Bestand aanmaken door PHP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Luke Banning

Luke Banning

13/01/2007 11:55:00
Quote Anchor link
Hallo PHPers,
Hoe kun je in PHP een PHP bestandje aanmaken?
Met fwrite/fputs kun je toch alleen in een al bestaand bestand iets schrijven, of heb ik het mis?
Groet Luke
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 02:13:48
 
- SanThe -

- SanThe -

13/01/2007 12:01:00
Quote Anchor link
Je hebt het mis. Zie php.net voor de juiste info.
 
Luke Banning

Luke Banning

13/01/2007 12:04:00
Quote Anchor link
http://nl2.php.net/manual/nl/function.fwrite.php
Al gedaan ;-)
Maar ik lees hier juist dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
// Laten we eerst controleren of het bestand bestaat en of we er in kunnen schrijven.
if (is_writable($filename)) {
?>

Lijkt mij dus dat het bestand al moet bestaan alvorens iets geschreven kan worden, ik wil juist een bestand aan laten maken door PHP..
 
Lukke

lukke

13/01/2007 12:08:00
Quote Anchor link
Heb je hier iets aan?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<? php
$Bericht = "Hallo, dit komt in mn tekstbestand";
$fp = fopen("teskstbestand.txt","w");
fputs($fp, "$Bericht");
fclose($fp);
?>


bron: http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=356
 
Arend a

Arend a

13/01/2007 12:09:00
Quote Anchor link
http://nl3.php.net/fopen

Quote:
'w' Open for writing only; place the file pointer at the beginning of the file and truncate the file to zero length. If the file does not exist, attempt to create it.
 
- SanThe -

- SanThe -

13/01/2007 12:14:00
Quote Anchor link
Van php.net

Tabel 1. A list of possible modes for fopen() using mode
mode Description
'r' Openen voor alleen lezen; plaats de bestands pointer aan het begin van het bestand.
'r+' Openen voor lezen en schrijven; plaats de bestands pointer aan het begin van het bestand.
'w' Openen voor alleen schrijven; plaats de bestands pointer aan het begin van het bestand en maak het bestand 0 bytes lang. Als het bestand niet bestaat, probeer het aan te maken.
'w+' Openen voor lezen en schrijven; plaats de bestands pointer aan het begin van het bestand en maak het bestand 0 bytes lang. Als het bestand niet bestaat, probeer het aan te maken.
'a' Openen voor alleen schrijven; plaats de bestands pointer aan het einde van het bestand. Als het bestand niet bestaat, probeer het aan te maken.
'a+' Openen voor lezen en schrijven; plaats het bestands pointer aan het einden van de file. Als het bestand niet bestaat, probeer het aan te maken.
 
Luke Banning

Luke Banning

13/01/2007 12:20:00
Quote Anchor link
Inderdaad... bedankt :)
Moet lukken zo!
Edit:

Congrats met je 6800e post SanThe :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Luke Banning
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.