bewerking zwaar?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior Fullstack Developer

Functie omschrijving Heb jij je universitair diploma Informatica afgerond en ben jij op zoek naar een startersfunctie waar jouw ontwikkeling in een hoog vaandel staat? Voor een softwarebedrijf in Amsterdam zijn wij op zoek naar een Junior Fullstack Developer. Je begint met een op maat gemaakte training om de kennis bij te spijkeren die jij nog mist. Uiteraard leer je het meeste tijdens je werk, maar de training geeft je hiervoor alvast de juiste handvatten. Je kunt het volgende verwachten! Jij ontwikkelt in technieken als Java, Javascript en SQL. Je werkt hierbij volgens de Agile/Scrum methode; Na het afronden van

Bekijk vacature »

Lead javascript developer Node.js React

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe stap? Voor een softwarebedrijf in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer met kennis of ervaring met C# en SQL. Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Jij komt te werken in een team van 5 developers. het product is continue in beweging. Nieuwe en bestaande klanten vragen om vaak nieuwe features. Hierin ben jij zeer belangrijk om te zorgen dat de functionaliteiten goed opgezet worden op technisch vlak. Designs krijg je aangeleverd van een externe partij zodat jij je primair kan focussen op de techniek! Je hebt daarbij alle vrijheid om je eigen creativiteit toe te passen en mee te denken over de gebruikte technieken. Het gezamenlijke doel is een product dat functioneel zeer gebruiksvriendelijk is en het bedrijfsproces van de gebruikers versneld en kwalitatief

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Freelance JAVA / C# Developer

Functieomschrijving Ben je een ervaren freelancer of werk je in loondienst en ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder want wie weet is dit een leuke vacature voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar ervaren JAVA of C# Developers die graag op projectbasis willen werken. Je komt terecht bij een informele developers club die mooie projecten uitvoeren voor grote klanten. Het fijne van deze werkgever is dat je zelf mag beslissen hoe je te werk wilt gaan. Wil je als freelancer werken dan is dat OK. Wil je de zekerheid

Bekijk vacature »

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »

Digital Agency is looking for PHP developers!

Functie The team currently has 20 colleagues, consisting of developers (front and backend) and the operations team, which also includes management and two scrum masters. They are looking for a PHP developer who is able to work independently. You will work in one of the three scrum teams and start working on a project for the customer. The interesting thing about this is that you do have variety in terms of work, but at the same time continuously work for existing customers. This also gives you the opportunity to really go into depth and develop innovative technical solutions. In terms

Bekijk vacature »

IT Infrastructuur Developer

IT Infrastructuur Developer Ben jij (bijna) klaar met je HBO studie in de richting van IT? Opzoek naar een spannende eerste baan, waar je ontzettend veel kan leren? Dan hebben wij de ultieme job voor jou! Voor een goede klant van ons in de financiële dienstverlening zijn wij opzoek naar een Junior Infrastructure Developer. Deze baan is een mooie kans om een sterke start te geven aan jouw carrière binnen de IT! De job Je werkt nauw samen met het Devops team, en zal je voornamelijk bezighouden met het automatiseren van infrastructure componenten. De componenten worden opgevraagd door het DevOps

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Lead React Developer

Dit ga je doen Als Lead React Developer zul jij je voornamelijk gaan bezighouden met: Het werken aan tal van uiteenlopende projecten waar gloednieuwe (web)applicaties van scratch af aan ontwikkeld worden met o.a. React (Native) en Drupal; Het aansturen van een team bestaande uit 5-6 talentvolle en gedreven ontwikkelaars; Het adviseren en meedenken over nieuwe (technische) oplossingen en te gebruiken tools/frameworks; Het meedenken over de architectuur en de juiste implementatiebeslissingen maken; De doorontwikkeling van huidige applicaties. Hier ga je werken Als je inderdaad een ervaren Lead React Developer bent die zichzelf graag nog verder wil ontwikkelen dan is het goed

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »
Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/03/2012 13:40:45
Quote Anchor link
Om de een of andere reden heb ik het gevoel dat het controleren of een bestand bestaat (via file_exists) een vrij "zware" bewerking is vergeleken bij standaard functies zoals echo of isset (om maar eens wat te noemen). In mijn gedachten staat er op de server fysiek een bestand. Php voert dan een proces uit en gaat daarbij proberen contact te maken met het fysieke bestand op de server. Zou je een parallel trekken met de echte wereld, dan heb ik het gevoel dat de functie echo een mannetje is die z'n mond opentrekt en iets zegt en dat de functie file_exists een mannetje is dat een bepaalde weg moet bewandelen (van de ene naar de andere directory) en via een een aantal gangetjes en kamers terecht komt bij de laatste kamer waar hij moet rondkijken of daar een bepaald bestand aanwezig is.

Voor mijn gevoel is dit laatste proces vrij traag omdat er een bepaalde weg moet worden bewandeld en levert het vergeleken met een simpele echo meer risico op, want stel dat het mannetje uitglijdt en het bestand beschadigt!

Oké... tot zover een kijkje in mijn gedachtenwereld (nee, ik ben volledig nuchter) maar wie weet hoe het er in het echt aan toe gaat? Is een file_exists controle een "zware" operatie en zijn er risico's aan verbonden? Of is het volledig te vergelijken met bijv. een echo?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 17:09:47
 
Jeroen VD

Jeroen VD

29/03/2012 13:53:56
Quote Anchor link
ik zou zeggen dat het vrij zwaar is, maar dat ook ligt aan de situatie. als hij al jouw mappen moet doorzoeken duurt dat natuurlijk langer (en dus zwaarder) dan wanneer je alles in 1 map hebt staan. en de functie geeft natuurlijk een true/ false terug, dus je kan gewoon in de if al neerzetten. hoe zwaar file_exists precies is in verhouding, weet ik niet
 
Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

29/03/2012 13:54:47
Quote Anchor link
Ozzie,
Ik heb er eventjes op gezocht vind niet snel iets maar dit is misschien wel belangrijk:(php.net)
"Warning,
This function returns FALSE for files inaccessible due to safe mode restrictions. However these files still can be included if they are located in safe_mode_include_dir."!

Verder had ik nog gevonden dat het bestand alleen kon beschadigen wanneer je file "file_get_contents" gebruikt en de verbinding halverwege wegvalt.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/03/2012 14:00:24
Quote Anchor link
Jeroen vd op 29/03/2012 13:53:56:
ik zou zeggen dat het vrij zwaar is, maar dat ook ligt aan de situatie. als hij al jouw mappen moet doorzoeken duurt dat natuurlijk langer

Ik geef gewoon het exacte pad aan waar het bestand staat.

@Bas: jouw 1e opmerking is niet echt relevant. Wat betreft je 2e opmerking stond daar bij dat file_exists een bestand niet kan beschadigen?
 
Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

29/03/2012 14:02:41
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 29/03/2012 14:00:24:
Jeroen vd op 29/03/2012 13:53:56:
ik zou zeggen dat het vrij zwaar is, maar dat ook ligt aan de situatie. als hij al jouw mappen moet doorzoeken duurt dat natuurlijk langer

Ik geef gewoon het exacte pad aan waar het bestand staat.

@Bas: jouw 1e opmerking is niet echt relevant. Wat betreft je 2e opmerking stond daar bij dat file_exists een bestand niet kan beschadigen?

Ozzie,
Het stond er niet bij nee, was gewoon een lijst met alle php functies die iets kunnen beschadigen. file_exists stond daar niet bij.

Toevoeging op 29/03/2012 14:03:57:

-Maakt wel uit of je een bestand van een andere server leest! Of gewoon je eigen!
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/03/2012 14:06:34
Quote Anchor link
Heb je een link naar die lijst?
 
Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

29/03/2012 14:29:56
Quote Anchor link
Zal even kijken of ik hem nog kan vinden zit namelijk net in de trein. En was net nog thuis.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/03/2012 14:42:41
Quote Anchor link
Oké... zou leuk zijn!
 
Bas  van de Steeg

Bas van de Steeg

29/03/2012 15:04:04
Quote Anchor link
Uhm, op mobiel kan ik hem zo gauw niet vinden. Over 1,5 uur ben ik thuis dan stuur ik hem je.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/03/2012 15:05:27
Quote Anchor link
Oké... ben benieuwd.

Iemand anders die wellicht nog een aanvulling heeft wat betreft de file_exists functie?
 
- SanThe -

- SanThe -

29/03/2012 15:53:43
Quote Anchor link
Bij file_exists moet de harde schijf (mechanisch) iets doen. Dat is logischerwijs 'zwaarder' dan een echo (electronisch) die enkel iets op het scherm zet.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/03/2012 16:05:27
Quote Anchor link
Interessant SanThe, dat is inderdaad ook wel mijn gedachte...

Maar ik vraag me af of dit inderdaad zo is. Is een file uberhaupt een fysiek "ding" op de harde schijf? Of wordt dit misschien wel vertaald naar een stukje geheugen? Ben benieuwd of iemand mijn vraag kan beantwoorden op basis van de feiten (in plaats van op basis van mijn onderbuikgevoel).
 
Jeroen VD

Jeroen VD

29/03/2012 16:10:11
Quote Anchor link
een file, maakt niet uit welke, is fysiek opgeslagen op wat voor een schijf ook, als eentjes en nulletjes.

een echo is niets anders dan een proces: er komt geen schijf bij kijken, alleen het virtueel geheugen - zoals de naam aangeeft, niets fysieks

wanneer jij in jouw code een file aanroept, zal er dus altijd aan de schijf gevraagd moeten worden hoe en wat. en dat is fysiek belastend.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/03/2012 16:14:37
Quote Anchor link
Hmmm, oké. Dat klinkt plausibel. Maar wanneer moet je echt gaan "uitkijken" dat je niet teveel file_exists gebruikt gedurende 1 pagina-aanroep? Mag je dat gerust 10x doen? 100x? 500x?

En kan je een file "kapot" maken? Er moet immers een schijfbewerking worden uitgevoerd.
 
Mark PHP

Mark PHP

29/03/2012 16:49:20
Quote Anchor link
Tip: gebruik XDebug in combinatie met een tool als CacheGrind (WinCacheGrind voor Windows) om te zien hoevaak en hoelang een functie wordt uitgevoerd. Zie voorbeeld.

File exists kan verder niets "kapot" maken (wat versta je daaronder), al moet je wel rekening houden met het feit dat de output gecached wordt. Zie NOTE op http://www.php.net/file_exists .
Gewijzigd op 29/03/2012 16:49:35 door Mark PHP
 
Jacco Brandt

Jacco Brandt

29/03/2012 17:49:26
Quote Anchor link
Ik vond dit wel een belangrijke note:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
Note: Because PHP's integer type is signed and many platforms use 32bit integers, some filesystem functions may return unexpected results for files which are larger than 2GB.
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

29/03/2012 17:59:42
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 29/03/2012 16:14:37:
Hmmm, oké. Dat klinkt plausibel. Maar wanneer moet je echt gaan "uitkijken" dat je niet teveel file_exists gebruikt gedurende 1 pagina-aanroep? Mag je dat gerust 10x doen? 100x? 500x?


Ik heb een scriptje gehad waarbij na een query, bij ieder resultaa werd gekeken of een map bestond. De laadtijd liep daarmee tot 10 sec op bij 100 records
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

29/03/2012 18:03:23
Quote Anchor link
Hmmm... was dat niet gewoon een slechte query dan :D

Dit zou inhouden dat 10xfile_exists een seconde kost. Dat lijkt me sterk.
 
Jeroen VD

Jeroen VD

29/03/2012 18:04:15
Quote Anchor link
oftewel 0.1 sec per gebruik van de functie, op jouw systeem

Toevoeging op 29/03/2012 18:04:42:

en ik vind het vrij plausibel eigenlijk
 
Mark PHP

Mark PHP

29/03/2012 18:08:17
Quote Anchor link
Tobias Tobias op 29/03/2012 17:59:42:
Ik heb een scriptje gehad waarbij na een query, bij ieder resultaa werd gekeken of een map bestond. De laadtijd liep daarmee tot 10 sec op bij 100 records

Waardeloze "test". Dit zal ongetwijfeld aan de query liggen (100 queries is sowieso not the way to go).

Ter vergelijking, Smarty roept, afhankelijk van de complexiteit van de templates, soms over de paar duizend file_exists' aan. De totale executietijd blijft onder de seconde.

Maar nogmaals, meten is weten, dus installeer XDebug en kijk wat in je scripts de meeste tijd kost, en ga dat optimaliseren. Of dat nu functie A of B is. Liever één functie die een minuut duurt, dan 60 functies die ieder één seconde duren.
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

29/03/2012 18:31:20
Quote Anchor link
Mark PHP op 29/03/2012 18:08:17:
Waardeloze "test". Dit zal ongetwijfeld aan de query liggen (100 queries is sowieso not the way to go).


Het was maar 1 query, maar bij de while-loop om de resultaten te echoen werd de map geconrtoleerd
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.