Breadcrumbs structuur maken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Yanick de Jong

Yanick de Jong

03/03/2011 09:35:54
Quote Anchor link
Ik wil op een website een breadcrumb structuur maken. Ik heb al een aantal andere voorbeelden bekeken en uitgeprobeerd, maar die doen in mij geval niet wat het zou moeten doen, het geen volgens mij aan mijn mappen indeling ligt. Ik kom er in iedergeval niet uit en vraag hierbij jullie hulp, om uit te leggen wat ik precies moet doen. Mijn voorkeur gaat uit om zelf iets te maken en dan te snappen hoe het werkt, dan komt complexer en mooier later.

Mijn situatie is een map 'website' op in de root directory van webserver. De website heeft een aantal mappen, waaronder content, images, css, etc... In de content staan een aantal php bestanden. Je begint met categories waar in een aantal categorieen worden getoond. Per categorie heb je verschillende projecten (projecten.php) en viewproject.php toont een project met alle details.

VRAAG: Hoe maak ik breadcrumbs op mijn webpagina met php met het onderstaande resultaat op de pagina?

Nu zou ik graag op de pagina van

--> categories.php - de volgende breadcrumb hebben staan HOME / SITE - Categories
--> projecten.php - HOME / SITE - CategoriesNAME - Projecten
--> viewproject.php - HOME /SITE - CategoriesNAME - ProjectNAME

en uiteraard allemaal als link zodat ik er mee kan navigeren.

Als ik van categories.php naar projecten ga geef ik een categorie_id mee met een GET in de adresbalk en zelfde geld voor projecten naar viewproject.

Directory Structuur

ROOT
--> website
--> css
--> images
--> content
--> categories.php
--> projecten.php
--> viewproject.php
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.