bestandsgrootte achterhalen voor upload

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pieter Joordens

Pieter Joordens

18/03/2009 17:33:00
Quote Anchor link
Hey,

ik wil een upload script hebben (dat heb ik al) maar ik ben nu nog op zoek naar een functie of iets die de grootte van het bestand dat ik wil uploaden achterhaalt.

Als iemand van jullie al ooit megaupload.com ofzo heeft gebruikt, zie je achter het bestand dat je wil uploaden de bestandsgrootte al staan, dus op ene van der manier is het dus mogelijk om de bestandsgrootte te achterhalen.

Weet iemand van jullie toevallig ook hoe?

Grtz
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Pieter Joordens
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 16:49:55
 
Marco PHPJunky

Marco PHPJunky

18/03/2009 17:44:00
Quote Anchor link
@pieter:

Je kan dit op verschillende manier doen bijvoorbeeld:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?PHP
filesize()

$filename = 'somefile.txt';
echo $filename . ': ' . filesize($filename) . ' bytes';
?>


of d.m.v:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$_FILES['bestand']['size']
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

18/03/2009 17:46:00
Quote Anchor link
Lijkt mij onlogisch dat dat nog niet in het uploadscript zit. Of je hebt natuurlijk een super onveilig script gedownload :-).
 
Crispijn -

Crispijn -

18/03/2009 17:52:00
Quote Anchor link
Nou, volgens mij wil hij er achterkomen voordat het bestand geupload wordt! Dit zou je met java of flash kunne ophalen geloof ik. Javascript ondersteunt dit niet geloof ik.
 
Pieter Joordens

Pieter Joordens

18/03/2009 21:02:00
Quote Anchor link
Ja, ik wil dit achterhalen voordat ik het bestand upload, zodat ik aan de hand van de upload snelheid van de verzender kan bepalen hoe lang het ongeveer duurt tot het bestand geupload is.. En van java en flash heb ik absoluut geen verstand! :| (A)
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

18/03/2009 21:03:00
Quote Anchor link
dan moet je ook de snelheid van de gebruiker weten. google eens op dit onderwerp,

ik zou zoeken op: calculate upload speed php
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

18/03/2009 21:04:00
 
Wesley Overdijk

wesley Overdijk

18/03/2009 21:05:00
Quote Anchor link
rofl, ja wat hij zei.
 
Pieter Joordens

Pieter Joordens

19/03/2009 07:39:00
Quote Anchor link
hier vind ik alleen maar soort van apps die dat berekenen, geen script die de bestandsgrootte zelf achterhaalt (voor de upload) of iets dergelijks. De geschatte tijd enzo bereken ik daarna zelf wel, maar ik moet gewoon de bestandsgrootte achterhalen.. Daar vind ik bij google niets over...
 
Jelmer -

Jelmer -

19/03/2009 08:22:00
Quote Anchor link
SWFUpload, FancyUpload, YUI uploader.

Het moet wel vanuit flash of java. Javascript heeft simpelweg geen toegang tot het bestandsysteem van de computer waarop het draait, en PHP wordt pas gestart nadat het bestand klaar is met uploaden. Is niet helemaal waar trouwens, PHP kent een "hook" waar je gebruik van kan maken. Maar dan moet je wel zelf PHP mogen instellen op je website, wat vaak niet het geval is.
 
Pieter Joordens

Pieter Joordens

19/03/2009 08:49:00
Quote Anchor link
is het wel mogelijk om een soort van timer in te bouwen, die in ieder geval al uitrekent hoe lang hij erover doet om het te uploaden?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.