Bericht wordt afgesneden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer Consultancy in teamverband wer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers. Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren Front-end of Fullstack developer die samen met de consultants aan de slag gaat om de business requirements te vertalen naar technische oplossingen. Los van het finetunen van extenties, help je bij het configureren van bijvoorbeeld een mobiel bankieren app. Hierin ben je van A tot Z betrokken en zie je bijvoorbeeld ook toe op de uitvoering van testen. Je expertise wordt optimaal benut en je krijgt verschillende kansen om deze uit te breiden door met verschillende innovatieve technologieën aan

Bekijk vacature »

PHP/Symfony developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Bergen op Zoom ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen bezig met software ontwikkeling. Je bent buiten ontwikkeling ook continu bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Jouw takenpakket ziet er als volgt uit: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden

Bekijk vacature »

Ervaren Full-Stack PHP Developer

Functieomschrijving Gezocht! Ervaren PHP Developer! Voor een organisatie in de regio Harderwijk zoeken wij een ervaren PHP Developer die het IT team van dit bedrijf gaat versterken. We zijn op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die het innovatieve bedrijf nog een stap verder kan brengen. Voor deze functie zoeken wij iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je werkt samen met een externe ontwikkelpartij en kunt hun dus uitdagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI en hardware kant valt onder je verantwoordelijkheden. Het bedrijf noemt zichzelf een

Bekijk vacature »

Developer Front-end

Functie omschrijving Front-end Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een front-end developer voor een organisatie in de regio Veenendaal die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. Je hebt in deze functie een adviserende rol hiervoor moet je beschikken over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Je creëert unieke concepten door samen met collega’s en klanten te overleggen over aangeleverde designs. Hiermee draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Jij wordt het vaste aanspreekpunt voor klanten wanneer het gaat over planningen, hierin is het jouw taak om alle betrokkenen goed

Bekijk vacature »

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

.NET Developer te Naarden

Bedrijfsomschrijving Voor mijn klant ben ik op zoek naar een .NET Developer om het huidige team te komen versterken. Deze organisatie bevindt zich in de logistieke sector, en zij hebben een eigen ERP systeem ontwikkeld dat zij inzetten ter optimalisatie van de logistieke processen van haar eindklanten. Deze organisatie bestaat inmiddels al ruim 20 jaar, waarbij zij een duidelijke missie hebben, namelijk: het werk van de eindklant makkelijker maken door de systemen die zij leveren. Ze werken over heel de wereld, wat deze organisatie een echte internationale speler maakt. Binnen de organisatie kenmerken ze zich door een dynamische en professionele

Bekijk vacature »

Full Stack Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van Product Informatie Management (PIM) systemen; Werken aan zowel grotere als kleine projecten voor toonaangevende klanten binnen o.a. de retail; Verantwoordelijk voor de front-end werkzaamheden; Naast de front-end werk je ook aan de backend. Hier ga je werken Als Full Stack Developer komt je te werken binnen een vooruitstrevende organisatie die Product Informatie Management (PIM) systemen levert aan hun klanten. Hun klanten zijn toonaangevende bedrijven binnen o.a. de retail. De organisatie zit gevestigd in regio Zwolle en bestaat uit zo'n 35 medewerkers, waarvan 30 IT. Je komt te werken binnen één van de zelfsturende development

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

IoT Software Developer PHP

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in Breda, zijn wij op zoek naar een IoT software developer met kennis van PHP. In deze rol wordt je verantwoordelijk voor het vernieuwen van het multimedia platform van een super tof bedrijf in Breda. Je gebruikt PHP als programmeerlaag, en bent in staat om de helicopterview te pakken / projectmatig te werken. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je gaat aan de slag met de ontwikkeling en vernieuwing van het "intern" ontwikkelde multimedia platform. Je neemt de lead in het moderniseren van het platform door het deels opnieuw op te zetten of

Bekijk vacature »

SQL database developer

Functieomschrijving Heb jij ongeveer 3 jaar ervaring als SQL database developer? Dit bedrijf bouwt applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren. Ter uitbreiding van het development team zijn wij op zoek naar een SQL database ontwikkelaar. Wil jij werken voor een groeiende werkgever in regio Breda waar jij de ruimte en tijd krijgt jezelf te ontwikkelen? Lees dan snel verder! Hoe ziet jouw takenpakket eruit? Je houdt je bezig met het creëren en bouwen van MS SQL server databases; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van logistieke processen; Je gaat projecten vanaf het begin tot het

Bekijk vacature »

.Net ontwikkelaar - Het schoolsysteem verbeteren!

Bedrijfsomschrijving Onze klant is een prettige en kleinschalige organisatie waar hard gewerkt wordt om het onderwijs te verbeteren. Daarom werken ze aan complexe om administratieve, financiële en facilitaire processen te versnellen en te verbeteren. Dit doen ze vanuit een platte organisatie voor klanten die door geheel Nederland verspreid zitten, hier horen vanzelfsprekend een aantal aansprekende HBO scholen en universiteiten toe. Functieomschrijving Je komt terecht in een organisatie waar op dit moment 2 scrumteams werken. Jij zal als .Net developer binnen 1 van deze scrumteams functioneren, iedereen binnen dit team heeft zijn/haar eigen expertise waardoor er met verschillende invalshoeken aan een

Bekijk vacature »

ERP Developer fleet managementsysteem

Wat ga je doen als ERP Developer fleet managementsysteem? Als ERP developer speel jij een belangrijke rol bij het doorvoeren van wijzigingen en verbeteringen binnen het fleet managementsysteem. Jouw expertise op het gebied van ERP systemen stelt jou in staat om de applicatie optimaal te laten functioneren en te blijven ontwikkelen. Als lid van het IT-team werk je nauw samen met andere developers en het business team om het fleet managementsysteem te integreren met andere systemen. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en het implementeren van verbeteringen op basis van de wensen en eisen van onze klanten.

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2017 16:50:16
Quote Anchor link
Maar die vervanging van spaties naar   zou die niet in de editor zitten? Kijk eens of je die eventjes door een normale textarea kan vervangen. Dan weet je meteen of het daar aan ligt, en dat je ergens nog een instelling aan moet veranderen. En anders zit het toch in de PHP.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 20:26:42
 
- Rob -

- Rob -

07/01/2017 17:28:46
Quote Anchor link
Mitch PHP op 07/01/2017 16:47:32:
You're welcome :)

Nog even terugkomend op mijn vorige reactie.

Ja, de word-break property werkt wel maar woorden worden door midden gehakt. Dit leest natuurlijk niet heel lekker. Als je dit wil veranderen gebruik dan
word-wrap: break-word en haal de no breaking space's ( ) weg. Ik weet niet waar deze vandaan komen maar het beïnvloed wel wat de gebruiker ziet.

Voor een wat meer gevisualiseerde uitleg:
Afbeelding

PS: na het schrijven van dit bericht realiseerde ik mij dat door de code spaties ( ) alles als 1 lang woord gezien wordt. Hierdoor werd alles afgesneden. Als je van de   gewoon spaties maakt heb je de word-wrap en/of de break-word niet nodig.

Good luck :)


Het probleem is dat ik niet weet hoe dit moet. Moet ik dit ergens aanpassen bij ckeditor? Bij de php code??
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2017 17:33:29
Quote Anchor link
Dat moet je zelf even uitzoeken met trial and error.
 
- Rob -

- Rob -

07/01/2017 17:37:09
Quote Anchor link
't ligt inderdaad aan de editor
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2017 17:44:32
Quote Anchor link
Gezien editors alle output in HTML uitspugen, zou ik liever geen editor gebruiken voor je bezoekers. Hiermee is een hopo narigheid uit te halen, zoals XSS of het verminken van de layout van je site door anderen.
Je kan kijken of er een UBB-plugin is voor je editor, zodat je (hopelijk!) ongevaarlijke UBB-tags gebruikt op je site.
 
Mitch PHP

Mitch PHP

07/01/2017 17:46:12
Quote Anchor link
Je kunt de functie str_replace gebruiken om de &nbsp te vervangen met een spatie. Hiervoor moet je de input van de gebruiker in een variable zetten, bijvoorbeeld zo:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$tekstUitTekstvlak = "<p>Dit&nbsp;is&nbsp;een&nbsp;tekst&nbsp;met&nbsp;veel&nbsp;non&nbsp;breaking&nbsp;spaces</p>\n";
$tekstUitTekstvlak = str_replace('&nbsp;', ' ', $tekstUitTekstvlak);
echo $tekstUitTekstvlak; //echo de tekst zonder &nbsp;


Hopelijk help dit je iets verder op weg :)
Gewijzigd op 07/01/2017 17:50:41 door Mitch PHP
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2017 17:49:56
Quote Anchor link
Wel leuk, totdat iemand letterlijk zo'n code in een script heeft staan, om bijv. een script te tonen.
Ik denk dat je het probleem bij de bron moet aanpakken, en eens moet kijken in de instellingen van de editor.
Maar zoals ik zei vrees ik dat de editor voor een hoop narigheid kan zorgen met zelfs arbitraire code. Als ik jouw was zou ik me richten op een partij veilige UBB-codes.
Gewijzigd op 07/01/2017 17:50:30 door - Ariën -
 
- Rob -

- Rob -

07/01/2017 17:54:43
Quote Anchor link
Je mag geen code plaatsen.. Zoals ik al eerder in een topic had vermeld is dat dit voor Habbo Hotel is. Conversaties mogen alleen informatieve content bestaan. Dus geen codes.
 
Mitch PHP

Mitch PHP

07/01/2017 17:58:25
Quote Anchor link
Als je Googled op 'ckeditor replaces spaces with &nbsp' krijg je een aantal resultaten. Hier wordt ook verteld dat je iets in de instellingen van de editor kunt doen.

Welke manier je ook kiest, gebruik wat je zelf het fijnst vindt en wat het veiligst is.

Succes!

PS: Ik denk dat dit bericht weer uit het HTML/CSS forum kan ;)
Gewijzigd op 07/01/2017 17:59:34 door Mitch PHP
 
- Rob -

- Rob -

07/01/2017 18:19:37
Quote Anchor link
Its working :D. Alleen nog 1 klein probleempje. Als er achter een woord een . staat dus bv. DITWOORD. en dit is aan het einde van de regel. Wordt de punt op een nieuwe regel gezet. Zie https://www.beta.novarabank.eu/conversaties/bekijk/31 als je bent ingelogd op gebruiker

Toevoeging op 07/01/2017 18:21:09:

dit is de config.js voor ckeditor hopelijk hebben jullie enig idee :D
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
CKEDITOR.editorConfig = function( config ) {
    config.language = 'nl';
    config.uiColor = '#E8E8E8';
    config.height = 150;
    config.toolbarCanCollapse = false;
    config.fillEmptyBlocks = false;
    config.tabSpaces = 0;
    config.toolbarGroups = [
        { name: 'clipboard', groups: [ 'clipboard', 'undo' ] },
        { name: 'editing', groups: [ 'find', 'selection', 'spellchecker', 'editing' ] },
        { name: 'links', groups: [ 'links' ] },
        { name: 'insert', groups: [ 'insert' ] },
        { name: 'forms', groups: [ 'forms' ] },
        { name: 'tools', groups: [ 'tools' ] },
        { name: 'document', groups: [ 'mode', 'document', 'doctools' ] },
        { name: 'others', groups: [ 'others' ] },
        '/',
        { name: 'basicstyles', groups: [ 'basicstyles', 'cleanup' ] },
        { name: 'paragraph', groups: [ 'list', 'indent', 'blocks', 'align', 'bidi', 'paragraph' ] },
        { name: 'styles', groups: [ 'styles' ] },
        { name: 'colors', groups: [ 'colors' ] },
        { name: 'about', groups: [ 'about' ] }
    ];

    config.removeButtons = 'Subscript,Superscript,Source,About';
};
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2017 18:26:41
Quote Anchor link
- Rob - op 07/01/2017 17:54:43:
Je mag geen code plaatsen.. Zoals ik al eerder in een topic had vermeld is dat dit voor Habbo Hotel is. Conversaties mogen alleen informatieve content bestaan. Dus geen codes.

Dan zou ik dus overwegen om MarkDown of UBB-codes te kiezen en je HTML-editor te schrappen of een UBB-plugin er voor te zoeken.
Gewijzigd op 07/01/2017 18:36:51 door - Ariën -
 
Marlies Maalderink

Marlies Maalderink

07/01/2017 19:17:31
Quote Anchor link
Maar... even terugkomend op die non breakable spaces... die moet je toch gewoon zien als je in de broncode van de website kijkt, of via chrome hulpprogramma's voor webmasters ofzo? Want ik heb nergens &nbsp; zien staan toen ik in de broncode keek. (eerder vanmiddag voor het topic naar het css forum verplaatst werd)

Ik zie ze nu in de screenshots van Mitch PHP, maar ik had de broncode lokaal opgeslagen en daar staan ze ook écht niet in.

Dus ik vraag me af of de &nbsp; uberhaupt een probleem waren. Of ben ik in de war en zie je ze niet altijd als je in de browser de broncode opent?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2017 19:50:23
Quote Anchor link
Ik zag de space-entities ook enige tijd.
 
- Rob -

- Rob -

07/01/2017 19:53:50
Quote Anchor link
&nbsp; is niet het probleem, hij vervangt ze niet... Maar het wordt wel in het divje gezet. Alleen de woorden worden nog wel afgebroken.. EN mij lijkt het niet om op te lossen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$bericht = str_replace('&nbsp;', ' ', $value['message']); echo $bericht;

ZO zouden &nbsp; toch vervangen moeten worden naar een spatie?
Gewijzigd op 07/01/2017 19:55:36 door - Rob -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2017 19:57:13
Quote Anchor link
Maar.... er worden toch geen &nbsp; meer gebruikt per spatie? Of zie ik het nou verkeerd?
En verder is die oplossing meer een smerige workaround. Pak het liever bij de bron aan.
Gewijzigd op 07/01/2017 19:58:26 door - Ariën -
 
- Rob -

- Rob -

07/01/2017 20:00:38
Quote Anchor link
Jawel, dat wordt nog steeds gebruikt... Het wordt niet aangepast door mijn code.

Toevoeging op 07/01/2017 20:07:08:

Afbeelding
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2017 20:09:01
Quote Anchor link
Met een normale textarea heb je dat niet. Want je wou toch geen gebruik van HTML-codes in je conversaties?
 
- Rob -

- Rob -

07/01/2017 20:13:28
Quote Anchor link
Geen code tags van html zoals <code></code> de rest mag wel, anders kan je ook geen opmaak geven in de editor zoals <b>..

Toevoeging op 07/01/2017 20:13:53:

Maaar $nbsp; is volgensmij geen probleem...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

07/01/2017 20:16:55
Quote Anchor link
Dus <object>, <script> en <iframe> mogen o.a. wel, om maar wat te noemen?
Ik denk dat UBB/MarkDown betere oplossingen zijn.
Gewijzigd op 07/01/2017 20:17:26 door - Ariën -
 
- Rob -

- Rob -

07/01/2017 20:20:21
Quote Anchor link
Je kan alleen de functies gebruiken van CKeditor. <iframe>, <script>, etc. worden gewoon als tekst behandeld.

Toevoeging op 07/01/2017 20:20:59:

Dus je kan niet zelf HTML tags typen..
 

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.