beetje hulp voor eregi naar preg

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Erik waarom

Erik waarom

18/09/2011 21:34:19
Quote Anchor link
Hallo,

kan iemand me aub even helpen met vertellen wat ik hier aan moet veranderen om het met preg_replace te laten werken.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$bericht = eregi_replace("\\[email=([^\\[]*)\\]([^\\[]*)\\[/email\\]", "<a href=\"mailto:\\1\">\\2</a>",$bericht);  

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
  
$bericht = eregi_replace("\\[url=([^\\[]*)\\]([^\\[]*)\\[/url\\]","<a href=\"\\1\" target=_blank>\\2</a>",$bericht);


Dacht dat dit al werkte:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$bericht = preg_replace("/\\[email=([^\\[]*)\\]([^\\[]*)\\[/email\\]/", "<a href=\"mailto:\\1\">\\2</a>",$bericht);  

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
  
$bericht = preg_replace("/\\[url=([^\\[]*)\\]([^\\[]*)\\[/url\\]/","<a href=\"\\1\" target=_blank>\\2</a>",$bericht);
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 09:53:54
 
Mark L

Mark L

19/09/2011 09:33:30
Quote Anchor link
Bij het maken van regex'en is het fijn om deze direct te testen. Ik doe dit met http://regexpal.com

Naar preg_replace:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
preg_replace ('#\[url=(.*?)\](.*?)\[/url]#', '<a href="$1" target="_blank">$2</a>', $bericht);


Dit heb ik niet op PHP getest, dus als er iets fout zit, dan zal dat liggen aan de backslashes. Als je trouwens wilt dat en ook meegenomen worden, dan moet je nog de i achter het laatste # zetten. Dus zo: #i Dit geeft dan aan dat de pattern case INsensitive gezocht moet worden.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.