Berichten posten vs. Magic Quotes

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »

Low Code Developer - Consultant

Functie omschrijving Wil jij fungeren als een spin in het web en samenwerken met klanten? Voor een leuke en interessante opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een Low Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten en het leiden van projecten. Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en heb jij verstand van datamodellering en NO CODE Platformen? Lees dan snel verder! Bij deze rol horen de volgende werkzaamheden: Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform,

Bekijk vacature »

Laravel Developer

Functie omschrijving Voor een gave organisatie in de buurt van Den Bosch zoek ik een PHP developer. Het is van belang dat je kennis/ervaring hebt met het framework Laravel. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Andere taken zijn onder andere: documentatie schrijven over applicaties/uitleg geven over software en applicaties/ klantcontact over bestaande applicaties/applicaties optimaliseren. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van Den Bosch en is een klein bedrijf. Er werken circa

Bekijk vacature »

Junior/medior PHP developer Onderwijssector

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP), Vue.js

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Alblasserdam zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back

Bekijk vacature »

Oracle Apex Developer

Dit ga je doen Jouw taken bestaan uit: Het bouwen maatwerk Oracle applicaties voor Europese business units; Het implementeren van de nieuwste technieken om te blijven innoveren; Actief meedenken en aandragen van verbetervoorstellen. Hier ga je werken Deze organisatie in de regio Veenendaal is een van wereld grootste retailers met ruim 16.000 winkels in 27 markten en jaarlijks ruim 5,3 miljard klanten die winkelen bij een van hun welbekende retailmerken. Binnen de organisatie is er een IT Group actief die dient als IT Service Provider voor de hele organisatie en waar dagelijks IT'ers werken aan state-of-the-art IT oplossingen. Dit doen

Bekijk vacature »

C# Unity Developer

Functieomschrijving Ontwikkel jij mee door applicaties te bouwen die bijdragen aan het optimaliseren van processen? Voor een erkende werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een Unity C# Developer die graag de uitdaging aangaat! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je bent een luisterend oor naar klanten en vertaalt hun wensen door naar bruikbare software; Je werkt aan innovatieve softwareoplossingen voor het verbeteren en/of vernieuwen van processen; Je bent verantwoordelijk voor het uitvoeren van updates/aanpassingen aan de reeds draaiende applicaties. Bedrijfsprofiel Je komt te werken voor een internationale werkgever in regio Tilburg. Samen met een vooruitstrevend team

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

As a Back-End Web Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a Back-End Web Developer at Coolblue? As a Back-End Web Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you also feel confident with setting up microservices in Typescript or are open to learning this. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing pure

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Qua type opdrachten is er echt een verscheidenheid aan afnemers, zo werken ze met grote multinationals, maar ook met startups. Zo kom je te werken in een gevarieerde omgeving en kan je ook schakelen tussen verschillende culturen. De projecten variëren van greenfield projecten tot langdurige ontwikkeltrajecten. Hier wordt alleen maar gewerkt met aan front end projecten. Daarom maakt het onze partner niet uit waar jij kennis van hebt, als je maar gedegen kennis hebt van Javascript frameworks, Unit testing en ook bekend bent met de scrum methodiek. Eisen Minimaal 4 jaar relevante werkervaring Kennen en ervaring van Javascript frameworks

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

App Developer

Samen werken aan een gezonder Nederland en toekomstbestendige zorg voor iedereen. Dat is de impact die jij kan hebben als App Developer bij VGZ. Wil jij een bijdrage leveren aan een maatschappij waarin iedereen zich thuis voelt? Bekijk dan de vacature. Uit onderzoek van Computable is VGZ verkozen tot ‘beste niet-ICT werkgever voor ICT’ers van Nederland’ Hoe ook jij het verschil maakt Als App developer werk jij aan het belangrijkste communicatiekanaal van VGZ, namelijk de App! Als App developer bij VGZ maak je onderdeel uit van een van onze App-teams. Met een goede mix van kennis en ervaring zet je

Bekijk vacature »
Julien

Julien

23/09/2009 13:05:00
Quote Anchor link
Dag,

Ik ben helemaal de draad kwijt. Ik ben een tijdje geleden begonnen met het maken van een cms(je). Kan nu wat leuke standaard dingetjes doen, waaronder berichten posten. Hier de code, daaronder de vraag:

Form:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
                <form class="post" method="post" action="includes/add_msg.php">
                    <p>
                        <label for="titel">Titel:</label>
                        <input id="titel" name="titel" type="text" />
                    </p>
                    <p>
                        <label for="bericht">Bericht:</label>
                        <textarea name="bericht" cols="50" rows="5" wrap="virtual"></textarea>
                    </p>
                    <p>
                        <input type="submit" value="Publiceren" />
                        <input type="reset" name="Submit2" value="Wis velden" />
                    </p>
                </form>


PHP verwerk script:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
<?php
    require 'authenticatie.php';
    
    $corefuncs = 'corefuncs.php';
    if (file_exists($corefuncs) && is_readable($corefuncs)){
        include($corefuncs);
    }

    if (function_exists('nukeMagicQuotes')){
        nukeMagicQuotes();
    }

    
?>



<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

<html>
<head>
    <title>Publiceren</title>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
    <link rel="Stylesheet" href="../style.css" type="text/css" />
</head>

<body>

<div id="dashwrapper">

<?php
    if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
    {

  // verbinding maken met de database
        include('db_config.php');

        // ingevulde waardes 'opvangen' en tijdelijk opslaan
        $titel=$_POST['titel'];  
        $bericht=$_POST['bericht'];
        
        // datum en tijd in een variable zetten
        $datumtijd=date("y-m-d H:i:s");

        // gegevens wegschrijven naar de database 'forum'
        $sqlcode="INSERT INTO berichten (titel, bericht, datumtijd)VALUES('$titel', '$bericht', '$datumtijd')";
        $resultaat=mysql_query($sqlcode)or die(mysql_error());

        if($resultaat)
        {

?>

            <div>
            <p>Toevoegen Gelukt!!</p><br />
            <a href="../dashboard.php">Terug naar Dashboard</a>
            </div>
<?php
        }
        else
        {
?>

            <div>
            <p>Toevoegen Mislukt!</p><br />
            <a href="../dashboard.php">Terug naar Dashboard</a>
            </div>
<?php
        }

        mysql_close();
    }

?>

    
</div>

</body>
</html>


Het probleem hiermee is dat de magic quotes dus weggehaald zijn, omdat ik overal lees dat dit aangeraden wordt "enzo". Ik heb ze dus weggehaald, maar als ik nu quotes invoer krijg ik natuurlijk een foutmelding. Allereerst vraag ik me af wat ik nu moet doen om dit te voorkomen? En welke manier daarvoor dus de juiste is?

Ten tweede, heb ik een functie gebruikt om de magic quotes weg te halen genaamd nukeMagicQuotes (uit mijn php leerboek). Maar kan ik dit niet beter in een php.ini aanpassen?

Bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 06:30:16
 
Jan Willem van der Veer

Jan Willem van der Veer

23/09/2009 13:08:00
Quote Anchor link
Quote:
posten vs. Magic Quotes
Posten is niet vs. Magic Quotes... Magic Quotes is een functionaliteit van PHP waar de meeste mensen niet blij mee zijn. That's it.

Quote:
maar als ik nu quotes invoer krijg ik natuurlijk een foutmelding.
Wat voor foutmeldingen?

Controleer je overigens wel voordat je die magic-quotes weghaalt, of überhaupt dat systeem aan staat? ( http://nl2.php.net/get_magic_quotes_gpc )
 
Julien

Julien

23/09/2009 13:13:00
Quote Anchor link
De titel was meer bedoeld om aan te geven waar het over ging. Als je een bericht post, wil je dan wel of geen magic quotes?

Dit is de foutmelding die ik krijg:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'sdf'sdf'sdf"dfsdf', '09-09-23 13:11:56')' at line 1


Ik heb gecontroleerd of de magic-quotes aanstaan ja, en die staat aan. In mijn boek staat overigens dat je de functie nukeMagicQuotes altijd kunt gebruiken, of de magic quotes nou aan of uit staan op de server. Om te voorkomen dat je problemen krijgt als de server administrator dit verandert.
 
- SanThe -

- SanThe -

23/09/2009 13:19:00
Quote Anchor link
Jij zet de input zonder te controleren direct in de query => Sql-injection.
Zet er mysql_real_escape_string() omheen.
 
Julien

Julien

23/09/2009 13:30:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$titel
=mysql_real_escape_string($_POST['titel']);  
$bericht=mysql_real_escape_string($_POST['bericht']);
?>


Zo dus. Het werkt nu inderdaad, bedankt! Alleen snap ik het dubbele werk nog niet hélemaal, misschien dat iemand dat nog kan uitleggen.

Overigens, moet ik bij al mijn SQL queries nu de mysql_real_escape_string() functie gebruiken? Dus DELETE, INSERT, UPDATE, datsoort dingen? En moet ik overal de functie nukeMagicQuotes uitzetten of zijn er momenten waarop je het best kunt gebruiken?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Julien
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.