Bestanden positioneren in directory

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Stephan Dorst

Stephan Dorst

24/11/2012 13:56:41
Quote Anchor link
Goedemiddag,

Ik ben bezig met het bouwen van een website en loop nu tegen een probleem aan.
Wanneer een product word aangemaakt word hier meteen een map voor aangemaakt in de images map, binnen die map kunnen afbeeldingen geupload worden zodat deze later weergegeven kunnen worden.

Afbeeldingen worden weergegeven aan de hand van hun positie binnen deze map, het eerste bestand komt dus als eerste en de laatste als laatste.

Nu wil ik ervoor zorgen dat als er een nieuwe image bijkomt, en ik deze als eerst wil, deze dus kan positioneren/verslepen via mijn administratiesysteem zodat deze als eerste getoond word.

Is het mogelijk d.m.v. PHP/Jquery/JS om een bestand te verslepen zodat deze als eerste in de directory staat?

Groeten,

Stephan
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 11:44:51
 
- SanThe -

- SanThe -

24/11/2012 14:02:27
Quote Anchor link
Een directory valt onder het beheer van het filesystem. Daar is geen eerste en tweede file. Je kan sorteren op datum, grootte, naam en nog diverse andere eigenschappen.
Cnclusie: Ik heb geen idee wat je wilt doen.
 
Stephan Dorst

Stephan Dorst

24/11/2012 14:24:44
Quote Anchor link
Als ik een file upload, komt die onderaan het lijstje. Ik wil ervoor zorgen dat ik achteraf dit bestand weer naar boven kan krijgen in me FTP. Dit zodat deze door mijn script als eerste word uitgelezen.
 
Frits Katoen

Frits Katoen

24/11/2012 14:42:18
Quote Anchor link
Zoals al gezegd, mappen en bestanden vallen onder het filesystem. Dat staat los van PHP en daar kun je dus ook niets met de volgorde doen. Het enige dat je kunt doen is rekening houden met de naamgeving en dan na het uitlezen van de bestanden uit de directory deze via php in de door jou gewenste volgorde sorteren.
 
Eddy E

Eddy E

24/11/2012 14:47:57
Quote Anchor link
Of kijken met filemtime() wanneer het is aangemaakt en daarop sorteren.
Nadeel: wel eerst alles in een array gooien, op alle items van de array de functie loslaten, array sorteren en dan tonen.
Heel wat ingewikkelder dan een nummer in de naam gooien.
 
Stephan Dorst

Stephan Dorst

24/11/2012 15:11:37
Quote Anchor link
Denk dat de beste oplossing dan gaat worden: Directory uitlezen, bestandsnamen opslaan in de database, en dan achteraf deze database uitlezen + positie meegeven en aan de hand van de positie de images weergeven.
Gewijzigd op 24/11/2012 15:11:46 door Stephan Dorst
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.