beetje hulp in de goeie richting

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

The Beeding Clown

The Beeding Clown

24/08/2008 12:24:00
Quote Anchor link
Mijn host is eindelijk over gestapt op PHP5. Nu ben ik bezig mijn site opnieuw op te zetten. Nu zit ik een beetje met mijn handen in het haar..

Wat moet ik gaan gebruiken:
mysql/mysqli/mysql-lite/pdo

Ook om het gelijk goed te doen wilde ik de site meer OO gaan schrijven, ik heb zelf al een aantal classjes geschreven die ik voorheen gewoon in mijn code aanriep, was nog niet echt OO based.

Nu zat ik te denken om die classes in een masterclass te hangen en zo meer OO te werk te gaan. Is dit een goeie manier of is er een andere manier voor. En hoe gaat dit verder in zijn werk. (wat voorbeeld-code zou heel erg welkom zijn aangezien ik nog dit nog nooit zo heb aangepakt en niet helemaal weet dit op te zetten)

De verschillende objecten moeten makelijk met elkaar kunnen praten.

Wat ik dus vraag is een zetje in de goeie richting..

PS: Zijn er meer dingen waar ik rekening mee moet houden met de "nieuwe" PHP5 ?

Bij voorbaat dank :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door The Beeding Clown
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 13:46:42
 
Noppes

Noppes

24/08/2008 12:33:00
Quote Anchor link
mysql-lite/pdo vallen zo ie zo al af

in veel gevallen wordt je gedwongen te gebruiken: mysql
enkele providors bieden ook: mysqli

persoonlijk zal ik dan gaan voor: mysqli

daarnaast doe je er verstandig aan om niet zomaar alle classes in 1 masterclass te dumpen, dan wordt het heel onoverzichtelijk.

Zoek anders op google of je een goede tut kan vinden over OOP:
http://www.google.nl/search?hl=en&q=php%3A+Learning+OOP
 
Arend a

Arend a

24/08/2008 12:48:00
Quote Anchor link
Waarom valt pdo zowiezo af? Heb je daar nog een argumentatie voor? Ik zou juist voor pdo gaan.

Je code zal eenvoudiger in te passen zijn in andere omgevingen en andere databases.

Hoe je dit kan in passen in een object georienteerde omgeving hangt af van hoe je het inricht. Ik zou als goed startpunt een MVC model aanhouden:
http://www.phpit.net/article/simple-mvc-php5/

Model/Controller/View. PDO is van zichzelf prima object georienteerd, je kan het ook zelf extenden als je wil.
 
The Beeding Clown

The Beeding Clown

24/08/2008 13:02:00
Quote Anchor link
tnx, ik wilde net vragen waarom PDO zoiezo af zou vallen. Ik had zelf het iedee dat het PDO object juist goed ontvangen werd in PHP 5

Ik heb idd wel eens gehoord van MVC, ik ga me er eens in verdiepen (hopen dat het lukt)

Ik ben al een tijdje bezig in de PHP (hobby matig) en heb er veel moeite om over te stappen van de Procedureel naar OO.

Elk zetje in de rug zou enorm helpen...
 
Noppes

Noppes

24/08/2008 13:09:00
Quote Anchor link
PDO moet een vertaalslag maken om de functionaliteit van de werkelijke functie te kunnen gebruiken en daar schort nog wel het een en ander aan.

En dus doe je er verstandiger aan om zelf een eigen db class te maken specifiek voor de database welke je wilt gaan gebruiken.

Daarnaast simuleert PDO functies welke door de database niet ondersteunt worden en dat is dan in mijn ogen waardeloos.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Noppes
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.