Bon printen uit PHP

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Mark Tielemans

Mark Tielemans

29/04/2011 20:26:24
Anchor link
Hey fellow PHPers,

Ik heb een vraagje met betrekking tot het uitprinten van bonnen.


Ik wil, mbv een PHP script, data uitprinten op een bon.

Het gaat om een systeem voor gebruik in horeca. Een bestelling wordt aangeslagen, waarna een bon geprint moet worden met enkele variabelen. Het aanslaan, variabelen etc. zijn allemaal het probleem niet, maar ik weet niet goed hoe ik het printen van de bon moet aanpakken.

De bon wordt geprint in een bonnenprinter, waar papieren rollen ingaan van (gok) ong 10cm breed.

Ik weet niet in welk formaat ik de tekst voor op de bon nu moet uitvoeren en/of hoe ik het geprint krijg op een kleiner formaat printer. Of kan ik het gewoon op dezelfde manier printen als een normale printer, en pakt ie het formaat dan automatisch?

Thanks in advance!

Groet,
Mark
Gewijzigd op 29/04/2011 20:39:10 door Mark Tielemans
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 17:38:11
 
Gerhard l

gerhard l

29/04/2011 20:37:16
Anchor link
er zit een typfout in je titel, daardoor keek ik maar hier weet ik niets van.
 
Mark Tielemans

Mark Tielemans

29/04/2011 20:39:24
Anchor link
Ikzie, sorry!
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

29/04/2011 20:53:13
Anchor link
Helaas weinig verstand van losse printers, maar ik zou gewoon trial-and-error gebruiken.
 
Mark Tielemans

Mark Tielemans

29/04/2011 20:55:59
Anchor link
Ja, probleem is alleen dat ik zelf geen bonnenprinter heb en ik de app ga implementeren bij een klant. Ik ben student ICT die freelance klusjes doet.
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

29/04/2011 21:33:49
Anchor link
Je kan alleen een fatsoenlijk antwoord krijgen als je verteld:
1. waar draait de webserver op windows/linux
2. wat voor type printer is het exact, netwerk-printer ja/nee
 
Mark Tielemans

Mark Tielemans

29/04/2011 21:41:08
Anchor link
Waar de webserver op draait weet ik nog niet, omdat ik nog geen webserver heb gekozen. Ik vraag me enkel af of en hoe dit mogelijk is binnen PHP, voor ik eraan begin. Het wordt zeer waarschijnlijk windows.

Het type printer weet ik ook niet exact, gezien de printer bij die klant staat. Het is een printer die je vaker in horecazaken tegenkomt, die de standaardmaat rollen papier gebruikt om bestellingsbonnen te printen.
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

29/04/2011 22:08:44
Anchor link
wel pdf-je maken en die via shell exec naar de printer sturen, dat is de meest logische optie.

voor windows heb je ook nog iets als een php_printer.dll, maar ik weet niet in welke mate deze nu is meegegaan in de nieuwe windows ontwikkeling.
 
Mark Tielemans

Mark Tielemans

29/04/2011 22:11:20
Anchor link
Daar had ik over gelezen ja, maar formaat dus eerst pdf maken, dat onthoud ik :)

Ik snap dat je geen accuraat antwoord kunt geven met zo weinig info, maar denk je dat de content automatisch wordt aangepast aan de grootte van het bonnetje?
 
Crispijn -

Crispijn -

29/04/2011 22:21:10
Anchor link
Je kan toch de afmetingen van je pdf kiezen als je deze aanmaakt met php? Dan zou je vraag beantwoord moeten zijn!

Klinkt als een leuk projectje! Succes!
 
Mark Tielemans

Mark Tielemans

29/04/2011 22:23:23
Anchor link
Dat vroeg ik me al af maar dacht niet dat dat mogelijk zou zijn. Dan bedoel je wss de standaardformaten Ax e.d.? Ik zal daar eens op googlen, als dat zo werkt zou dat prachtig zijn :)

Thnx Crispijn, ik heb er idd zin in, combinatie van mn bijbaan en studie^^ Just got the green light :). Ben benieuwd of het gaat werken.

Thnx!
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/04/2011 22:44:04
Anchor link
Mijn neef heeft een mooie oplossing bedacht om te printen met PHP.

Hij heeft een print-server met FTP-ondersteuning. Hij heeft een script gemaakt die de FTP-functies van PHP aanroept op de printer, en voila... er komt tekst uit gerold.

Helaas is het ascii enzo, en zullen plaatjes waarschijnlijk niet werken. Wel is het ideaal voor een bel-me-terug systeem voor zijn werknemers.
 
Mark Tielemans

Mark Tielemans

29/04/2011 22:56:24
Anchor link
Maar waarom heeft hij zo moeilijk moeten doen als er standaard functies zijn om te printen in PHP?

@Crispijn en Noppes, toch nog n vraagje, als ik het PDF maak wordt het eerst een pdf bestand output en dat print ik dan vervolgens uit? Want dat maakt dus een pdf bestand aan voor elk bonnetje, dat wordt wel n rotzooi..
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/04/2011 23:15:56
Anchor link
Quote:
Maar waarom heeft hij zo moeilijk moeten doen als er standaard functies zijn om te printen in PHP?

Dat heb ik hem inmiddels verteld :).
 
Pim -

Pim -

30/04/2011 17:09:40
Anchor link
Quote:
These functions are only available under Windows 9.x, ME, NT4 and 2000.
 
Mark Tielemans

Mark Tielemans

30/04/2011 17:14:32
Anchor link
Ai das balen pim.. Waar heb je dat vandaan? Ik hoop dat dat van een site komt die gewoon heel oud is en dat het op win xp ook werkt...
 
Pim -

Pim -

30/04/2011 18:14:55
 
Mark Tielemans

Mark Tielemans

30/04/2011 18:24:08
Anchor link
Last updated: Fri, 22 Apr 2011

Dat is echt zwaar zuig..... En heel kort geleden geüpdate trouwens.

Wie heeft er een idee?
 
Uiid -

Uiid -

30/04/2011 19:55:26
Anchor link
zijn er niet gewoon bedrijven die dat gewoon leveren?
 
Mark Tielemans

Mark Tielemans

30/04/2011 19:59:23
Anchor link
In dit geval ben ik het bedrijf en wil ik het leveren ;)

Maar wat moeten ze dan precies leveren?
 
Pim -

Pim -

01/05/2011 01:38:58
Anchor link
Als je niet iets kan vinden om via de command line te kunnen printen, gaat het nooit lukken.

Wanneer je je druk maakt om de grootte van het papier, is dat echt andere koek.
 

Pagina: 1 2 volgende »

 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.