Beginnen met php

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/08/2019 19:17:07
Quote Anchor link
In welk formaat sla je de data op in database.php? Het gaat om data, en geen layout ;-)

Verder hebben we ook code-tags om je PHP-script op het forum beter leesbaar te maken. Zie de opmaakcodes in de Veelgestelde Vragen op deze site.
Gewijzigd op 08/08/2019 19:18:16 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 04:35:53
 
Danny Dejaeghere

Danny Dejaeghere

08/08/2019 19:24:24
Quote Anchor link
Geen flouw idee ik ben gewoon van alles aan het uit proberen :-)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/08/2019 19:39:54
Quote Anchor link
Beter gezegd: hoe wil je alle ingevoerde data gescheiden houden?

En nog interessanter: Weet je ook hoe je een formulier afhandelt?
 
Danny Dejaeghere

Danny Dejaeghere

08/08/2019 19:44:04
Quote Anchor link
ik zou eventueel een tabel kunnen maken in html en daar in alles geordend houden? in html kan ik een volledig zendformulier opbouwen html kan een beetje mee overweg

Toevoeging op 08/08/2019 19:46:17:

van mysql en php ken ik niets
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/08/2019 19:49:17
Quote Anchor link
Een tabel is onderdeel van de opmaak, en een database bevat geen opmaak, maar enkel data die je doorzoekt.

Je kan voor een simpel script prima alles in een textbestand opslaan, en met file_put_content de data opslaan. Met een lijntje aan het eind.

Uiteindelijk is een echte database zoals MySQL/mariaDB een stuk effectiever, omdat je alles op logische relationele wijze opslaat, met queries kan filteren, sorteren en berekeningen kan uitvoeren, zoals de laatste xx aantal items tonen.

Maar als je nog in de oefenfase zit kan je beter met de genoemde PHP-functie oefenen.
Gewijzigd op 08/08/2019 19:49:33 door - Ariën -
 
Danny Dejaeghere

Danny Dejaeghere

08/08/2019 20:50:07
Quote Anchor link
ik vind het wel erg moeilijk maar ik zou het zo graag kunnen net zoals ik vroeger mooie webstie's maakte met html en css. maar ik ben er al enkele jaren uit door gebrek aan tijd. Maar nu ben ik thuis en zou ik mij zo graag verdiepen in php maar helemaal alleen zonder hulp van dicht bij is het wel moeilijk om te begrijpen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/08/2019 20:53:58
Quote Anchor link
Op internet zijn een hoop tutorials te vinden: https://www.google.com/search?q=learn+php+online
Heb je daar al naar gekeken?
 
Danny Dejaeghere

Danny Dejaeghere

08/08/2019 22:24:49
Quote Anchor link
bedankt om mij te helpen maar ik zal ermee stoppen want ik begrijp er niets van sorry.
succes en bedankt.
Gr
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/08/2019 22:27:52
Quote Anchor link
Waar loop je dan op vast? Wat als je er weinig van snapt ben ik benieuwd welke tutorial je gebruikt. En PHP leer je ook niet in twee uur tijd.

En vergeet niet dat je hier forum hebt waar je met vragen terecht kan.
Gewijzigd op 09/08/2019 10:25:18 door - Ariën -
 
Danny Dejaeghere

Danny Dejaeghere

09/08/2019 14:00:30
Quote Anchor link
dat is idd wel zo wat je zegt maar misschien had ik het 20 jaar eerder moeten leren want oen vergat ik niet zo vlug als nu. ik begrijp het gewoonweg niet, ik heb al zeker 30 verschillende tutorials via yutube en via internet gelezen en geprobeerd het blijft er gewoonweg niet in. ik zoek een beetje verder maar ja veel vooruitgang maak ik niet hoor. :-((

Toevoeging op 09/08/2019 14:02:22:

de meeste zijn ook in het engels, en dit begrijp ik ook niet of toch maar half
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/08/2019 14:22:10
Quote Anchor link
Ik hop dat je wel bij het begin begonnen bent, en niet halverwege.
Code-academy doet het wel aardig, omdat je ook meteen praktijk erbij krijgt, en moet doen wat ze zeggen voordat je verder kan. Plus dat ze vaak want hints geven.

En programmeren is nou eenmaal Engels. Alle functies in PHP zijn Engels-talig, daar ontkom je niet aan.
Je kan Google Translate bij de beschrijvingen gebruiken, opsich werkt dat wel redelijk (zolang je het niet lardeert met stukken PHP-code ;-) )
 

Pagina: « vorige 1 2 3



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.