beveiligen DVD / CD-ROM

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/09/2011 17:34:47
Quote Anchor link
Ik weet niet zeker of ik dit in de juiste categorie plaats, maar deze categorie lijkt me het meest geschikt.

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om de inhoud van een DVD / CD-ROM te beveiligen met een wachtwoord.

Ik wil een aantal bestanden op DVD zetten (als backup). Misschien dat ik deze DVD dan buitenshuis bewaar, maar ik wil niet dat iemand zomaar de bestanden kan zien. Nu heb ik zelf een USB stick die beveiligd is. Zodra je die inplugt komt er een soort pop-up box en daar moet je je wachtwoord invullen. Pas nadat je dat gedaan hebt kun je de inhoud van de USB stick zien. Typ je 3 keer een fout wachtwoord dan worden de gegevens onbruikbaar gemaakt.

Nu vraag ik me af of zoiets ook bestaat voor een DVD. Uiteraad hoeven de gegevens niet onbruikbaar te worden gemaakt na 3 keer een fout wachtwoord invoeren. Sterker nog, dat kan natuurlijk ook helemaal niet. Maar het zou wel mooi zijn dat je de gegevens niet kunt zien als je niet het juiste wachtwoord invoert. Is hier toevallig software voor? Iemand een idee?
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 14:32:07
 
Victor -

Victor -

06/09/2011 17:50:47
Quote Anchor link
gewoon allemaal in een zip met een wachtwoord?
 
Roel -

Roel -

06/09/2011 18:17:30
Quote Anchor link
Hoe heb je dat met die USB-stick gedaan als ik vragen mag?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/09/2011 18:28:07
Quote Anchor link
Victor - op 06/09/2011 17:50:47:
gewoon allemaal in een zip met een wachtwoord?

Hmmm, ja... dat is inderdaad een optie. Alleen niet de meest handige omdat je dan alles weer moet unzippen.

Roel van de Water op 06/09/2011 18:17:30:
Hoe heb je dat met die USB-stick gedaan als ik vragen mag?

Ja, dat mag. Dat programmaatje stond al op de usb stick en zodra je de usb stick in de computer stopt dan wordt dat programmaatje opgestart en moet je je wachtwoord invoeren. Super handig.

Iemand anders nog ideeën?
 
Roel -

Roel -

06/09/2011 18:39:35
Quote Anchor link
Totaal off-topic, maar is het TrueCrypt?
Dat heb ik net geïnstalleerd namelijk.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/09/2011 19:57:39
Quote Anchor link
Geen idee, het gaat om deze usb-stick: http://sandisk.com/products/usb-flash-drives/sandisk-ultra-backup-usb-flash-drive


Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?
 
Victor -

Victor -

06/09/2011 21:47:55
Quote Anchor link
volgens mij heb je daar geen programma voor, heb ook al voor je gegoogled kwam alleen maar zip uit. als je er een doet met de minste compressie is hij snel uitgepakt:)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/09/2011 21:51:08
Quote Anchor link
Hmmm, oke... thanks. Werkt Zip eigenlijk met versies? Stel dat ik nu iets zip, zou het dan kunnen dat het bijvoorbeeld over 10 jaar niet meer te unzippen is, omdat er dan een nieuwere versie van ZIP is? Of kan zoiets niet gebeuren?
 

30/10/2011 17:00:30
Quote Anchor link
Een keer was ik een zip wachtwoord kwijt en toen googlede ik en toen toen had ik zo'n programma om het wachtwoord te omzeilen.
volgens mij werkt zip niet met versies.
 
Chris -

Chris -

30/10/2011 18:45:56
Quote Anchor link
Boris, dat heet een BruteForce/Dictionary attack. Als je een fatsoenlijk wachtwoord gebruikt (kies hier voor de grap voor 15, erg moeilijk :-)) dan gaat het een aantal uur/dagen duren voordat je dit kraakt. Maak er een aantal recursies van (zip-zip-zip-zip-zip-...enz..) dan duurt het wel even voor je dit kraakt.

Overigens Ozzie, ik zie het nut niet (meer) van DVD's als backup. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar aan 4 GIG heb ik niet meer genoeg :P
 
Jacco Brandt

Jacco Brandt

30/10/2011 19:03:25
Quote Anchor link
Chris, het kraken van |$Bh6Kwlv:)dZEX duurt wel iets langer dan een paar dagen :).
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

30/10/2011 19:20:58
Quote Anchor link
overigens is dit topic al wel een maand oud, de dat de starter al wel een oplossing heeft
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

30/10/2011 20:17:28
Quote Anchor link
Bedankt voor jullie commentaren. Ik heb nog geen oplossing, dus een goede oplossing is nog steeds welkom.

Chris Horeweg op 30/10/2011 18:45:56:
Overigens Ozzie, ik zie het nut niet (meer) van DVD's als backup. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar aan 4 GIG heb ik niet meer genoeg :P


Hmmm, ja daar heb je wel zeker een punt. Maar op de een of andere manier zou ik toch graag een backpu maken op iets wat niet herschrijfbaar is, en volgens mij is dan een dvd de enige optie???
 

30/10/2011 20:25:16
Quote Anchor link
komprimeer alles net winrar.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

30/10/2011 20:33:21
Quote Anchor link
ja... dat snap ik Boris... maar ik vraag me dus af of je een DVD op een andere manier kunt beveiligen, bijvoorbeeld door middel van een wachtwoord.
 
Chris -

Chris -

30/10/2011 22:15:14
Quote Anchor link
Boris, wat is dit voor onzin reactie?

Maar goed, Ozzie, je kan op een externe HDD ook gewoon software zetten zodat deze volledig beschermd is. Die externe HDD vervolgens in een kluis bewaren =)
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

30/10/2011 22:51:43
Quote Anchor link
Ja, maar zo'n hdd is herschrijfbaar... en een dvd is dat niet. Da's een beetje wat ik bedoel eigenlijk...

Ik heb een usb stick en zodra ik die erin stop wordt er een prompt getoond een moet ik een wachtwoord intypen. Dat zou ideaal zijn als dat bij een dvd'tje ook kan, eerst wachtwoord intypen. Wachtwoord fout, dan kun je de bestanden niet zien.
 

31/10/2011 09:07:05
Quote Anchor link
Heb niet egkeken wat het praecies is maar mischien dit http://sandisk.com/misc/secure-access ?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

31/10/2011 09:45:57
Quote Anchor link
Dit is wel het idee, maar dan dus voor op een dvd. Dus dat je een soort programmaatje op je DVD brandt dat automatisch opstart zodra je de DVD in de speler stopt, en dat er dan vervolgens via een pop-up om je wachtwoord gevraagd wordt.

Tja, waar vind je zoiets...?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.