Blokkeer toegang tot map

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ruben Portier

Ruben Portier

27/12/2012 15:03:01
Quote Anchor link
Beste

Ik zit met een probleem dat ik niet meteen weet op te lossen. Ik heb namelijk een map met afbeeldingen erin. Ik wil nu maken dat je alleen de images kan bereiken als je via de index.php pagina kijkt. Dus naar de map /images/ gaan zou niet mogen lukken en je zou een access restricted error moeten krijgen. Enkel images uit die map die op de index.php staan d.m.v. de img-tag zouden mogen getoond worden.

Is dit mogelijk met b.v. htaccess of niet? Ik heb al een aantal dingen zitten uitproberen met Order Allow,Deny enz. Maar niets blijkt te werken.

Bedankt alvast!
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 09:39:35
 
Eddy E

Eddy E

27/12/2012 15:09:42
Quote Anchor link
Zoek eens op hotlinking.
Dit moet tegen te gaan zijn via htaccess.

Eventueel kan je de map ook buiten je root zetten (dus boven htdocs of zoiets).
Nadeel is dat je dan met PHP de foto's moet inlezen en moet verzenden (cache werkt dan niet).
 
Ruben Portier

Ruben Portier

27/12/2012 15:18:03
Quote Anchor link
Eigenlijk bevat die map dus afbeeldingen. En ik wil dus wel dat je de afbeeldingen nog kan zien op de index.php via de img-tag. Dus ik kan wel Deny from All doen maar dan werkt die img-tag ook niet. Ik heb al zitten zoeken op hotlinking, maar daarmee kwam ik niet veel verder.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

27/12/2012 15:27:45
Quote Anchor link
Maak eens een .htaccess bestandje en plaats dit in dezelfde map als de images.
In het .htaccess bestandje zet je:

Options -Indexes
 
Ruben Portier

Ruben Portier

27/12/2012 15:44:27
Quote Anchor link
Bedankt Ozzie, maar ik kan nog altijd in die map de images bekijken.

EDIT: Sorry allemaal, het is al gelukt! Ik moest natuurlijk de htaccess file in de juiste map plaatsen. Wat dom van me.

Bedankt!
Gewijzigd op 27/12/2012 15:48:11 door Ruben Portier
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

27/12/2012 16:09:43
Quote Anchor link
Graag gedaan ;-)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.