Bevestiging nieuw e-mailadres

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan R

Jan R

28/03/2021 07:44:20
Quote Anchor link
Hoi

Ik heb een (denk ik toch) goede adressenlijst met inlogsysteem.
Nu zou ik de nieuwe e-mail adressen willen laten bevestigen.

indien het lid ZELF de wijzigingen doet kan ik een e-mail sturen met een bevestigingslink. Hier dus geen probleem. Maar indien iemand van het bestuur het doet; hoe kan ik dan een bevestiging maken?

Iemand relevante ideeën?
Andere werkwijzes voorstellen kan natuurlijk ook.

Jan

PS Op mijn systeem kan je meerdere e-mailadressen, telefoonnummer en gsm-nummers hebben. Deze staan samen in een afzonderlijke tabel met een typetabel.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 11:03:40
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

28/03/2021 09:28:29
Quote Anchor link
Jan R op 28/03/2021 07:44:20:
indien het lid ZELF de wijzigingen doet kan ik een e-mail sturen met een bevestigingslink. Hier dus geen probleem. Maar indien iemand van het bestuur het doet; hoe kan ik dan een bevestiging maken?

Formuleer eens het "probleem" dat je wilt oplossen?

Wat is er mis met een bevestigingslink waarmee een lid een wijziging door het bestuur accordeert?
 
Jan R

Jan R

28/03/2021 09:31:30
Quote Anchor link
Zoals de titel doet vermoeden :) Bevestiging nieuw e-mailadres
 
- SanThe -

- SanThe -

28/03/2021 10:18:37
Quote Anchor link
Ward van der Put op 28/03/2021 09:28:29:
Wat is er mis met een bevestigingslink waarmee een lid een wijziging door het bestuur accordeert?


Mijn idee ook.
 
Jan R

Jan R

28/03/2021 10:58:12
Quote Anchor link
Je weet nooit of het lid dat wel zal doen. Indien deze het wel doet==> wanneer
Dus lijkt mij toch niet zo goed. Als laatste of enige :) oplossing misschien wel bruikbaar
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/03/2021 16:30:45
Quote Anchor link
Jan R op 28/03/2021 09:31:30:
Zoals de titel doet vermoeden :) Bevestiging nieuw e-mailadres

Wel een beetje duidelijk zijn in je uitleg. Dan kan je ook een zinvoller antwoord verwachten.

Jan R op 28/03/2021 10:58:12:
Je weet nooit of het lid dat wel zal doen. Indien deze het wel doet==> wanneer
Dus lijkt mij toch niet zo goed. Als laatste of enige :) oplossing misschien wel bruikbaar

Als je bang bent of en wanneer het mailadres wordt bevestigd, kun je er een geldigheidsduur aan hangen. Bijvoorbeeld, de link moet binnen 24 uur worden bevestigd. Dit om eventueel misbruik te voorkomen. Als iemand dan na 24 uur op de link klikt, kun je een melding tonen dat de link is verlopen. Je kunt daar dan een knop 'verzend nieuwe bevestigingsmail' bij plaatsen. Als men daarop klikt, krijgt men een nieuwe mail toegestuurd met een nieuwe link die weer 24 uur geldig is.
 
Jan R

Jan R

28/03/2021 19:37:10
Quote Anchor link
Bedankt allemaal.

Ik bekijk eens wat alle opties zijn. Zie ook bericht over sms.
Er is nog een bijkomende probleem dat sommige bestuursleden DENKEN dat ze het e-mailadres beter kennen dan de eigenaar. en het dan verbeteren zonder dat dat lid dan iets weet en dan ook niet meer kan inloggen.

Jan
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/03/2021 20:27:00
Quote Anchor link
Jan R op 28/03/2021 19:37:10:
Er is nog een bijkomende probleem dat sommige bestuursleden DENKEN dat ze het e-mailadres beter kennen dan de eigenaar. en het dan verbeteren zonder dat dat lid dan iets weet en dan ook niet meer kan inloggen.

Dat is een probleem dat te maken heeft met menselijk falen. Daar kun je uiteraard niks voor programmeren. Je kunt hooguit een check aanbrengen die controleert of het betreffende domein actief is, maar daar houdt het dan ook op.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

29/03/2021 07:25:38
Quote Anchor link
Jan R op 28/03/2021 19:37:10:
Er is nog een bijkomende probleem dat sommige bestuursleden DENKEN dat ze het e-mailadres beter kennen dan de eigenaar. en het dan verbeteren zonder dat dat lid dan iets weet en dan ook niet meer kan inloggen.

De beste manier om zulke gedachten te bevestigen of weerleggen is een e-mail verzenden en controleren of die aankomt. Dat kan heel goed met een bevestigingslink.

Een ander probleem heeft niet altijd een andere oplossing nodig.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/03/2021 09:44:21
Quote Anchor link
Ik snap je insteek Ward, maar beter lijkt het me om de bestuursleden 'op te voeden' en simpelweg te instrueren dat ze het mailadres nooit mogen wijzigen (of ze moeten bij twijfel eerst navraag doen bij degene aan wie het mailadres toebehoort).

Een bestuurslid kan heel goed een mailadres wijzigen naar een ander mailadres dat toevallig ook bestaat, maar toebehoort aan iemand anders. En een niet-bestaand mailadres kan worden opgevangen door een catch-all mailaccount dat slechts 1x per jaar wordt bekeken. Beter dus gewoon aangeven dat men een e-mailadres niet mag wijzigen. Als de persoon waar het om gaat ontdekt dat hij niet kan inloggen, trekt hij vanzelf wel aan de bel.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.