betalingsmethoden, hoe werkt dat

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/12/2012 01:35:47
Quote Anchor link
* BUMP *

Niemand?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 16:13:06
 
Tom Swinkels

Tom Swinkels

15/12/2012 03:07:08
Quote Anchor link
Ik denk dat je het beste in een session kunt zetten, de session zou je eventueel als object ook weer in de database kunnen opslaan. (zo doe ik het bij het inloggen bijvoorbeeld) Misschien een mogelijkheid dat ze de inhoud van hun winkel mandje kunnen opslaan? Dit doe je dan in de database.

Heeft iemand verder al ervaring met https://www.targetpay.com/?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/12/2012 03:26:28
Quote Anchor link
Thanks Tom, maar ik zou vooral graag willen weten hoe het principe werkt (zoals ik de vraag stelde in mijn voorgaande bericht). Ik hoop dat iemand daarop kan en wil antwoorden.
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

15/12/2012 10:08:38
Quote Anchor link
Ik zou in ieder geval niet direct een ordernummer aan maken, maar aparte tabellen maken voor het winkelwagentje.

Een groot deel van de communicatie met de PSP gebeurt op de achtergrond, bv met curl.
Dus als een klant ervoor kiest met ideal type betalen moet je hem een lijstje tonen met aangesloten banken, dit doe je via een directoryrequest (dit hoeft (en met ideal direct mag dat) maar één per dag)

Als de klant dan op de betaalknop klikt doe je een transactionrequest, dat is een url naar je psp met daarin o.a opgenomen je eigen id, de gekozen bank, het bedrag, report url en return url.
De PSP antwoord dan met o.a een transaction_id en de url van de bank.

Als dat allemaal in orde is redirect je de klant naar die url, en die komt dan op zijn internet bankieren.

Als de klant zijn betaling (al dan niet) verricht heeft, wordt deze terug gelijk naar de return url die je hebt opgegeven, en daaraan wordt door de bank die transaction_id toegevoegd. Met die transaction_id doe je een status request om te controleren hoe de betaling is verlopen.
 
John D

John D

15/12/2012 10:32:06
Quote Anchor link
@Ger: en jouw bovenstaande toelichting is dit nou met of zonder tussenkomst van een PSP?? Je hebt het ook wel over een PSP maar de klant gaat naar zijn bank?? (ik lees dit al een tijdje mee, waarvoor dank Ozzie)
Edit:
Ik ben ook hier aan het lezen: http://www.ideal-simulator.nl/home.html
Gewijzigd op 15/12/2012 10:46:17 door John D
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

15/12/2012 12:16:04
Quote Anchor link
De klant gaat naar zijn bank en betaald daar aan de PSP, dat is het enige wat een klant merkt van de tussenkomst van een PSP.
 
Albert de Wit

Albert de Wit

15/12/2012 13:13:51
Quote Anchor link
Tom Swinkels op 15/12/2012 03:07:08:
Heeft iemand verder al ervaring met https://www.targetpay.com/?


Hoe werkt dit? Gewoon kant en klaar script in je eigen code zetten?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

15/12/2012 15:24:57
Quote Anchor link
@Ger, dankjewel. Op het moment dat je het hebt over curl e.d. en over die aanroepen naar de banken die je moet doen. Moet je dat zelf programmeren? Ik dacht namelijk dat wanneer je in zee gaat met een PSP, dat je dan hun betaalpagina in een i-frame op je eigen website plaatst, en dat die PSP een overzicht van de banken toont en alle requests uitvoert.

Ik ging er dan vanuit dat je de betaalpagina van de PSP in een i-frame bijvoorbeeld als volgt oproept.

www.urlvandepsp.nl/?mijnid=1234&orderid=567&bedragincenten=1000&geheimesleutel=1234abcd

Ik dacht dat dat een beetje het principe was eigenlijk, maar zo werkt het dan dus niet?

@John D: geen dank hoor, lees lekker mee :)
Gewijzigd op 15/12/2012 15:25:36 door Ozzie PHP
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

16/12/2012 12:32:57
Quote Anchor link
Nee Ozzie, je communiceert met de PSP en die weer met ideal.
De communicatie met de PSP moet je zelf 'programmeren', de meeste PSP's hebben daar standaard scripts voor.
 
John D

John D

16/12/2012 13:30:25
Quote Anchor link
Kan het ook zonder PSP want ik zie dat deze man-in-the-middle organisaties minimaal ongeveer een halve euro vragen voor een transactie?? Ze houden dan je geld ook nog even vast... Ik hou me ook bezig met de techniek van pin-transacties en daar wordt ongeveer slechts 5c gevraagd per transactie, is wel iets heel anders maar stukken voordeliger.
Gewijzigd op 16/12/2012 13:33:48 door John D
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

16/12/2012 13:52:15
Quote Anchor link
Je kan ook rechtstreeks via je bank een ideal contract afsluiten, alleen ben je bij een beperkt aantal transacties daar over het algemeen niet veel voordeliger mee uit.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2012 14:04:52
Quote Anchor link
Ja, het is inderdaad een behoorlijk dure business. En je moet goed opletten, want bij de ene PSP betaal je wel maandelijkse (extra) kosten en bij de andere niet, maar daar zijn de transactiekosten weer hoger enz. Raar wereldje, het wereldje van de PSP's. Zal wel flink veel geld in te verdienen zijn denk ik zo.
 
Albert de Wit

Albert de Wit

16/12/2012 15:43:43
Quote Anchor link
@Ozzie Er zal wel zeker heeel veel geld in te verdienen zijn maar vergeet niet dat als je producten verkoopt via je websites als bepaalde credits voor items of toegang tot bepaalde delen van de website of downloads dat je dan totaal geen kosten hebt op de hosting na. Bijna gratis geld ALS je een goede site hebt. Daarom gaan mensen snel naar zo'n PSP toe omdat productiekosten er bijna niet zijn.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

16/12/2012 15:55:30
Quote Anchor link
Ja, ik snap ook wel waarom ze er naartoe gaan... je bouwt zelf niet zomaar even een compleet betalingssysteem dat ook nog eens superveilig is. Maar wat ik bedoel is... zo'n PSP heeft er ook niet veel kosten aan, maar verdienen vaak zelf per transactie 0,20. En er zitten een heleboel bedrijven bij aangesloten. Tel maar uit hoeveel transacties dat dagelijks zijn... kassa... kkktjinggg!
 
Tom Swinkels

Tom Swinkels

16/12/2012 17:28:35
Quote Anchor link
Maar heeft er iemand al ervaring met TargetPay? Zit namelijk aan te denken om die te gaan gebruiken. Bij mij gaat het om het kopen van credits.
 
Albert de Wit

Albert de Wit

16/12/2012 18:01:54
Quote Anchor link
Geen ervaring ermee maar denk het wel te gaan gebruiken.
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.