Beste manier PHP-Website

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Jay ---

Jay ---

14/01/2011 11:52:31
Anchor link
Hoi,
Ik ben in een situatie waar ik altijd over twijfel, wat voor soort php-websites/paginas zijn aan te raden?

Is het beter om alles in de database te hebben en dan alle info in een link meegeven? Het nadeel van deze manier vind ik vaak dan als ik bv een andere pagina heb die ook een volledig php-script heeft, zoals een contact formulier, die kan ik niet in mijn database zetten, of kan wel maar weet niet of het functioneel is? Daarom doe ik meestal dan if($_GET['pagina'] == 'contact'){ include("contact.php"); } maar is dit wel een goede proffesionele manier?

Wat voor manier raden jullie aan als ik een volledige website (met waarschijnlijk CMS) met verschillende PHP codes en ook plain-text wil maken?
Ik hoop dat ik duidelijk ben :).
Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 14:54:25
 
The Ultimate

The Ultimate

14/01/2011 12:26:59
Anchor link
Lekkere vraag (maar niet heus). Is het nou zo moeilijk om duidelijk te verwoorden wat je bedoelt?

Let op (kindertaal):
Ik ben bezig met het maken van een website. Ik wil een cms maken. Dit betekent dat gebruikers pagina's aan kunnen maken. Deze pagina's worden opgeslagen in een database. Ook wil ik gebruikers de mogelijkheid geven tot het plaatsen van een contactformulier op een willekeurige pagina. Is het dan handig om alles (dus ook het contactformulier) op te slaan in een database?

Is dat nou zo moeilijk? Nee...

Antwoord:
Uiteraard kun je een contactformulier in een database opslaan. Is dit handig? Nee. De afhandeling van een dergelijk formulier opslaan in een database lijkt me eveneens niet wenselijk.

Een oplossing zou zijn om mensen de content van de pagina te laten tikken in je CMS. Dan vervolgens een aanvinkhokje waar gebruikers aan kunnen geven of dat ze een contactformulier op die pagina willen hebben. Dit sla je dan op in de database. Dus:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$_POST['content'] = 'Hallo, welkom op mijn website, etc....';
$_POST['contactformulier'] = 1 (of 0);
$_POST['pagina_titel'] = 'home';


Dan vervolgens bij de weergave van de pagina:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
if($row['contactformulier'] == 1){
 // Contactformulier weergeven
}
?>
Gewijzigd op 14/01/2011 12:28:07 door The Ultimate
 
Jay ---

Jay ---

14/01/2011 12:43:00
Anchor link
Altijd weer even beleefd op dit forum..

Ik ben bezig met het maken van een website. Ik wil een cms maken. Dit betekent dat gebruikers pagina's aan kunnen maken. Deze pagina's worden opgeslagen in een database. Ook wil ik gebruikers de mogelijkheid geven tot het plaatsen van een contactformulier op een willekeurige pagina. Is het dan handig om alles (dus ook het contactformulier) op te slaan in een database?
Oké, dat is eigenlijk niet wat ik wilde.. Maar het lijkt me een goede manier.

Maar waar haal ik de code vandaan, lijkt mij niet dat het allemaal in de content moet?
 
Marcel van Dijk

Marcel van Dijk

14/01/2011 12:46:42
Anchor link
Je zou kunnen werken met een 'snelcode' bijvoorbeeld, {{contact_formulier}} en bij iedere pagina controleren of deze waarde aanwezig is. Zo ja vervang je de 'snelcode' met je formulier.

De gebruiker van het CMS hoeft dan alleen {{contact_formulier}} in te vullen waar het contactformulier geplaatst moet worden!

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$content
= //Pagina content uit de database;
$contactformulier = 'Contactformulier inhoud'
$content = str_replace('{{contact_formulier}}', $contactformulier, $content);

echo $content;
?>
Gewijzigd op 14/01/2011 12:47:26 door Marcel van Dijk
 
The Ultimate

The Ultimate

14/01/2011 12:47:18
Anchor link
Jay --- op 14/01/2011 12:43:00:
Altijd weer even beleefd op dit forum..
Zoek jij het verder ff lekker zelf uit...

Je denkt toch zeker niet dat ik niets beters te doen heb he?
Gewijzigd op 14/01/2011 12:47:49 door The Ultimate
 
Jay ---

Jay ---

14/01/2011 13:03:44
Anchor link
Eigenlijk niet nee.. :) vooral na zulke reacties.
Is goed maat ik zoek het zelf verder uit, bedankt voor het helpen! :--)
En ook bedankt Marcel!
Gewijzigd op 14/01/2011 13:04:43 door Jay ---
 
TJVB tvb

TJVB tvb

14/01/2011 13:29:29
Anchor link
Jay --- op 14/01/2011 13:03:44:
Eigenlijk niet nee.. :) vooral na zulke reacties.
Is goed maat ik zoek het zelf verder uit, bedankt voor het helpen! :--)
En ook bedankt Marcel!

Lekker, hij wijst je op de vage vraag (wat voor mij de reden was om niet te reageren) en jij doet zo denigrerend.
Als jij zorgt dat je vragen duidelijk zijn krijg je ook duidelijk antwoord. Wees blij dat hij de tijd neemt om je vraag te ontcijferen en beantwoorden.
 
Gerhard l

gerhard l

14/01/2011 13:49:06
Anchor link
als je de TS zijn 1e post leest, kan je de vraag toch wel snappen?
____________________________
| samengevat 1e post van TS |
|_________________________|
moet je paginas waar php scripts achterdraaien, ook opslaan in een database. Ik doe het nu meestal met een $_GET is dit proffesioneel?
_______________________________

en dan krijg je daarna weer zon reactie:
Quote:
Jay --- op 14/01/2011 12:43:00:
Altijd weer even beleefd op dit forum..
Zoek jij het verder ff lekker zelf uit...

Je denkt toch zeker niet dat ik niets beters te doen heb he?


als je zo snel op je teentjes bent getrapt, kan je beter niet reageren, je helpt hem op weg, maar jij reageert ook niet al te vriendelijk. Logish dat Jay dat ook even bij jou doet.
Gewijzigd op 14/01/2011 13:58:41 door gerhard l
 
TJVB tvb

TJVB tvb

14/01/2011 13:54:45
Anchor link
@Gerhard, jij quote wel leuk maar zo staat het niet in de 1e post.
Die 1e post is naar mijn mening gewoon onduidelijk

Dat probeert The Ultimate duidelijk te maken en hij geeft antwoord, dat je dan van Jay die reactie krijgt is naar mijn mening onfatsoenlijk.
 
Gerhard l

gerhard l

14/01/2011 13:56:53
Anchor link
@TJVB ik gebruikte even quote om te verduidelijken, maargoed zal het wel even veranderen. maarja dat het onduidelijk is, zijn toch meningsverschillen, ik had wel een beetje begrip voor Jay.
 
Ocirina Ocirina

Ocirina Ocirina

14/01/2011 13:57:24
Anchor link
The Ultimate op 14/01/2011 12:47:18:
Jay --- op 14/01/2011 12:43:00:
Altijd weer even beleefd op dit forum..
Zoek jij het verder ff lekker zelf uit...

Je denkt toch zeker niet dat ik niets beters te doen heb he?


Als jij iets beters te doen hebt, wat doe je dan op een forum?
Er zijn genoeg andere mensen die wel vriendelijk willen antwoorden.
 
Jay ---

Jay ---

14/01/2011 14:01:16
Anchor link
Bedankt Gerhard, dat was inderdaad de reden dat ik zo reageerde.
Ik had het gewoon wat vlot op elkaar getypt, wou het zo goed mogelijk met genoeg uitleg neerzetten voordat ik weer zulke reacties zou krijgen als die van The Ultimate, wat ik alsnog kreeg.
Maar ik zie het bij elke forum post, dat mensen minachtend doen tegen anderen. Nieuwe mensen zoals ik komen hier voor hulp en dan komen altijd mensen met zulke opmerkingen, ik snap eerlijk gezegd niet wat ze willen..

@TJVB
Als je het niet snapte maar mensen wel wilt helpen op dit Help-forum, zou je kunnen vragen om een betere uitleg, ipv gelijk een minachtende reactie. :-)
En hij vroeg me wat; "Je denkt toch zeker niet dat ik niets beters te doen heb he?" En ik zei gewoon wat ik dacht, want dat is wat ik van zulke typetjes verwacht.

Bedankt voor het helpen en reageren!
Gewijzigd op 14/01/2011 14:02:41 door Jay ---
 
TJVB tvb

TJVB tvb

14/01/2011 14:06:35
Anchor link
@Gerhard, als je bij de topics van Jay kijkt zie je dat hij bij de vorige twee topics al eerder gevraagd is naar een duidelijke vraag (en een keer naar relevante code) Het zou fijn zijn om daar wat van te leren.

@Ocirina, de meeste die hier komen proberen mensen te helpen. Als ze dan zo behandeld worden nadat ze iemand ergens op wijzen lijkt het me niet meer dan logisch dat ze hier niet gelukkig van worden.

@Jay, jou eerste post was onduidelijk en daardoor was dit een topic waar ik later even naar zou willen kijken. Door jou reactie op The Ultimate kreeg ik zoiets van wat doe je hier als je de mensen die je proberen te helpen zo behandeld. Gratis hulp lijkt me nog steeds een gunst waar je blij mee mag zijn. Als je nu totaal nieuw was maar zoals ik hierboven al zei ben je er vaker op gewezen dat je topicstart gewoon duidelijk moet zijn
Wat je bij het maken van een topic al leest:
* Schrijf zo goed mogelijk de Nederlandse taal
* Zorg dat je topic in de juiste categorie geplaatst wordt
* Geen 'script requests' of 'quick fixes'
* Omschrijf je probleem in detail
* Wat heb je geprobeerd om je probleem op te lossen?
* Wat is nou precies je vraag?

Maar blijkbaar mag van jullie niemand je erop wijzen als iets onduidelijk is
 
The Ultimate

The Ultimate

14/01/2011 14:50:57
Anchor link
Ocirina of Time op 14/01/2011 13:57:24:
The Ultimate op 14/01/2011 12:47:18:
Jay --- op 14/01/2011 12:43:00:
Altijd weer even beleefd op dit forum..
Zoek jij het verder ff lekker zelf uit...

Je denkt toch zeker niet dat ik niets beters te doen heb he?
Als jij iets beters te doen hebt, wat doe je dan op een forum?
Er zijn genoeg andere mensen die wel vriendelijk willen antwoorden.

Dikke onzin wat je hier schrijft, want er zijn maar weinig mensen die tot nu toe een antwoord op de vraag van de TS hebben gegeven (volgens mij ben ik zelfs de enige want alle andere 'nuttige' reacties geven dezelfde oplossing als de oplossing die ik in mijn eerste reactie al aanbied). Ook jij denkt een nuttige reactie te plaatsen door op mijn discussie met de TS in te haken. Nou, daar zal de TS veel aan hebben zeg.

En wat ik op dit forum doe: Mensen helpen die mijn hulp wel waarderen. Doe jij dat nou ook maar eens ipv je alleen te mengen in discussies die in de kern niet gaan over het probleem van de TS, dan was jouw inbreng een stuk interessanter geweest.

@TJVB:
Ben het compleet met je eens...!!


@Meneer Lubbers:
Gerhard lubbers op 14/01/2011 13:49:06:
als je zo snel op je teentjes bent getrapt, kan je beter niet reageren, je helpt hem op weg, maar jij reageert ook niet al te vriendelijk. Logish dat Jay dat ook even bij jou doet.
Ben helemaal niet snel op mijn teentjes getrapt, maar ik weiger inderdaad om telkens maar opnieuw van dergelijke ondankbare individuen de deksel op mijn neus te krijgen nadat ik tijd en energie in een oplossing voor hun probleem heb gestoken. En volgens mij vergeet je voor het gemak ook even te vermelden dat ik Jay gratis en zonder enige verplichting zijnerzijds van een correct antwoord voorzie, terwijl Jay mij op geen enkele wijze tegemoet komt. Is dat niet voldoende om je enigszins aan te passen en gewoon met het antwoord aan de slag te gaan in plaats van tof te gaan lopen doen en te zeggen dat hij 'dat van zulke typetjes wel verwacht'? Zoek het dan zelf maar lekker uit...!!
Gewijzigd op 14/01/2011 15:36:36 door The Ultimate
 
Ocirina Ocirina

Ocirina Ocirina

14/01/2011 15:51:20
Anchor link
Ja, helaas heb ik nog niet eens tijd gehad om te reageren.
Ik merk wel dat het niveau van de discussie over PHP zelf daalt.
Het lijkt wel of het belangrijker is hoe je jou vraag stelt.
Het antwoord moet hier 'moeilijk' zijn om een waardig en sirieus antwoord te krijgen. Als dit niet gebeurd dan wordt er gezegd dat de vraag 'lekker is (maar niet heus'.
 
The Ultimate

The Ultimate

14/01/2011 15:56:07
Anchor link
Ocirina of Time op 14/01/2011 15:51:20:
Ja, helaas heb ik nog niet eens tijd gehad om te reageren.
Ik merk wel dat het niveau van de discussie over PHP zelf daalt.
Het lijkt wel of het belangrijker is hoe je jou vraag stelt.
Het antwoord moet hier 'moeilijk' zijn om een waardig en sirieus antwoord te krijgen. Als dit niet gebeurd dan wordt er gezegd dat de vraag 'lekker is (maar niet heus'.
Wat een onzin. Het was een hele eenvoudige vraag en ik was meer dan bereid om het antwoord erop te geven. En dat heb ik ook gedeeltelijk al gedaan.

Maar als ik dan zo'n reactie krijg dan steek ik er geen energie meer in.

Waarom geef jij niet een antwoord op de vraag van de TS maar kom je je hier alleen in de discussie mengen? Leg dat dan eens uit... Waarom steek jij geen tijd in het helpen van de TS maar vervuil je wel zijn topic?
Gewijzigd op 14/01/2011 15:56:23 door The Ultimate
 
Bas Cost Budde

Bas Cost Budde

14/01/2011 15:57:37
Anchor link
Heren, dames ( voor zover van toepassing )

Reageer beter niet vanuit je emoties;
let op je eigen aannames en invullingen;
vermijd clausules als "altijd", "overal", "logisch", "natuurlijk";
spreek iedereen rechtstreeks als individu aan, laat je samenvattingen over "types" en "soort" achterwege;

Omdat dit forum (zoals heel Internet) een alleen-tekst-medium is, wees je het best heel terughoudend. De een zijn taal is de ander zijn taal niet. Het is verschrikkelijk makkelijk om, met de 15% communicatie die je overhoudt door het uitvallen van direct contact, de meest verhitte meningsverschillen op te tuigen. Het doet afbreuk aan de werking van het forum zelf, wanneer je je daardoor laat meeslepen.

Prik iemand in de buurt om je reactie op te testen, als die niet zuiver technisch de vraag van de poster betreft. Ego-test: voel ik mij door deze tekst gekleineerd, dom gemaakt, over het hoofd gezien, in mijn kwets getrotst :) ? Indien ja, stel dan je reactie uit.

Alles hierboven heb ik zelf al een keer toegepast, ik wil de daardoor opgelopen brandwonden graag benutten om jullie huid heel te houden.
 
Aad B

Aad B

14/01/2011 16:00:00
Anchor link
Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid is een kunst en dat beheerst niet iedereen. Vervolgens is het ook een technisch inhoudelijke vraag dus nog moeilijker. Ik vind dat zolang het geen msn en facebooktaal is er vrij veel mag, probeer in ieder geval het nederlands een beetje goed te doen. Dat je wat moeite hebt om het probleem precies te verwoorden is helemaal niet erg, jammer dat mensen daarover teveel vallen.
:(
 
TJVB tvb

TJVB tvb

14/01/2011 16:02:07
Anchor link
@Ocirina of Time, het kan heel simpel zijn. Neem nou dit topic: http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/sessies-nader-bekeken-eerste-loginscript/75642/last/ Het is een heel simpel probleem maar een DUIDELIJKE vraag.

Het PHP niveau is hier in het algemeen niet heel hoog geweest, af en toe zie je wel ingewikkeldere problemen langskomen. Het probleem ligt naar mijn mening niet in het PHP niveau, wel in de manier van omgaan met elkaar.
 
Danny A-noniem

Danny A-noniem

14/01/2011 16:15:44
Anchor link
TJVB tvb op 14/01/2011 16:02:07:

Het PHP niveau is hier in het algemeen niet heel hoog geweest, af en toe zie je wel ingewikkeldere problemen langskomen. Het probleem ligt naar mijn mening niet in het PHP niveau, wel in de manier van omgaan met elkaar.


precies... maarja daar zijn ook al vaker discuusies over geweest.
maar goed..
mijn mening..: als je alleen mensen wil helpen op je eigen nivo reageer dan niet of beter nog start dan geen forum.
immers zijn we niet allemaal zo slim als de minder beleefde scripters onder ons, en daarvoor wenden we ons tot forums als deze...
 
The Ultimate

The Ultimate

14/01/2011 16:18:55
Anchor link
@Ocirina of Time:
Of dit topic:
http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/replace-content-beginner-/75647/last/
Ook een hele simpele vraag.

Ik ben helemaal niet te beroerd om iemand te helpen. Zoals je kunt zien heb ik Jay ook gewoon geholpen. Maar ik wijs hem wel op het feit dat een vraag stellen wel iets duidelijker kan.

@Aad B:
Ik snap wat je probeert te zeggen, maar het stellen van een duidelijke vraag kan gewoon in kindertaal zoals ik eerder al aangaf:
Ik ben bezig met het maken van een website. Ik wil een cms maken. Dit betekent dat gebruikers pagina's aan kunnen maken. Deze pagina's worden opgeslagen in een database. Ook wil ik gebruikers de mogelijkheid geven tot het plaatsen van een contactformulier op een willekeurige pagina. Is het dan handig om alles (dus ook het contactformulier) op te slaan in een database?

EDIT: Of ben ik nou te badinerend?
Gewijzigd op 14/01/2011 16:23:58 door The Ultimate
 

Pagina: 1 2 volgende »

 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.