Beginnen met php

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 3 volgende »

Danny Dejaeghere

Danny Dejaeghere

04/08/2019 13:04:25
Quote Anchor link
hallo ik ben hier volledig nieuw en wil even een vraag stellen. ik ken nog totaal niets van php maar het eerste wat ik moet doen lukt al niet??? instalatie Xampp?
ik ben gebruiker van apple osx El capitan. 10.11.6
ik ben al een ganse tijd aan het proberen XAMPP te installeren op de pc, dat lukt volledig maar waneer ik in localhost mijn map en het bestand (voorbeeld.php) wil openen. kom ik op een pagina die verteld dat hij deze pagina niet kan vinden.
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 13:19:36
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/08/2019 13:54:11
Quote Anchor link
Wat lukt er niet aan XAMPP?

Lukt het wel om http://localhost/ in je browser te bereiken? Je moet dan een standaard pagina van XAMPP zien.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

04/08/2019 14:03:19
Quote Anchor link
Ok, dus XAMPP is succesvol geïnstalleerd. Dan zou je dus ook zonder problemen naar http://localhost/ moeten kunnen surfen en een soort van welkomst/overzichtspagina te zien krijgen. Lukt dat? Als dit niet lukt controleer dan of je Apache web server actief is in het XAMPP-paneel.

Vervolgens moet je de PHP-bestanden ook op de goede plek zetten, dit zal doorgaans zoiets zijn als /Applications/XAMPP/htdocs/

Wat is de precieze locatie van je PHP-bestanden? Staan deze op de goede plek?

Als je begint met programmeren is het belangrijk dat je problemen stapsgewijs benadert, in plaats van probeert direct naar het einddoel te sprinten. Deel het op in stukjes en zorg dat je dingen kunt analyseren.

Het probleem "PHP webpagina werkt niet in XAMPP" is slechts het eindresultaat van een aantal dingen die hier aan vooraf gingen. Dit is gewoon een checklist die je af kunt lopen totdat je de oorzaak vindt, en vervolgens kun je beginnen met het oplossen van het (uiteindelijke) probleem maar het begint dus met een analyse van wat er misgaat.

Tijdens deze analyse is het ook zaak dat je dingen uitsluit. Als bijvoorbeeld de webserver niet actief is dan is dit een ander (achterliggend) probleem wat eerst opgelost zal moeten worden.
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

04/08/2019 14:17:55
Quote Anchor link
MacOS 10.11 heeft alles ingebouwd.

Hier de handleiding. Niet zo makkelijk als een programma in een map plempen.

https://discussions.apple.com/docs/DOC-11237
 
Danny Dejaeghere

Danny Dejaeghere

04/08/2019 14:28:50
Quote Anchor link
ik krijg deze melding als ik naar localhost wil haan
install PHP7 runtime for enabling PHP-related toornig such as Code Hinds, Parameter Hinds, jump to Definition and more. Version Found: 5.5.38. ik wil dit er nog bij vertellen dat ik ook niet 100% engels begrijp vandaar het misschien ook wel zo moeilijk is voor mij.
Gewijzigd op 04/08/2019 14:33:39 door Danny Dejaeghere
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/08/2019 14:30:48
Quote Anchor link
Dan draait er al iets anders op de standaard webserver-poort.
Staat die tekst er letterlijk? Want ik kan niet herleiden wat het is. Ik vermoed dat je een code-editor hebt die een webserver opent?
 
Danny Dejaeghere

Danny Dejaeghere

04/08/2019 14:34:32
Quote Anchor link
ik werk met Brackets ja de tekst staat in een poppup venster.
Gewijzigd op 04/08/2019 14:38:59 door Danny Dejaeghere
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/08/2019 14:37:39
Quote Anchor link
Zet die standaard in-built webserver eens uit. Of anders moet je brackets even laten weten dat je een andere port wilt...

Ga naar: Debug > Open Preferences File

staticserver.port op bijv. 8080 zetten i.p.v. 80

Daarna even Brackets herstarten, en dan kan je in het XAMPP Control Panel Apache aanzetten, zodat die groen wordt.
Gewijzigd op 04/08/2019 14:41:50 door - Ariën -
 
Danny Dejaeghere

Danny Dejaeghere

04/08/2019 14:43:55
Quote Anchor link
ben ik niet verplicht om google grome te gebruiken ?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/08/2019 14:47:55
Quote Anchor link
Waarom zou je verplicht zijn? ;-)
Je zet een (lokale) webserver op, en je kan deze net als alle internetsites met elke browser bekijken. Normaal gesproken is deze lokaal, en enkel op je eigen PC te bereiken.

Via een hoop andere instellingen dan je jouw webserver ook openzetten naar het internet, maar dat raad ik af, vanwege veiligheid.
Gewijzigd op 04/08/2019 14:51:46 door - Ariën -
 
Danny Dejaeghere

Danny Dejaeghere

04/08/2019 14:57:42
Quote Anchor link
Object niet gevonden!
De gevraagde URL was niet gevonden op deze server. Indien u de URL manueel hebt ingevuld, gelieve uw spelling te controleren en probeer opnieuw.

Indien u van oordeel bent dat deze server in fout is, gelieve de webmaster te contacteren.

Error 404
localhost
Apache/2.4.39 (Unix) OpenSSL/1.0.2s PHP/7.3.7 mod_perl/2.0.8-dev Perl/v5.16.3
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/08/2019 15:00:24
Quote Anchor link
Klinkt als XAMPP. Wat roep je precies voor URL aan? En waar staat je PHP-script?
 
Danny Dejaeghere

Danny Dejaeghere

04/08/2019 15:07:35
Quote Anchor link
ik zal het eerst eens anders formuleren wat ik graag zou willen. ik heb een form gemaakt in html nu zou ik graag alle inhoud in het form naar een aparte php pagina willen laten terecht komen op mijn pc, zoals in een soort database. alle inhoud van het form zou ook in een soort tabel html gemaakt geordend moeten worden. is dat enigszins mogelijk te verwezenlijken?

Toevoeging op 04/08/2019 15:10:02:

zoals je al aanhaf heb ik de paginas en de map hier in geplaatst /Applications/XAMPP/htdocs/ ze zaten daar niet in

Toevoeging op 04/08/2019 15:12:31:

/Applications/XAMPP/htdocs/demo/inhoud.php
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/08/2019 15:22:01
Quote Anchor link
En hoe roep je het aan in je browser?

http://localhost/demo/inhoud.php ?
Gewijzigd op 04/08/2019 15:23:22 door - Ariën -
 
Danny Dejaeghere

Danny Dejaeghere

04/08/2019 15:24:17
Quote Anchor link
- Ariën - op 04/08/2019 15:22:01:
En hoe roep je het aan in je browser?

http://localhost/demo/inhoud.php ?


ja ik heb nu geklikt op die link van jou hier boven en nu komt mijn pagina wel te voorschijn? (welkom op mijn eerste php site Welkom) dit is de php die voor het eerst maakte nu zie ik hem wel als ik klik op de link hier boven
Gewijzigd op 04/08/2019 15:29:37 door Danny Dejaeghere
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/08/2019 15:34:01
Quote Anchor link
Dat is dan ook de juiste link die ik goed had. /htdocs is dan ook de parent-directory waarin al sites en scripts in moeten staan.

Wat je wilt is overigens prima te bouwen in PHP. Maar als je er nog nieuw in bent, dan raad ik je aan om eerst de basis van het programmeren in PHP te verkennen aan de hand van een tutorial.
Gewijzigd op 04/08/2019 15:34:24 door - Ariën -
 
Danny Dejaeghere

Danny Dejaeghere

04/08/2019 15:39:39
Quote Anchor link
- Ariën - op 04/08/2019 15:34:01:
Dat is dan ook de juiste link die ik goed had. /htdocs is dan ook de parent-directory waarin al sites en scripts in moeten staan.

Wat je wilt is overigens prima te bouwen in PHP. Maar als je er nog nieuw in bent, dan raad ik je aan om eerst de basis van het programmeren in PHP te verkennen aan de hand van een tutorial.


idd dat ben ik bezig maar het is ook niet makkelijk als ik het niet proberen om te zien of het wel werkt jammer dat ik daarmee nu problemen heb met xampp en ik vind het echt niet? ik zal het jullie ook te moeilijk maken. aangezien ik hier al niet uit geraak.
is er niemand die dit voor mij zou willen maken of is dat te veel werk ?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/08/2019 15:43:25
Quote Anchor link
Xampp werkt nu toch prima? Je script wordt toch uitgevoerd? Wat is dan volgens jou het probleem momenteel nog dan?

PS: Je hoeft niet steeds het laatste bericht in het forum hier te quoten. ;-)
 
Danny Dejaeghere

Danny Dejaeghere

04/08/2019 15:47:50
Quote Anchor link
ah oké, zie je ik kan hier al niet mee overweg, maar via live voorbeeld in Brackets lukt het niet. ik zal het dus rechtstreeks vanuit mijn brouwser moeten aanroepen veronderstel ik ?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/08/2019 15:49:51
Quote Anchor link
Nee, via de live-view van Brackets werkt het dan niet meer. Dus je moet twee vensters naast elkaar zetten en op F5 drukken voor een refresh.
 
Danny Dejaeghere

Danny Dejaeghere

04/08/2019 15:59:05
Quote Anchor link
heb ik nu gedaan nu werkt het wel. Is er niemand die dit voor mij zou willen maken zou dat veel kosten ik ben namelijk liefhebber van vogels en ik zou dit dus willen aten maken voor mij maar ja. als het te veel moet kosten dan lukt het mij ook niet. Vandaar ik het zelf wil proberen maar tegen ik dat zal kunnen. pffff
 

Pagina: 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.