Bestandsgrootte verkleinen werkt niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Web Ontwikkelaar PHP, Nijmegen

Contactpersoon Roel Kavelaar rkavelaarATsearch-consult.nl 0243528815 0644949337 Organisatie Jong, gezond en sterk groeiende bedrijf dat webbased multimedia oplossingen bouwt in de omgeving Nijmegen. Het bedrijf bouwt voor klanten o.a. geavanceerde websites, webwinkels, webapplicaties en specifieke webbased software. Het bedrijf ontwikkelt en onderhoudt ook verschillende bekende Nederlandse websites. Op dit moment hebben zij een groeiende en brede klantenkring opgebouwd. Met betrekking tot programmeer-, onderhoud-, ontwerp-werkzaamheden wordt een PHP ontwikkelaar gezocht met kennis van contentmanagementsysteemen en frameworks. Locatie Nijmegen Verantwoordelijkheden (Her)Ontwerpen en (her)ontwikkelen in PHP ten behoeve van websites voor klanten, project klussen, onderhoud en specifieke klantwensen (Her)Ontwerpen en (her)ontwikkelen in PHP, PHP

Bekijk vacature »

Jovank vank

jovank vank

24/02/2016 17:18:32
Quote Anchor link
Ik maak thumbnails van geuploade foto's.
1. Daarvoor verklein ik eerst de hoogte en de breedte.
Hiervoor heb ik geen voorbeeld bijgevoegd, maar dat gaat prima.
2. Dan maak ik een source bestand
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$source = imagecreatefrompng($_FILES["photoimg"]["tmp_name"]);

3. Dan creëer ik de doelafbeelding
Code (php)
1
$thumb=imagecreatetruecolor($nwbreedte, $nwhoogte);

4. Dan vul ik de doelafbeelding
Code (php)
1
imagecopyresampled($thumb, $source, 0, 0, 0, 0, $nwbreedte, $nwhoogte, $breedte, $hoogte);

5. dan schrijf ik de doelafbeelding naar een bestand
Code (php)
1
2
$destination = "../thumbs/".$actual_image_name;
return imagejpg($thumb, $destination);

Wel het bestand wordt keurig weggeschreven. Met de nieuwe breedte en hoogte, maar met dezelfde bestandsomvang. Ik snap dat niet. Hoe kan die nou hetzelfde blijven????
Kan iemand mij vertellen wat ik hier vergeet??
Alvast dank!
Gewijzigd op 24/02/2016 17:20:32 door Jovank vank

PHP hulp

PHP hulp

22/07/2019 12:42:41

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

24/02/2016 23:24:06
Quote Anchor link
- wat is het oorspronkelijke bestandsformaat?
- zijn de afmetingen van $nwbreedte en $nwhoogte ook echt kleiner? waar is de rest van je code?
- imagejpg() bestaat in ieder geval niet? wellicht bedoelde je imagejpeg()? mogelijk behoud je door deze fout de oorspronkelijke afbeelding? zelfs als de gegenereerde JPEG dezelfde afmetingen zou hebben zou de bestandsgrootte kleiner moeten zijn omdat de standaard afbeeldingskwaliteit (3e parameter, die je niet expliciet opgeeft) ~75% van het origineel is, dit kwaliteitsverlies resulteert meestal in een kleinere bestandsgrootte

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.