken maar ik denk dat dat nogal buiten de scope van dit forum en draadje gaat :)

Denk er goed over na of je dit soort taken er bij wil of dat je een managed VPS afneemt zodat je het uitbesteed.
Gewijzigd op 05/03/2021 09:29:07 door Thom nvt
 
Ad Fundum

Ad Fundum

05/03/2021 11:46:17
Quote Anchor link
Nogmaals bedankt Thom, een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Ik wil inderdaad liever geen infra beheren, dus ik zal uitkijken naar dedicated servers.

Kubernetes klinkt eng. Ondanks de video https://www.youtube.com/watch?v=4ht22ReBjno is het voor mij niet te volgen, kortweg te complex... dan zou je dat ook moeten uitbesteden, en die risico's contractueel afdekken?
 
Thom nvt

Thom nvt

05/03/2021 12:00:14
Quote Anchor link
Als je al containerized wil draaien, wat ik iig voor databases voorlopig afraad, zou je dat kunnen inhuren. Amazon, Azure, AliCloud en Google leveren allemaal managed Kubernetes omgevingen.
Kubernetes is een mooie technologie maar heeft een vrij steile leercurve, niet iets wat je in productie omgevingen wil gaan leren.
In de basis is het een verzameling APIs waarmee je middels yaml files Docker containers op start maar het kan veel meer. Het is in feite een datacenter in een (extreem configureerbaar) doosje.

Ik zou in jouw geval kijken naar een managed VPS oplossing, dan neem je in feite alleen rekenkracht af en besteed je al het beheer en onderhoud uit. Hosted.nl levert die dienst bijvoorbeeld: https://www.hosted.nl/managed-vps/

Edit: Dat is natuurlijk duurder dan een "kale" VPS huren bij bijvoorbeeld TransIP maar je koopt in feite al het beheer en de verantwoordelijkheid daarvoor af.
Updates, server downtime, etc. is dan niet jouw probleem meer, daar betaal je de provider voor.
Gewijzigd op 05/03/2021 12:02:34 door Thom nvt
 
Ad Fundum

Ad Fundum

08/03/2021 08:48:33
Quote Anchor link
Wederom bedankt Thom, ik kijk er naar.
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.