Bereken tijden xx geleden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Hands-on Solution Architect / Software Architect (

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Solution Architect / Software Architect op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je werkt samen met gedreven DevOps teams, bestaande uit frontend, backend en middleware developers, testers, UX-designers. Samen met de teams ben je continu op zoek naar de beste oplossingen voor onze klanten. Als Solution Architect onderzoek

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een gepassioneerde Full Stack C#.NET Software Developer. Als Software Developer ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je werkt samen met andere ontwikkelaars en engineers om de sensoren in machines uit te lezen en deze data om te zetten in management informatie voor jullie klanten. Taken en verantwoordelijkheden: Testen en valideren van de ontwikkelde software. Ontwikkelen en onderhouden van webapplicaties, apps en dashboards voor de eigen IOT-oplossingen. Je gaat aan de slag met diverse technologieën en frameworks. Denk hierbij aan C#, JS frameworks, HTML, CSS, TypeScript,

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als senior .NET ontwikkelaar en aankomend lead developer ben jij in één van de drie development teams verantwoordelijk voor het volgende: • Jij hebt een oogpunt op modernisering en bent verantwoordelijk voor de technische staat en architectuur van de applicatie; • Jij bent verantwoordelijk voor het reviewen van de technische haalbaarheid van verschillende onderwerpen; • Jij bent verantwoordelijk voor een goede aansluiting binnen het multidisciplinaire team en de bijbehorende taken; • Jij bent verantwoordelijk voor het aandragen van verbetervoorstellen en ontwikkelstandaarden in zowel de techniek als architectuur; • Jij bent meewerkend voorman en ondersteunt en coacht jouw team op

Bekijk vacature »

IoT Software Developer PHP

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een IoT software developer met kennis van PHP. In deze rol wordt je verantwoordelijk voor het vernieuwen van het multimedia platform van een super tof bedrijf in Breda. Je gebruikt PHP als programmeerlaag, en bent in staat om de helicopterview te pakken / projectmatig te werken. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "intern" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in het moderniseren van het platform door het deels opnieuw op te zetten of

Bekijk vacature »

.NET developer WO niveau voor predictive software

Bedrijfsomschrijving Dit bedrijf uit Den Bosch is om precies te zijn 15 medewerkers groot en ze ontwikkelen (predicitve) planning software. Dit doen zij voor allerlei mooie en bekende organisaties (bierbrouwerijen, gemeentes, oliemaatschappijen en diverse multinationals). Wegens meer en grotere vraag vanuit de klanten komen er nu posities vrij voor onder andere een .NET developer. Het bedrijf is goed met openbaar vervoer te bereiken. Functieomschrijving Je komt hier te werken in een team van 3 .NET developers en bent betrokken bij het gehele ontwikkelproces. Dus van idee naar ontwerp en van ontwikkeling tot testen en implementatie. Bij voorkeur ben je niet

Bekijk vacature »

IoT Developer

Ben jij innovatief, heb jij passie voor energie en ben je data gedreven? Bouw dan mee aan IoT binnen Bredenoord. Samen met een gedreven team werk jij aan mooie technische en innovatieve oplossingen. Wat houdt de functie van IoT Developer in? Binnen Bredenoord zijn wij momenteel volop in ontwikkeling met ons IoT platform. Als uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een IoT Developer. Je zal in projectverband meehelpen met het implementeren van IoT vraagstukken binnen Bredenoord. Als IoT Developer op onze R&D-afdeling word je verantwoordelijk voor het verder inrichten en beheren van ons nieuwe IoT platform. Dat

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een andere uitdaging? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een Fullstack developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Je komt in een DevOps-cultuur te werken waarbij je met je team werkt aan de front-end van diverse brand websites; Het ontwerpen van functionele en grafische ontwerpen die worden geïmplementeerd; Draagt zorg voor het maken van analyses; Je werkt nauw met je collega’s samen en geeft elkaar feedback en suggesties waar nodig; Het uitwerken van vraagstukken die afkomstig zijn van verschillende klanten; Hier ga je werken Deze marktleider op gebied van fietsen en fietservaring is gevestigd in twee provincies, verspreid over meerdere locaties. Jij zult voornamelijk in regio Joure aan de slag gaan. De organisatie doelt

Bekijk vacature »

Java developer Zorgsysteem

Dit ga je doen Werken aan het eigen gebouwde zorgsysteem; Verbeteringen maken en toepassen binnen de applicatie; Jij gaat werken aan de Back-end van de applicatie en sporadisch werk je mee aan de Front-end; Samenwerken met andere teams voor een optimaal resultaat; Jij kan 'clean' werken en high quality code schrijven; Jij werkt resultaatgericht. Hier ga je werken De organisatie houdt zich bezig met diverse applicaties met betrekking tot zorgregistratie. Dankzij hun systeem komt alle informatie, omtrent de zorg van een patiënt, op een overzichtelijke en toegankelijke manier samen in één systeem te staan. Op deze manier is deze informatie

Bekijk vacature »
Allard Keij

Allard Keij

02/03/2016 09:10:43
Quote Anchor link
Hallo allemaal!

Ik wil graag een scriptje maken die uitrekend hoeveel tijdsverschil er tussen twee tijden zit.

Nu heb ik dit al wel voor elkaar gekregen maar ik weet niet zeker hoe ik het aan kan geven als:

Binnen 24 uur 14 minuten geleden, 6 uur geleden, 18 uur geleden
Na 24 uur binnen dezelfde maand 1 dag geleden, 6 dagen geleden, 18 dagen geleden

Ik heb namelijk een datetime in de database staan ( YYYY-m-d i:s ) en ik wil door middel van de huidige servertime berekenen hoe lang geleden de post is geplaatst. Dan alleen niet in tijd maar in text en met bepaalde factoren zoals ik heb vermeld in het lijstje hierboven.

Ik gebruik momenteel
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
        $getDate = $row["postdate"];
    
    $postdate = new DateTime($getDate);
        
    $showDate1 = $postdate->format("m/d");
    $showDate2 = $postdate->format("H:i");
    
    $showDate = "$showDate1 $showDate2";


Op deze manier kan ik in ieder geval laten zien welke datum en welke tijd de post is geplaatst maar ik wil dus niet zien 03/02 09:02 maar in text hoe lang het geleden is.

Ik heb dit al wel voor elkaar gekregen met diff() maar ook hiermee krijg ik bijvoorbeeld alleen voor elkaar om het aantal uur verschil te laten zien en heb ik ook geen idee hoe ik dit om zet in text ( 2 uur geleden, 2 dagen geleden enz ).

Wat dus het idee zou moeten zijn:

Postdate: 2016-02-15 15:00:00
Huidige datum 2016-02-15 17:06
Resultaat: 2 uur geleden

Postdate: 2016-02-16 15:00:00
Huidige datum 2016-02-19 17:06
Resultaat: 3 dagen geleden

Postdate: 2016-02-15 15:00:00
Huidige datum 2016-03-15 17:06
Resultaat: 1 maand geleden

Postdate: 2016-02-15 15:00:00
Huidige datum 2016-03-15 17:06
Resultaat: Langer dan een maand ga ik gewoon weer de datum gebruiken ipv hoe lang geleden

Waar ik stuk look is het hele datum gebeuren. Ik zou wel het verschil tussen de uren uit kunnen rekenen en laten zien zoals bijv "2 uur geleden" maar het probleem zit hem in het feit dat de dagen, maanden en jaren gewoon doorlopen. Dus de 2 uur geleden zou op mijn manier morgen om dezelfde tijd nog altijd 2 uur geleden zijn terwijl er wel een dag bij is gekomen.

Alvast erg bedankt!
Gewijzigd op 02/03/2016 09:12:42 door Allard Keij
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 13:00:17
 
Randy vsf

Randy vsf

02/03/2016 09:17:13
Quote Anchor link
Kijk eens naar Datetime::diff

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php

$date1
= new DateTime("2015-03-24 11:30");
$date2 = new DateTime("2015-06-26 16:45");
$interval = $date1->diff($date2);

$years = $interval->y;
$months = $interval->m;
$days= $interval->d;
$hours = $interval->h;
$minutes = $interval->i;
$seconds = $interval->s;

?>
Gewijzigd op 02/03/2016 09:34:22 door Randy vsf
 
Allard Keij

Allard Keij

02/03/2016 09:44:27
Quote Anchor link
Thanks! Ik had inderdaad al wat opgezocht over date->diff maar dat laatste stuk is me helemaal ontgaan ($interval->y etc).

Ik ga dalijk weer eens verder knutselen en kijken wat ik er van kan maken.

Erg bedankt!

Toevoeging op 02/03/2016 11:42:40:

Ik ben er mee aan de slag gegaan en heb het voor elkaar gekregen! Thanks!

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?php

    $getDate
= $row["postdate"];
    $currentdate = date('Y-m-d H:i:s');
    
    $postdate = new DateTime($getDate);
    $serverdate = new DateTime($currentdate);
    $showDate = $postdate->diff($serverdate);
    
    
    $minutes = $showDate->i;
    $hours = $showDate->h;
    $days = $showDate->d;
    $months = $showDate->m;
    $years = $showDate->Y;
    
    $longDate1 = $postdate->format("m/d");
    $longDate2 = $postdate->format("H:i");
    
    $showLongDate = "$longDate1 $longDate2";
    
    if($minutes == 0 || $minutes == 1 && $hours == 0 && $days == 0 && $months == 0){
        $textdate = "JUST NOW";
    }

    if($minutes >= 2 && $hours == 0 && $days == 0 && $months == 0){
        $textdate = "$minutes MINUTES AGO";
    }

    if($hours == 1 && $days == 0 && $months == 0 && $years == 0){
        $textdate = "$hours HOUR AGO";
    }

    if($hours >= 2 && $days == 0 && $months == 0 && $years == 0){
        $textdate = "$hours HOURS AGO";
    }

    if($days == 1 && $months == 0 && $years == 0){
        $textdate = "YESTERDAY";
    }

    if($days > 1 && $months == 0 && $years == 0){
        $textdate = "$days DAYS AGO";
    }

    if($months >= 1){
        $textdate = "$showLongDate";
    }

?>
Gewijzigd op 02/03/2016 11:43:38 door Allard Keij
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.