beetje inspiratie voor cms

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/01/2011 20:53:07
Quote Anchor link
Ola,

Ik ben bezig met m'n framework, maar nu komt het... als ik iets grafisch moet maken voor iemand anders, geen probleem! Maar moet ik iets grafisch voor mezelf maken... aiiiii, lastig! (herkenbaar?)

Anyhow... in mijn framework komt een CMS, maar ik heb geen idee hoe het eruit moet komen te zien qua grafische invulling. Omdat het een CMS betreft wil ik graag een redelijk tijdloze uitstraling, maar die toch wel modern en strak oogt.

Wie kan mij wat inspiratie brengen? Ik heb al bij de afbeeldingen van Google gekeken, maar nog niet echt gevonden wat ik zoek. Ik zou graag wat voorbeelden / templates zien van mooie cms systemen.

Ik hoop dat iemand wat linkjes kan posten naar afbeeldingen / screenshots van cms systemen. Ik heb inspiratie nodig!!!! Bedankt alvast!
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 09:01:21
 
Pim -

Pim -

18/01/2011 21:37:47
Quote Anchor link
Gewoon zowel de voorkant als de achterkant met templates regelen, dan kan je de keuze aan de gebruiker laten. De voorkant is natuurlijk site-specifiek, maar voor de achterkant kan je eens inspiratie opdoen bij Drupal of Joomla!.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/01/2011 21:53:15
Quote Anchor link
Pim - op 18/01/2011 21:37:47:
Gewoon zowel de voorkant als de achterkant met templates regelen, dan kan je de keuze aan de gebruiker laten.

Nee de gebruiker hoeft niet te kunnen kiezen. Ik wil gewoon 1 cms systeem maken, maar ik weet niet goed hoe het eruit moet gaan zien qua vormgeving / stijl.
 
Dindong Veter

Dindong Veter

18/01/2011 22:03:03
Quote Anchor link
Al eens CSS layout inspiration op google opgezocht?
Daar heb ik wel vaak mijn inspiratie gevonden.

En ik weet wat je bedoelt.

Mijn grootste ergenis als ik een template voor me site maak.
Gewijzigd op 18/01/2011 22:06:50 door Dindong Veter
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/01/2011 22:08:21
Quote Anchor link
Nee, het gaat niet om cSs maar om cMs en of de afbeeldingen bij Google weinig gevonden.
 
Dindong Veter

Dindong Veter

18/01/2011 22:13:20
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 18/01/2011 22:08:21:
Nee, het gaat niet om cSs maar om cMs en of de afbeeldingen bij Google weinig gevonden.


Quote:
Ik zou graag wat voorbeelden / templates zien van mooie cms systemen.


Je komt dan ook genoeg CMS templates tegen ;)
Gewijzigd op 18/01/2011 22:13:38 door Dindong Veter
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/01/2011 22:14:45
Quote Anchor link
Nou, post maar wat linkjes dan...
 
Dindong Veter

Dindong Veter

18/01/2011 22:26:51
Quote Anchor link
Moment... ik Edit straks dit bericht wel.

Moet aan de deur even iets afhandelen met een marktplaats Koper :P
 
Jelmer -

Jelmer -

18/01/2011 22:43:14
Quote Anchor link
In de categorie simpel maar o zo lekker duidelijk kan ik niets beters vinden dan Habari. Screencast over hoe en wat van hun admin. Media silo's en die tijdlijn waarmee je kan selecteren uit welke periode je berichten wilt zien. Unobstructive notifications, de foutmeldingen staan direct voor je neus maar nooit in de weg. Menu verstopt in een uitklapmenu (waar ik normaal niet zo'n fan van ben) maar het werkt razendsnel met je toetsenbord en is heel overzichtelijk. En de PHP code, ooh, don't get me started! :P En ik heb het nog nooit in een project gebruikt… :(

Ander leuk en simpel cms: Wolfcms. Heel basic, en volgens mij kan je nog veel meer met die admin interface doen om hem ideaal te maken, maar mij spreekt 'ie wel aan.

Ik weet niet of ik Wordpress moet noemen. Het is wat rommelig, maar het werkt wel gewoon goed. Maar verder is het niet opvallend of heeft het niet unieke features die je bij anderen echt zal missen.

Verder kan je wat rondkijken op http://php.opensourcecms.com/ maar ik waarschuw je vast, de meeste interfaces zijn duidelijk gemaakt door programmeurs, door mensen die weten hoe het intern werkt en die structuur hebben uitgewerkt in de admin. Daardoor wordt de admin eigenlijk alleen te begrijpen als je de interne structuur snapt, en voor de meeste gebruikers van je admin zou dat niet moeten hoeven.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/01/2011 23:02:51
Quote Anchor link
Thanks Jelmer.... ik weet niet zeker of je het begrepen had, maar ik zoek dus geen CMS systeem... dat wil ik namelijk zelf maken. Ik zoek alleen wat inspiratie hoe het eruit moet komen te zien. Ik moet zeggen dat die Wolfcms inderdaad wel goed overkomt. Niet slecht :)
 
Jelmer -

Jelmer -

18/01/2011 23:20:29
Quote Anchor link
Oplossingen van anderen voor hetzelfde probleem is volgens mij zo'n beetje de meest gebruikte (de enige?) bron van inspiratie.
Gewijzigd op 18/01/2011 23:20:41 door Jelmer -
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

18/01/2011 23:38:31
Quote Anchor link
Mja, in z'n algemeenheid wel ja...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.