Begincijfers controleren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end Developer

Lijkt het jou leuk om een unieke impact te maken op onze organisatie met technologische projecten met hoge maatschappelijke relevantie? Wij zoeken per direct een Front-end Developer die het leuk vindt om zijn of haar kennis toe te passen binnen de ingenieurswereld. Je werkt samen met Front-end designers, UX experts en Backend-developers aan webapplicaties en websites. Je staat open voor het toepassen van innovaties op front-end gebied en levert kwaliteit op het gebied van snelheid, gebruiksvriendelijkheid en functionaliteit. Binnen ons ingenieursbureau wordt een enorme verscheidenheid aan projecten uitgevoerd in uiteenlopende disciplines: zo ontwerpen we dijken, bruggen, wegen, tunnels, waterzuiveringen, elektrische

Bekijk vacature »

Fullstack developer / React / Java / CQRS / Zorg

Bedrijfsomschrijving Als Fullstack Developer (waarbij je aan de slag gaat met o.a. React en Java) kom je te werken bij een organisatie die de rechtmatigheid van financiële gegevens in de zorg controleert. Hierin opereren ze geheel onafhankelijk en zijn ze ondertussen marktleider op dit gebied geworden. Ondanks dat het om een relatief klein bedrijf gaat werken ze voor gerenommeerde opdrachtgevers en zijn ze een belangrijke schakel in de zorgsector geworden. Wat ze uniek maakt zijn de hoge eisen aan de kwaliteit van de code die ze zichzelf stellen waarbij security, wegens grote hoeveelheden (privacy gevoelige) data, zeer hoog in het

Bekijk vacature »

Quality Assurance Consultant

Do you like to broaden your horizon in an international environment and develop your career with a new perspective and exciting opportunity to play a part in bringing Galileo, Europe's new satellite navigation system, into operational use? CGI Space Netherlands is looking for a Quality Assurance Consultant to work at our client site in France (Paris area). Your day-to-day activities As a Quality Consultant you will provide on-site quality and product assurance support at our client site. You will be working under the supervision of the Senior Quality Officer. Some of the main activities are: ISO 9001 Quality Management Assisting

Bekijk vacature »

PHP Developer Symfony

Bedrijfsomschrijving De organisatie waar je als PHP Developer komt te werken is een belangrijke schakel binnen de woningbranche, waar kwaliteit hoog in het vaandel staat. De platformen die zij ontwikkelen worden dagelijks door duizenden stakeholders in de woningsector gebruikt. Je komt te werken in een informeel IT team met 12 collega's, ieder met een grote passie voor techniek. Hierbij zul jij nauw samenwerken met een drietal andere PHP Developers. Binnen deze rol ben jij als PHP Developer verantwoordelijk voor hun grootste applicatie. Deze applicatie kent dagelijks ruim 5000 gebruikers en heeft daarnaast veel koppelingen met andere systemen en externe partijen.

Bekijk vacature »

Medior iOS Developer

Als iOS Developer zorg jij voor een ultieme klantervaring voor het zoeken en kopen van producten bij Coolblue via de app. Hoe word ik iOS Developer bij Coolblue? Je bent succesvol in het schrijven van Swift code en werkt nauw samen met je collega’s, bijvoorbeeld in de vorm van pair programming, om de kwaliteit te waarborgen. Daarbij denk je na over technische keuzes zoals architectuur, tools en processen. Verder houd je de prestaties van de app in de gaten en analyseer je met het team hoe je dit kunt verbeteren. Het werken volgens Scrum methode is jouw niet onbekend en

Bekijk vacature »

Python/ PHP developer

Onze klant is retail- en e-tail distributeur van consumenten elektronica, software & games en pc-en gaming accessoires. Voor uitbreiding van het IT team zoeken we een PYTHON/PHP DEVELOPER In deze veelzijdige functie ben je samen met je collega's betrokken bij de gehele ontwikkelcyclus van softwareproducten; van de ontwikkeling tot het laten draaien en testen van de kwaliteit van het afgeleverde product. De uitdagen die je gaat vinden: - optimaliseren en verder uitbouwen van de bestaande web applicaties - het ontwikkelen van API met leveranciers of klanten - het ontwikkelen van interne sites - bestaande functionaliteiten verbeteren en door ontwikkelen Profiel

Bekijk vacature »

Interne rol als Low-Code Developer, o.a. OutSystem

Bedrijfsomschrijving Deze snelgroeiende, Europese organisatie met zo’n 7,500 medewerkers verdeeld over 1,400 vestigingen is opzoek naar een Low-Code Developer om het huidige team te versterken. Het gaat hier om een interne rol bij een mooie Nederlandse organisatie. Het is een grote speler in de markt en geavanceerde systemen en hulpmiddelen spelen daarom een belangrijke rol in hun corebusiness. Om de lijnen kort te houden binnen deze grote organisatie wordt er gewerkt in kleine teams. Op het gebied van IT voeren ze alles zelf uit. Het team wordt onderverdeeld over Business Intelligence, Functioneel Analisten, Systeembeheer en Software Development. Voor de organisatie

Bekijk vacature »

Lead .Net Developer/Architect/ Telecom/ Salary: 6.

Bedrijfsomschrijving You will work at a large and progressive Telecom organization with offices in the Netherlands and Europe. The domain where you are going to work is responsible for designing and maintaining the Fixed Networks and other network solutions. They deliver communication products and services to companies and consumers. Furthermore, they deliver the data flow and mobile network in the Netherlands.Currently they are searching for a Lead .Net Developer to support one of the three scrum teams for delivering the best services. As a Lead .Net Developer you will be working closely together with your team picking up user stories.

Bekijk vacature »

Software Engineer C++ / Software Developer C++

Software Engineer C++ / Software Developer C++ (Bsc, MSc, Computer Science, Information Technology, Mathematics, C, C++, Linux, Algorithms) General Do you find great joy in software development, which is then used worldwide, and are you familiar with C++ and with algorithms… read on! Organization For our business client, a fast dynamic technical company which gathers and processes huge amounts of data, we are looking for several Software Engineers. You will be part of a team consisting of about 25 software developers working on a suit of advanced software tools. These software tools are then used further on in the company

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Als Front-End Developer kom je te werken bij een dynamische organisatie waar webapplicaties en websites ontwikkeld worden voor nationale en internationale klanten. Er wordt hier niet zomaar in opdracht gewerkt, maar het gaat hier echt om samenwerken en meedenken. De nieuwste technieken kunnen jou helpen bij het ontwerpen van deze toepassingen, denk aan: D3.js, Vue.js, React en Gulp. Deze omgeving moet als Front-End Developer echt bij je passen, denk aan de verantwoordelijkheid bij een project van A tot Z, creativiteit, zelfredzaamheid, pro activiteit en de samenwerking met collega's en partners. Hier wordt met passie gewerkt en het is belangrijk dat

Bekijk vacature »

Test Automation Engineer

Werk jij graag mee aan het verbeteren van de kwaliteit binnen de Pensioenwereld? Heb jij ervaring met het automatiseren van testen en help je zo mee met de uitdagingen bij onze pensioenklanten? Dan zijn we op zoek naar jou! Wat ga je doen? Digitalisering en meer directe communicatie met de deelnemers zijn thema’s in de Pensioenwereld. Dit vereist kwaliteit en betrouwbaarheid. Als Test Automation Engineer zet je jouw kennis en ervaring van techniek en testen in om onze klanten hiermee te helpen. Je automatiseert systeem- en integratietesten, je voert performance en security testen uit en kan onze klanten helpen om

Bekijk vacature »

Oracle BI Developer Automotive Internationaal

Bedrijfsomschrijving Deze organisatie is internationaal actief binnen de zakelijke dienstverlening en heeft de kwaliteit van de IT afdeling hoog in het vaandel staan. Al vanaf de oprichting, meer dan 20 jaar geleden, heeft de IT afdeling alle systemen in eigen beheer en worden de eigen applicaties inhouse ontwikkeld in onder andere Oracle, Java en OutSystems. Deze applicaties worden in meer dan 15 Europese landen gebruikt en de volledige ontwikkeling hiervan vindt plaats in het hoofdkantoor gevestigd in regio Utrecht. Vanuit hier worden 15 landen (ruim 1500 gebruikers) voorzien van server based computing. Om dit mogelijk te maken wordt er gebruik

Bekijk vacature »

Senior Application Developer C#

Senior Application Developer C# Eindhoven As a developer at UPS you work on delivering functionality for highly complex IT systems. You collaborate in agile teams and participate in emerging technologies and processes like CI/CD and DevOps to ensure that we meet our objectives effectively and efficiently. Your primary role is to perform full system life cycle activities, e.g. analysis, technical requirements, design, coding, testing and the implementation of software. Working in our Europe development center in Eindhoven means working in an international team with onsite people as well as team members located in other parts of the world. You’ll be

Bekijk vacature »

Xamarin C# Developer

As an Xamarin C# Developer, you make sure our cross platform mobile apps give our employees the best possible way to manage Coolblue operations. How do I become a Xamarin C# Developer at Coolblue? Your specialty is either C# OR mobile app code, and you enjoy working with Xamarin. You like to do some pair programming with your colleagues, to guarantee higher quality in the codebase. Besides that you think about technical decisions like architecture, tools and processes. You also keep an eye on the performance of your app and you analyse with your team how to improve it. Following

Bekijk vacature »

Gezocht: BI Consultant/Developer die wil doorgroei

Bedrijfsomschrijving Heb jij al minimaal 2 jaar ervaring als BI Developer/Consultant en wil jij de overstap maken naar een organisatie die je de mogelijkheden biedt om flink door te groeien/ontwikkelen? Lees dan vooral verder! Voor een grote klant ben ik zoekende naar BI Developers die zich willen aansluiten bij een high tech organisatie. Ze focussen ze zich onder andere op Cloud, Cyber Security, Big Data en nog veel meer thema's van deze tijd. Ze zijn wereldwijd en op meerdere locaties binnen Nederland actief. Dit zorgt ervoor dat er altijd wel een kantoor in de buurt van je woonplaats te vinden

Bekijk vacature »
Nathan K

Nathan K

31/05/2010 18:43:08
Quote Anchor link
Ik wil nummers filteren in mijn systeem. In mijn database heb ik de volgende prefixen (begin cijfers) ingevoerd:

PREFIX | Bedrijf
12- Bedrijf A
455- Bedrijf B
2344444456 - Bedrijf C
233 - Bedrijf D

Nu wil ik dat als ik via GET een waarde invoer, bijvoorbeeld 1233333 dat ik dan Bedrijf A krijg.

Hoe moet ik het aanpakken? Kan iemand mij helpen?
Bedankt!
Gewijzigd op 31/05/2010 18:43:57 door Nathan K

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2020 13:55:00

Jo colling

jo colling

31/05/2010 20:54:01
Quote Anchor link
zoiets?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
SELECT 'bedrijf' FROM 'database' WHERE 'PREFIX'=$_GET['cijfer'];
?>

Noppes Homeland

Noppes Homeland

31/05/2010 20:59:34
Quote Anchor link
en sinds wanneer is 12 gelijk aan 1233333

maw, sta stil bij hetgeen je post
Gewijzigd op 31/05/2010 21:00:02 door Noppes Homeland

Pepijn Prive

Pepijn Prive

31/05/2010 21:05:57
Quote Anchor link
Jo colling op 31/05/2010 20:54:01:
zoiets?
Code (php)
1
2
3
<?php
SELECT 'bedrijf' FROM 'database' WHERE 'PREFIX'=$_GET['cijfer'];
?>

Vergeet geen mysql_real_escape_string(); toe te voegen.

Jo colling

jo colling

31/05/2010 21:20:41
Quote Anchor link
srry had verkeerd gelezen wat je bedoelde (ben wat fel moe)

Noppes Homeland

Noppes Homeland

31/05/2010 21:22:51
Quote Anchor link
Oh en ik zie nu dat de heren Jo en Pepijn het wel erg bont maken:
Er horen geen quotes te staan om database tabelveld -namen!

Code (php)
1
2
3
SELET bedrijf
FROM  bedrijven
WHERE <functie>(prefix,?,?) = <functie>(waarde,?,?)

Nathan K

Nathan K

31/05/2010 21:32:38
Quote Anchor link
Haha bedankt.
Jullie hebben mij niet echt begrepen.

Laat ik het verduidelijken met de volgende voorbeeld.
Alle nummer van Vodafone beginnen met 061. Alle nummers van KPN beginnen met 062. Alle nummers van Telfort beginnen met 0631 en alle nummers van Simyo beginnen met 0632 (dit staat in mijn database),

Nu krijg ik een GET van 0632139009. Ik wil dat mijn script mij vertelt dat dit nummer van Simyo is.
Hoe moet ik het doen?
Gewijzigd op 31/05/2010 21:34:20 door Nathan K

Noppes Homeland

Noppes Homeland

31/05/2010 21:36:07
Quote Anchor link
Zie mijn post dd: 31/05/2010 21:22:51

mag je zelf nog uitzoeken naar welke SQL Functie ik verwijs

Edit:

en vergeet vooral niet _real_escape_string
Gewijzigd op 31/05/2010 21:38:33 door Noppes Homeland

Joren de Wit

Joren de Wit

31/05/2010 21:37:38
Quote Anchor link
Door te kijken of strpos() de waarde 0 oplevert?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$nummer
= '0632123456';

if(strpos($nummer, '0632') == 0) {
  echo 'Simyo';
}

?>

En dan uiteraard ingevuld met behulp van de gegevens uit je database.

edit: Of uiteraard de SQL variant hiervan en dit direct in de query doen. Dat heeft de voorkeur!
Gewijzigd op 31/05/2010 21:38:43 door Joren de Wit

Nathan K

Nathan K

31/05/2010 21:46:09
Quote Anchor link
Bedankt voor je antwoord! Ik dacht al aan zoiets. Eventueel met ergi(). Maar wat gebeurt er als deze nummer bij de filter komt: 0632167062. Begin duidt op Simyo. Eind duidt op KPN?

Jesse Degger

Jesse Degger

31/05/2010 21:54:45
Quote Anchor link
Gewoon een
Code (php)
1
LIKE '".$prefix."%';

gebruiken?

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

31/05/2010 21:54:54
Quote Anchor link
strpos levert de positie waarop de gezochte string het eerst vookomt. Als je dus zoals in Blanche's voorbeeld op == 0 checkt, komt het goed.

Noppes Homeland

Noppes Homeland

31/05/2010 21:55:54
Quote Anchor link
Het is verboden om in dit tijdperk nog te denken aan ereg functies, deze zij `DEPRECATED`

Doe het nu gewoon met een SQL Statement dat is vele male handiger.

En ik zie nu dat er iemand zo onhandig is om de LIKE aan te brengen, daar gaat het uiteraard niet mee lukken.
Gewijzigd op 31/05/2010 21:57:04 door Noppes Homeland

Jesse Degger

Jesse Degger

31/05/2010 22:09:09
Quote Anchor link
Ben ik nou gek of ben ik 't hele principe van de LIKE functie kwijt? Of ik begrijp de vraag niet?

Richard van Velzen

Richard van Velzen

31/05/2010 22:15:14
Quote Anchor link
Blanche PHP op 31/05/2010 21:37:38:
Door te kijken of strpos() de waarde 0 oplevert?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$nummer
= '0632123456';

if(strpos($nummer, '0632') == 0) {
  echo 'Simyo';
}

?>

En dan uiteraard ingevuld met behulp van de gegevens uit je database.

edit: Of uiteraard de SQL variant hiervan en dit direct in de query doen. Dat heeft de voorkeur!

Natuurlijk (als je dit soort dingen doet) de stricte vergelijkingsoperator gebruiken. Op deze manier krijg je alleen niet 'Simyo' te zien als '0632' zich wel in de string bevindt maar niet op de eerste positie.

Noppes Homeland

Noppes Homeland

31/05/2010 22:20:04
Quote Anchor link
Jesse Degger op 31/05/2010 22:09:09:
Ben ik nou gek of ben ik 't hele principe van de LIKE functie kwijt? Of ik begrijp de vraag niet?

Ben bang dat je de vraag niet begrijpt, waardoor je dus nu verwarring zaait met LIKE

Nathan K

Nathan K

31/05/2010 22:25:22
Quote Anchor link
Okee! Ik begrijp het.
Dan maar Strpos() gebruiken. Nu kom ik bij de moeilijkste (voor mij althans), hoe kan ik het combineren met database? In mijn database gaan heel veel reeksen staan met heel veel providers.

Hoe kan ik het effectief doen?

Jesse Degger

Jesse Degger

31/05/2010 23:01:40
Quote Anchor link
Noppes Homeland op 31/05/2010 22:20:04:
Jesse Degger op 31/05/2010 22:09:09:

Ben bang dat je de vraag niet begrijpt, waardoor je dus nu verwarring zaait met LIKE

Ik zie nu dat ik het juist omdraaide. Mijn fout.

Nathan K

Nathan K

01/06/2010 14:36:11
Quote Anchor link
Moet ik het controleren misschien met While doen?
Gewijzigd op 01/06/2010 15:51:12 door Joren de Wit

Joren de Wit

Joren de Wit

01/06/2010 15:52:39
Quote Anchor link
Je zou de te controleren prefixen met bijbehorend bedrijf in een array kunnen opslaan. Vervolgens deze array met een foreach loop doorlopen en met strpos() kijken of de $_GET variabele hieraan voldoet...

Terence Hersbach

Terence Hersbach

01/06/2010 15:57:21
Quote Anchor link
Jesse Degger op 31/05/2010 21:54:45:
Gewoon een
Code (php)
1
LIKE '".$prefix."%';

gebruiken?

inderdaad toch wel!
Code (php)
1
WHERE '123333' LIKE CONCAT(veldnaam, '%')

Edit:

Let erop dat dit soort queries niet super vlot zijn:
Code (php)
1
Toon Records 0 - 4 (5 totaal, Query duurde 25.1336 sec)

op een tabel met 20000 records (en ik gebruikte een veld waar een index op staat)
Gewijzigd op 01/06/2010 15:59:06 door Terence Hersbach

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.