bestand aanroepen in de root

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Michel Koonen

Michel Koonen

19/05/2017 08:48:17
Quote Anchor link
Hoi,

In mijn root staat een bestand goto.php.
Nu wil ik waar ik ook sta op mijn site.. dit bestand aanroepen (relatief dus i.p.v. een absoluut pad).
Hoe doe ik dit?
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 00:33:20
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/05/2017 13:17:19
Quote Anchor link
include "/goto.php";
 
Veur Heur

Veur Heur

19/05/2017 14:21:08
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php include $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/goto.php'; ?>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/05/2017 14:24:53
Quote Anchor link
Maar dan heb je wel een absoluut pad, waarmee gebruik met cli zoals bij Cronjobs de bestanden niet kunnen worden gevonden.
 
Willem vp

Willem vp

19/05/2017 15:51:24
Quote Anchor link
- Ariën - op 19/05/2017 14:24:53:
Maar dan heb je wel een absoluut pad, waarmee gebruik met cli zoals bij Cronjobs de bestanden niet kunnen worden gevonden.

De /goto.php die je zelf voorstelde is toch ook een absoluut pad? :-) (En mogelijk ook niet de correcte locatie, want ik neem aan dat TS met 'root' de 'document root' bedoelde.)
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

19/05/2017 15:54:35
Quote Anchor link
Als je zorgt dat je vanuit de root werkt, zit je altijd in de root :p.

In wat complexere applicaties heb je meestal één "kapstok-bestand" waar je alles aan ophangt. Hierin worden de componenten die je nodig hebt doorgaans automatisch geladen via een autoloader. Een autoloader opereert vanuit het principe dat er een zekere lijn in de naamgeving van je bestanden zit zodat deze, gegeven een naam, automatisch kan bepalen wat de locatie van het bijbehorende bestand is.

Een bijkomend voordeel is dat deze bestanden alleen worden ingeladen als deze ook daadwerkelijk in code gebruikt worden, in plaats van dat je alle bestanden die je mogelijk nodig hebt op voorhand moet inladen.

Het feit dat de topicstarter elke keer eenzelfde bestand wil includen houdt waarschijnlijk in dat deze meerdere standalone scripts heeft die (min of meer) hetzelfde doen. Dit houdt in dat er waarschijnlijk (een hoop) werk dubbel wordt gedaan (om maar niet te spreken van een wijziging in één bestand dat vervolgens in meerdere andere bestanden ook moet worden doorgevoerd). Op het moment dat je meerdere keren hetzelfde aan het doen bent wordt het tijd om je af te vragen of je wellicht dingen anders aan moet gaan pakken. Dit grijpt terug op de regel Don't Repeat Yourself (en ironisch genoeg herhalen we dit niet vaak genoeg :)).
 
Michel Koonen

Michel Koonen

19/05/2017 16:50:18
Quote Anchor link
thks ! het werkt. De /goto.php grijpt terug op de root.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.