Bezig met verwerking

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Peter van Kroonenburg

Peter van Kroonenburg

31/12/2016 15:59:53
Quote Anchor link
Ik ben op zoek naar de volgende oplossing en weet niet hoe ik dit moet aanpakken.
Ik laat een backup script draaien. Na afloop komt de pagina met eventuele meldingen. Tijdens de backup is het scherm blank. Dit duurt enige tijd.
De gebruiker wil ik laten weten dat hij moet wachten en ik wil voorkomen dat hij denkt dat het systeem hangt.
Hoe kan ik dat het best aanpakken?

Bedankt vast,
Peter
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 21:22:31
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/12/2016 16:11:34
Quote Anchor link
Je kan er voor kiezen om het resultaat op te halen via AJAX, nadat je het uitgevoerd hebt.
het uitvoeren zou ik op de achtergrond doen.
 
Peter van Kroonenburg

Peter van Kroonenburg

31/12/2016 16:19:01
Quote Anchor link
Is er misschien ergens een voorbeeldje. Hier heb ik geen ervaring mee.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

31/12/2016 16:27:36
Quote Anchor link
Ikzelf prefeer het gebruik van AJAX via de jQuery library:
http://www.w3schools.com/jquery/jquery_ajax_intro.asp, maar via plain JavaScript kan net zo goed:
http://www.w3schools.com/xml/ajax_intro.asp
 
Peter van Kroonenburg

Peter van Kroonenburg

31/12/2016 16:29:41
Quote Anchor link
Dank je, ik ga er mee aan de slag.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

31/12/2016 20:37:48
Quote Anchor link
Is het een backup op gezette tijden of een export op afroep? In het eerste geval zou je ook kunnen overwegen om deze in te plannen (en automatisch uit te laten voeren) via een cronjob.
 
Peter van Kroonenburg

Peter van Kroonenburg

01/01/2017 11:25:21
Quote Anchor link
cronjob wordt door HOSTNET met mijn abonnement helaas niet ondersteund.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/01/2017 11:33:11
Quote Anchor link
Hoe voer je de backuptaken nu dan uit?
 
Peter van Kroonenburg

Peter van Kroonenburg

01/01/2017 11:37:09
Quote Anchor link
Bij het opstarten van de homepage wordt aan de hand van de datum in een tabel gekeken of er een backup gemaakt moet worden. Als dat zo is wordt het backup script gestart. Probleem is dat dan de pagina blank blijft tot de backup klaar is. Dit duurt even maar de gebruiker denkt dat de zaak 'hangt' omdat er geen melding op krijg dat de backup bezig is. Als ik dat voor elkaar krijg zou mijn probleem zijn opgelost.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/01/2017 12:50:23
Quote Anchor link
Er is sprake van twee processen, het uitvoeren van het uploadproces, en het bekijken van de upload-status.
Heb je beide scripts al?

Je kan een script met exec uitvoeren, en daarin met & ervoor zorgen dat het op de achtergrond wordt uitgevoerd:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
exec("php backup.php > /dev/null &");


Ik raad dit alleen af als je een shared hosting hebt, want als het script vastloopt, of in een loop draait, dan kan je het zelf niet zomaar 'killen'. In vele gevallen wordt exec ook wel eens geblokkeerd, en dan loop je tegen een groot obstakel aan.
Gewijzigd op 01/01/2017 12:51:06 door - Ariën -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.