beheerder

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Stijn Lauryssen

Stijn Lauryssen

02/01/2019 18:35:44
Quote Anchor link
beste,
voor een opdracht moet ik een beheerder hebben die bepaalde groepen kan aanmaken met een inlogcode, ik heb nu al gevonden hoe men kan inloggen op een databsae.
maar hoe kan ik dit doen?
mvg
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 12:35:02
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/01/2019 18:42:02
Quote Anchor link
- Wat voor opdracht?
- Wat voor beheerder?
- Wat voor groepen?

Gaat het om bepaalde (web)software?
Wat meer duidelijkheid is wel gewenst.
Gewijzigd op 02/01/2019 18:45:49 door - Ariën -
 
Stijn Lauryssen

Stijn Lauryssen

02/01/2019 19:11:32
Quote Anchor link
beste,
ik moet een quiz maken, 1 beheerder, deze moet quizgroepen kunnen aanmaken, nadie kun je op de website iloghen als groep en krijg je quizrondes te zien. deze quirondes zijn ook ingesteld door de beheerder, het programma wordt gemaakt in php aan de hand van een mysql database en draait op een raspberry pi
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/01/2019 19:21:43
Quote Anchor link
Verdeel je opdracht eens in kleine opdrachten.

- bouw eerst je database structuur op
- begin eerst eens aan het inlogsysteem ( ik neem aan dat mensen eerst moeten inloggen voordat ze deel nemen?)
- bouw dan de quiz op
- bouw dan het beheersysteem.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

02/01/2019 22:49:00
Quote Anchor link
Heel kort door de bocht is het dus zaak dat je een systeem bouwt waarbij verschillende gebruikers verschillende dingen kunnen en mogen doen. Meestal wordt hier onderscheid tussen gemaakt door die personen verschillende accounts te geven waar aparte rollen/rechten aan hangen die bepalen wat voor functionaliteit zij kunnen gebruiken.
 
Stijn Lauryssen

Stijn Lauryssen

02/01/2019 23:23:25
Quote Anchor link
Beste, ik heb nu een inlog systeem kunnen bouwen. nu zou ik op de pagina quizondes moeten kunnen maken en verwijderen met het beheerder account hoe doe ik dit?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/01/2019 23:39:18
Quote Anchor link
Het blijft een globale vraag....
Heb je eigenlijk al een functioneel ontwerp gemaakt?

Daar staat beschreven hoe je systeem/website eruit ziet, en hoe het systeem moet werken. Ook wordt er vermeld hoe de flow van de schermen is in combinatie met de nodige interactie die plaatsvindt: Je begint met een inlogpagina, maar wat moet daarna gebeuren?

Verdiep je eerst eens daarin, en maak eerst het functioneel ontwerp.
Gewijzigd op 02/01/2019 23:39:59 door - Ariën -
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

03/01/2019 09:02:55
Quote Anchor link
Quote:
nu zou ik op de pagina quizondes moeten kunnen maken


Eens kijken of deze unieke vraag al eens eerder is gesteld :

https://www.phphulp.nl/zoeken/quiz/
https://www.google.com/search?q=php+mysql+quiz
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/01/2019 09:51:43
Quote Anchor link
Het ligt er ook aan wat voor quiz het is. We kunnen natuurlijk niet jouw gedachten lezen.

Zijn het open vragen, meerkeuze vragen, multiple choice? En is er tijd bij nodig? Heeft elke vraag een aparte pagina nodig, of is het een lijst van vragen op één pagina? En wat als de quiz is afgerond? Moet de tussenstand worden getoond? Moet dit ook worden opgeslagen? Is er een top zoveel overzicht?

Dat zijn de details die je ook in het functioneel ontwerp moet tonen.

Dus beschrijf je script eerst eens.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

03/01/2019 17:11:36
Quote Anchor link
- Ariën - op 03/01/2019 09:51:43:
script

Ik beschouw een script als een enkel document dat, mogelijk op gezette tijden, geautomatiseerd een eenduidige taak uitvoert. Waar de topicstarter naar op zoek is voert toch wel wat verder dan dat. Daarnaast ben ik een beetje allergisch voor het woord "script" en afgeleiden daarvan ("scripter" , "scripting").

Beschrijf eerst een wat het systeem functioneel zou moeten doen. Met alle schermen en gebruikers. Gewoon in platte tekst. Nog zonder enige techniek. Dan heb je een specificatie, een recept, een blauwdruk, waarmee je dit systeem kunt gaan bouwen. Als je niet volgens een plan te werk gaat kan dit alleen maar resulteren in chaos uitmondend in een fiasco.

Dit forum is meer bedoeld voor tijdens die reis, nadat je zelf e.e.a. hebt uitgedacht en dan op een gegeven moment ergens tegenaan loopt.

Maar eerst zul je zelf wat werk moeten verzetten. Daarna zou je je plan hier kunnen plaatsen zodat wij er op kunnen schieten, nog voordat je vrolijk begint te bouwen. Veel meer dan dat kunnen we niet doen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/01/2019 17:22:46
Quote Anchor link
Script....systeem.
Ik durf te wedden dat het voor iedereen duidelijk is wat ik bedoel. Volgens de Vandale (die niet heel speciek is) is het een geschreven tekst voor toneel, film, enzovoorts. Een serie regels die elkaar opvolgen. ;-)

Maar iedereen mag natuurlijk een eigen mening en woordkeuze hebben.
Gewijzigd op 03/01/2019 17:28:59 door - Ariën -
 
Stijn Lauryssen

Stijn Lauryssen

04/01/2019 00:17:16
Quote Anchor link
beste,
is er iemand die lij bij somligen onderdelen snel kan helpen aan de hand van facebook of een ander communicatie middel ?
mvg
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/01/2019 00:52:50
Quote Anchor link
Dat lijkt me niet de bedoeling van een forum, waar we met elkaar helpen.
Je kan je vragen prima in dit topic kwijt.

Maar ik vraag me één ding af:
Je hebt een opdracht gekregen, maar je lijkt totaal nog geen kennis te hebben om het op te bouwen.
Is het dan niet zinvoller om het uit te besteden? Of is het een school-opdracht?
Ik kan je vertellen dat het nu best een groot project is als je de kennis van PHP nog niet echt lijkt te kennen.
Althans, ik heb nog weinig concreets gehoord waar je op vastloopt.

Niet is onmogelijk, maar er zit wel een hoop werk in.
Gewijzigd op 04/01/2019 00:55:12 door - Ariën -
 
Stijn Lauryssen

Stijn Lauryssen

04/01/2019 09:23:23
Quote Anchor link
beste,

heb inderdaad weinig kennis en dit is een grote school opdracht en weet egt niet hoe ik verder moet. wat ik nu wil bereiken is dat, de admin grozpen in de database kan zetten en verijderen, deze groepen kan hij op zijn beheerderpagina zien.

mvg

Toevoeging op 04/01/2019 09:23:33:

beste,

heb inderdaad weinig kennis en dit is een grote school opdracht en weet egt niet hoe ik verder moet. wat ik nu wil bereiken is dat, de admin grozpen in de database kan zetten en verijderen, deze groepen kan hij op zijn beheerderpagina zien.

mvg
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/01/2019 09:34:45
Quote Anchor link
Heb je al een formulier gemaakt?
En weet je ook al hoe je dit kan afhandelen om queries uit te voeren?
 
Stijn Lauryssen

Stijn Lauryssen

04/01/2019 09:38:40
Quote Anchor link
ik heb nog niets

Toevoeging op 04/01/2019 09:39:42:

ik heb nog niets, kan je mij hier mee helpen, ik heb nu een admin account en zou nu quizrondes willen toevoegen zodat deze aanklikbaar aijn voor de gebriuker, de admin kan deze ook terug verwijderen
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/01/2019 09:45:49
Quote Anchor link
Begin er aan, zou ik zeggen :-)
Ik hoop dat je weet hoe je formulieren in HTML moet bouwen.

Al gekeken naar tutorials?

Opzetje:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD']=="POST") {

// Hier komen je queries en de formulier-afhandeling. Want je formulier is via de POST-methode verzonden.
} else {
?>


/* Hier je formulier */

<?php
}
?>
Gewijzigd op 04/01/2019 09:46:20 door - Ariën -
 
Stijn Lauryssen

Stijn Lauryssen

04/01/2019 09:50:53
Quote Anchor link
oke danku
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/01/2019 09:52:58
Quote Anchor link
Graag gedaan. Succes!
Mocht je verder concrete vragen hebben, dan horen we dat wel.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.