beginners site

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Jij begint als .NET ontwikkelaar in een team met 10 andere Software Engineers. De werkzaamheden zijn afwisselend, zo kan het dat jij bezig bent met volledig nieuwe features of het door ontwikkelen van bestaande sites of shops. Wij ontwikkelen web applicaties, maar ook mobiele applicaties. Daarnaast bijt jij je soms ook van in externe koppelingen met systemen zoals een ERP. Als team is er een duidelijke focus m.b.t. het waarborgen van de performance en snelheid van webshops. Ook zijn wij expert op het gebied van configuratoren. Kortom enorm veel afwisselende werkzaamheden! Ook jouw werkplek kan afwisselend zijn. Soms heb

Bekijk vacature »

Traineeship IT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

(Junior) PHP Ontwikkelaar bij een retail bedrijf i

Bedrijfsomschrijving Ben jij een ervaren PHP ontwikkelaar met een passie voor retail en ICT? Wil jij werken in een team dat zich bezighoudt met het ontwikkelen van uitdagende applicaties voor een groot retailbedrijf in Delft? Dan zijn zij op zoek naar jou! Functieomschrijving Als PHP Ontwikkelaar werk je in een team aan de ontwikkeling van applicaties die door de gehele organisatie worden gebruikt. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen, testen en implementeren van deze applicaties. Je werkt hierbij nauw samen met andere ontwikkelaars, projectmanagers en stakeholders binnen de organisatie. Je taken bestaan onder andere uit: Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Capelle ad Ijssel Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Een deel van jouw werkzaamheden: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps en Power BI.

Bekijk vacature »

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »

C# .NET Software Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen software development waar je gaat werken voor een jong en flexibel bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Software Developer met ervaring binnen C# .NET die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! In deze functie ga jij je bezighouden met: Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je aan de

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Roosendaal, ontwikkel je als PHP Developer niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het continu inspelen op nieuwe trends en ontwikkelingen m.b.t software development. Naast het bouwen van webapplicaties, ontwikkelen zij ook webshops en websites voor gave opdrachtgevers! Wat ga je doen? Het schrijven van schone en efficiënte codes volgens het Symfony framework; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het Symfony framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Binnen de functie van Front-end developer werk je mee aan uitdagende klantprojecten. In teamverband werk je aan de voorkant van onze state-of-the-art portaal oplossingen en apps. Dit alles gebeurt in een multidisciplinaire omgeving waarbij je de ruimte hebt om te sparren, je ideeën scherp te stellen, en waar je met de benodigde kennis en ervaring om je heen altijd terecht kunt bij je collega’s voor vragen en ondersteuning. Meestal werk je vanuit ons kantoor maar we bieden ook alle faciliteiten om thuis te kunnen werken. Voor sommige projecten ga je mee naar de klant, wellicht zelfs in het buitenland!

Bekijk vacature »

BizTalk/ Azure Developer

Dit ga je doen •Understanding the scope of required functionality, translate them within context of way of working of the team into developed solutions, whilst safeguarding documentation; •Planning based on assigned sprint tasks; •Acting as an expert in estimation techniques and planning; •Understanding your role in the agile process and act in this way; •Facilitating internal communication and effective collaboration; •Working closely with scrum master to handle backlogs and new requests; •Providing information to the third parties about activities and needs for compliance. Hier ga je werken Our client is a leading organization focusing on animal nutrition, offering solutions that

Bekijk vacature »

Leidinggevend Full Stack Developer

Hé jij, nieuwe Pinkcuber! Ga aan de slag bij Pinkcube, online leverancier van promotieartikelen! Een innovatieve organisatie waar extra stappen zetten voor klanten de normaalste zaak van de wereld is. Ambitieus zijn we ook. ‘Naoberschap’ staat bij Pinkcube hoog in het vaandel; we helpen elkaar en iedereen is welkom. Pinkcube is Great Place to Work Certified, erkend leerbedrijf, maatschappelijk betrokken partner van stichting Present en partner van CliniClowns. En misschien wel jouw nieuwe werkgever. Wij zoeken namelijk een enthousiaste: Leidinggevend Full Stack Developer (40 uur, medior/senior) Ben jij klaar om baanbrekende ideeën tot leven te brengen en deel uit te

Bekijk vacature »
Glenn holland

glenn holland

11/06/2013 15:51:43
Quote Anchor link
dit is mijn eerste site die ik heb gemaakt met PHP ben benieuwed wat jullie ervan vinden.

http://gholland.informatica.bc-enschede.nl/informaticakwartiel4.php

groet glenn

PHP hulp

PHP hulp

08/09/2024 18:08:57

- SanThe -

- SanThe -

11/06/2013 15:55:49
Quote Anchor link
Dit is geen Nederlands: Naar jaar 1 is het bedrag :

Glenn holland

glenn holland

11/06/2013 15:57:00
Quote Anchor link
- SanThe - op 11/06/2013 15:55:49:

waarin zou ik het dan moeten verbetren ? ik ben 15 en doe hard me best haha

Koen Vlaswinkel

Koen Vlaswinkel

11/06/2013 15:57:37
Quote Anchor link
Ook geeft het geen errors als ik bijvoorbeeld 'asdf' invoer, het maakt gewoon de velden leeg. Hoe moet ik dan weten dat dat niet toegestaan is?

Toevoeging op 11/06/2013 15:58:22:

Glenn holland op 11/06/2013 15:57:00:
- SanThe - op 11/06/2013 15:55:49:

waarin zou ik het dan moeten verbetren ? ik ben 15 en doe hard me best haha

Dat kan je verbeteren naar:
Na 1 jaar is het bedrag:

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/06/2013 16:02:24
Quote Anchor link
Plus dat negatieve percentages mogelijk zijn:

Naar jaar 1 is het bedrag : 500
Naar jaar 2 is het bedrag : 250
Naar jaar 3 is het bedrag : 125
Naar jaar 4 is het bedrag : 62.5

Lijkt me niet echt realistisch.
Gewijzigd op 11/06/2013 16:04:40 door - Ariën -

Glenn holland

glenn holland

11/06/2013 16:05:13
Quote Anchor link
bedankt voor jullie kritiek, ik zal het script veranderen en daarmee ook op jullie punten letten ! dank je wel !

Chris PHP

Chris PHP

11/06/2013 16:07:16
Quote Anchor link
Ook zou ik een wat 'frissere' stijl aan je website geven, dat zwart op grijs oogt zo negatief en somber.

Geef het wat meer vorm.
Gewijzigd op 11/06/2013 16:07:35 door Chris PHP

Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

11/06/2013 16:37:03
Quote Anchor link
Je zou ook eens kunnen kijken naar de opbouw van je HTML. Daar klopt namelijk niets van. Een simpel voorbeeld:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<html>
<head>
... hier alles met betrekking tot javascript en css ...
</head>
<body>
... hier je pagina ...
</body>
</html>

Wouter J

Wouter J

11/06/2013 16:38:16
Quote Anchor link
Bas, moet je natuurlijk wel een doctype erbij hebben...

Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

11/06/2013 16:58:31
Quote Anchor link
Sorry :(

Klopt helemaal, heb dat eigenlijk even buiten beschouwing gelaten met als doel dat de TS zelf even gaat googelen naar 'html opbouw'. Dan zijn er zat tutorials te vinden.

Maar vooruit voor de volledigheid: :-)
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
... hier alles met betrekking tot javascript en css ...
</head>
<body>
... hier je pagina ...
</body>
</html>
Gewijzigd op 11/06/2013 16:59:18 door Bas IJzelendoorn

Chris PHP

Chris PHP

11/06/2013 17:02:44
Quote Anchor link
Wat ik vaak zie op dit forum is dat 'jonge' mensen zeggen "Dit is mijn eerste website in PHP".

Waar ze hun eigen compleet gefocust hebben op het PHP (server-side scripting) en niet op de HTML en CSS, zodat ook het front end op de juiste manier wordt gedaan.

In principe maak je geen website in PHP maar in HTML, CSS en JS, het PHP gedeelte gebeurd op de server en zorgt voor de functionaliteit van de website.

Advies voor alle beginners is dan ook, focus niet alleen op PHP, want HTML, CSS en wellicht JS en net zo belangrijk!

Donny Wie weet

Donny Wie weet

11/06/2013 17:16:09
Quote Anchor link
Chris NVT op 11/06/2013 17:02:44:
Wat ik vaak zie op dit forum is dat 'jonge' mensen zeggen "Dit is mijn eerste website in PHP".

Waar ze hun eigen compleet gefocust hebben op het PHP (server-side scripting) en niet op de HTML en CSS, zodat ook het front end op de juiste manier wordt gedaan.

In principe maak je geen website in PHP maar in HTML, CSS en JS, het PHP gedeelte gebeurd op de server en zorgt voor de functionaliteit van de website.

Advies voor alle beginners is dan ook, focus niet alleen op PHP, want HTML, CSS en wellicht JS en net zo belangrijk!

Ik ben daar een mooi voorbeeld van en nog steeds :) / :( ..... Ik loop de laatste tijd wat vaker tegen HTML dingen aan. Echter ben ik dit nu wel aan het leren. Ondanks dat je denkt "ik wil alleen maar server-side scripten" is het toch belangrijk om te weten wat bepaalde elementen in HTML en CSS zijn. Vooral als je in de toekomst meer wilt doen. Daarom ben ik zelf ook hard bezig met het leren ervan.

Toevoeging op 11/06/2013 17:20:42:

Vergeet niet in de <head> de charset te zetten, dit leverde mij (heel raar) veel problemen op met PHP:

<meta charset="UTF-8">

Ook is je server niet echt beveiligd. Ik kan zien dat je met een Quiz bezig bent of gaat starten? Ik zou in de root een index.php of index.html plaatsen, zo kan niet iedereen in je root kijken :)

Wouter J

Wouter J

11/06/2013 19:55:27
Quote Anchor link
Goed, om het dan kaar even compleet te maken:
Een volledig correcte versie is:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<!doctype html>
<html lang=nl>
<head>
<meta charset=utf-8>
<title>Jouw titel</title>
<!-- ... stylesheets en andere link elementen -->
</head>

<body>
<!-- ... de site -->

<!-- ... alle javascripts -->
</body>
</html>

En de hackers versie:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
<!doctype html public "<!doctype html public>">
<meta charset=utf-8>
<title>Jouw titel</title>
<!-- ... link elementen -->

<!-- ... site elementen -->

<!-- ... scripts -->

Eddy E

Eddy E

11/06/2013 20:47:50
Quote Anchor link
Grappig, als je zegt dat je het kapitaal 99999999999999999999999999999 jaar laat staan gaat ie bijna 600 mb aan pagina maken :D

Chris PHP

Chris PHP

12/06/2013 09:21:12
Quote Anchor link
@Eddy,

Mmmmm, zin om een webserver een beetje te overbelasten haha ;-)

@Glenn,
Neem de bevindingen van Eddy mee, beperk het tot max 60 jaar ofzo, aangezien de gemiddelde Nederlander geen 100 wordt en niet vanaf hun 1 jaar beginnen met sparen.

Mensen kunnen nu dus je server snel overbelasten door dit soort grote pagina's te laten berekenen.
Gewijzigd op 12/06/2013 10:07:31 door Chris PHP

Donny Wie weet

Donny Wie weet

12/06/2013 11:36:27
Quote Anchor link
@ Wouter: Wat bedoel je met de hackers versie?

Wouter J

Wouter J

12/06/2013 11:40:56
Quote Anchor link
Die versie is officieel fout, maar doordat je browser sommige fouten voor je oplost is ie goed en kun je hem gebruiken. En tevens bevat hij wat leuke dingen, zoals het recursieve doctype... Meer info: http://wouterj.github.io/2012/03/html/min-html-boilerplate/

Mark Hogeveen

Mark Hogeveen

12/06/2013 11:54:26
Quote Anchor link
Ik zou je adviseren om in elk geval een index.php / index.html te maken. Voor mijn part laat je het een leeg bestand zijn, maar maak het.
Anders kun je dit komen te zien, en ik denk niet dat je dat wil:
http://gholland.informatica.bc-enschede.nl/
Waaronder je ook dit kunt zien, omdat je het een txt extensie hebt gegeven:
http://gholland.informatica.bc-enschede.nl/localhost.php.txt

Dit is misschien geen ramp, maar doe er wel even iets aan.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.