Bestaat er een superglobal "url pad" bij een IIS server?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sam Clauw

Sam Clauw

29/03/2011 22:33:19
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

ik heb vandaag een nieuwe website klaar. Ik heb de site lokaal getest en alles bleek in orde te zijn. Vandaag zette ik de site online en wat bleek: de server waarop de online versie staat blijkt IIS te zijn. Ik leerde dat dit problemen geeft wanneer je superglobals i.v.m. de server wenst op te vragen. Zo moest ik onder andere $_SERVER['SERVER_ADDR'] vervangen door $_SERVER['LOCAL_ADDR'].

Allemaal goed en wel, maar nu zit ik met een serieuze vraag. Om de huidige pagina weer te geven in het menu, zoek ik eerst naar het pad van de pagina. Een voorbeeld van een pad: /producten/monturen. Dit deed ik voorheen via de volgende server superglobal: $_SERVER['LOCAL_ADDR']. Doordat de site op een IIS server staat, werkt dit nu niet meer.

De vraag is nu: bestaat er een soortgelijke superglobal die in dit geval wél zou werken? Alvast dank voor jullie antwoord(en)!
Gewijzigd op 29/03/2011 22:34:49 door Sam Clauw
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 08:46:48
 
- SanThe -

- SanThe -

29/03/2011 22:38:06
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
echo '<pre>' . print_r($_SERVER, true) . '</pre>';
?>
 
Sam Clauw

Sam Clauw

29/03/2011 23:08:34
Quote Anchor link
Aha, ik heb het dankzij het bovenstaande script gevonden:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php $_SERVER['HTTP_X_REWRITE_URL'])?>

Bedankt SanThe!
Gewijzigd op 29/03/2011 23:09:57 door Sam Clauw
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.