Behoorende song onder juiste album

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Allard Keij

Allard Keij

08/11/2011 14:40:50
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben weer eventjes bezig met PHP/MySQL en ben het redelijk verleerd ( ook nooit een pro geweest ;-).

Nu wil ik bepaalde songs uitlezen en onder het juiste album zetten. Zodra dat album alle songs er onder heeft moet het volgende album komen.

Dus bijvoorbeeld:

Album naam 1
----------------
Song 1
Song 2
Song 3
Song 4

Album naam 2
----------------
Song 1
Song 2
Song 3

Zo zal het moeten zijn. Dit allemaal automatisch. Op het moment heb ik de database ingedeeld in tabellen: artist, song, album, genre.
Onder een album is bijv albumid 1 waarbij in het tabel song ook albumid 1 is.

Hoe krijg ik dit precies voor elkaar? Ik krijg de info op een pagina met de WHILE functie, ik krijg ze alleen niet automatisch gesorteerd onder het juiste album.

Hoe krijg ik dit fatsoenlijk op de website?

Het gaat niet om de WHERE albumid = 1 of iets dergelijks, maar juist dat het inderdaad onder welk album het hoort maar alle albums met behoorende songs juist gesorteerd worden als het voorbeeld hierboven. Zo moet dit dus gaan voor een artiest. Een artist word duidelijk gemaakt in een artistid.

Alvast mijn grote dank!

Met vriendelijke groet,
Gewijzigd op 08/11/2011 14:43:14 door Allard Keij
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 18:28:23
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

08/11/2011 14:48:59
Quote Anchor link
Met een JOIN om de tabellen aan elkaar te koppelen en ORDER BY om te sorteren.
 
Allard Keij

Allard Keij

08/11/2011 15:05:03
Quote Anchor link
Hallo,

Dat klinkt inderdaad precies wat ik zoek!

Zou je eventueel een klein voorbeeldje kunnen maken van zo'n query met bijv 2 albums met allebij 3 songs? of 1 song maar dat het duidelijk is?

Alvast mijn dank!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.