browser push notificaties

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP/Magento developer gezocht met 1-2 jaar werkerv

Functieomschrijving In deze rol werk je met PHP/Magento dus het is fijn als je met 1 van de 2 gevraagde technieken ervaring hebt. Mocht je Magento gecertificieerd zijn, reageer dan direct! Dus heb jij passie voor E-commerce omgevingen en ervaring met PHP en/of Magento dan ben je hier aan juiste adres. Functie-eisen - HBO werk- en denkniveau; - Minimaal 1-2 jaar relevante werkervaring; - Magento kennis is een pré. - Kennis van PHP frameworks. Bedrijfsomschrijving Deze informele organisatie zoekt een PHP/Magento developer die inmiddels 1-2 jaar werkervaring heeft. Ze bouwen hier aan hele toffe E-commerce oplossingen. De oplossing zijn divers

Bekijk vacature »

.NET Developer Financieel

Werk jij als software developer het liefst met uitdagende systemen? Dan kun jij je bij onze vestiging in Amsterdam volledig uitleven als .NET Developer Financieel. Wanneer begin je? Jouw baan Je ontwerpt, ontwikkelt, ondersteunt en onderhoudt je eigen financiële module binnen HiX, onze ICT-totaaloplossing voor de zorg. Je schrijft objectgeoriënteerde code, speurt naar verbeteringen, werkt aan vernieuwende projecten, doet code reviews en voert testen uit. Een uiterst verantwoordelijke job, want dankzij jouw software kunnen zorginstellingen hun zorg factureren, voldoen aan afspraken met zorgverzekeraars, verplichte landelijke aanleveringen van financiële data doen en nog veel meer. Je brainstormt regelmatig met collega’s hoe

Bekijk vacature »

Java Developer / Webservices / Overheid

Functieomschrijving Ben jij als Java Ontwikkelaar toe aan een stabiele organisatie zonder commercieel doeleinde? Ga jij voor kwaliteit, collegialiteit en stabiliteit? Dan is dit jouw baan! Ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Als het in jouw interessegebied ligt kan je betrokken worden bij het vormgeven van verantwoordingsrapportages; Werken aan gegevensuitwisseling met SOAP, ervaring hierin met Apache Synapse/Axis2 is een pre; Werken aan Java web GUI ontwikkeling, ervaring hierin met GWT, Bootstrap, Javascript, HTML en CSS is een pre; Werken met testframeworks, ervaring hierin met JUnit en Selenium is een pre; Ervaring met

Bekijk vacature »

Java Developer / Overheidsinstelling / 4500

Functieomschrijving Ben jij als Java Developer toe aan een stabiele organisatie zonder commercieel doeleinde? Ga jij voor kwaliteit, collegialiteit en stabiliteit? Dan is dit jouw baan! Ontwikkelen van nieuwe en bestaande webservices; Uitbreiden van functionaliteiten binnen de producten- en dienstenportefeuille; Als het in jouw interessegebied ligt kan je betrokken worden bij het vormgeven van verantwoordingsrapportages; Werken aan gegevensuitwisseling met SOAP, ervaring hierin met Apache Synapse/Axis2 is een pre; Werken aan Java web GUI ontwikkeling, ervaring hierin met GWT, Bootstrap, Javascript, HTML en CSS is een pre; Werken met testframeworks, ervaring hierin met JUnit en Selenium is een pre; Ervaring met

Bekijk vacature »

Stage ICT

Ben jij op zoek naar een uitdagende stage om een vliegende start aan je IT carrière te maken? Sue is op zoek naar collega's voor een: Stage IT voor onze locatie in Geldermalsen Over de stage: Elk half jaar studeren meerdere technische hbo-stagiairs bij Sue af. Deze studenten zijn ambitieus, behulpzaam en geïnteresseerd in Unix en opensourcesoftware. Een afstudeerstage duurt in het algemeen een half jaar. Je volgt technische trainingen over onderwerpen als SUSE Linux en Grafana. Tevens volg je professionele vaardigheidstrainingen, zoals Krachtig Presenteren en Schrijfvaardigheid. Je werkt aan technische projecten en ondersteunt Sue-evenementen indien nodig. De meeste tijd

Bekijk vacature »

.NET developer / C# / Webservices

Functieomschrijving Wil jij als .NET Developer bij deze organisatie in Tilburg als kartrekker in een Scrum team fungeren en je helemaal uitleven in de backend met C#? Krijg jij een grotere kick van high-security en high-availability .NET backend oplossingen dan van een gelikte frontend? Dan past deze functie jou perfect! Programmeren van high-availability en high-security applicaties in C#; Samen met je teamgenoten nieuwe applicaties/diensten ontwikkelen in .NET; Overleggen met de informatie analisten en testers; Ontwikkelen van webservices (WCF); 20% van je tijd besteden aan innovatie; Deelnemen aan projecten om nieuwe ketenpartijen toe te voegen; Bouwen van unit testen. Functie-eisen Beschikt

Bekijk vacature »

Fullstack PHP developer voor gerenommeerde organis

Functieomschrijving Voor de functie is het belangrijk dat jij goede kennis hebt van PHP en Laravel/Symfony en JavaScript. Ze zoeken dus iemand die al 5 jaar werkervaring heeft als developer. Je zult hier zowel op de Front- als Backend werkzaam zijn en samen met je collega's ben je verantwoordelijk voor de software. Wil jij jezelf verder uitdagen in een klein en sterk team? Dan ligt hier de kans om deze stap te zetten! Functie-eisen - Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring als PHP developer; - Javascript, PHP en MySQL kennen geen geheimen voor jou; - Je hebt kennis van meerdere

Bekijk vacature »

ASP.NET Developer Transformatie 35+ vrije dagen

Functieomschrijving Ben jij een ASP.NET Developer en wil jij meer doen dan alleen developen? Ben jij ondernemend ingesteld en denk jij graag mee aan de visie en strategie van een organisatie? Dan is deze baan wat voor jou! Meedenken in de visie en strategie van de organisatie; Concepten ontwikkelen en deze uitdragen binnen de organisatie; Applicaties optimaliseren in ASP.NET; Innovatieve software ontwikkelen met onder andere AngularJS; Functie-eisen HBO werk- en denkniveau; 1 tot 4 jaar ervaring met bijvoorbeeld: ASP.NET, .NET of Java; 1 tot 4 jaar ervaring met: AngularJS of andere JavaScript versies; Bekend met Agile werken; Affiniteit met ondernemen.

Bekijk vacature »

Junior Java Developer / DevOps / Cloud / Financi&e

Functieomschrijving Wil jij graag aan de slag als Java Developer? Heb jij affiniteit met de financiële branche? Wil jij systemen ontwikkelen die een grote impact hebben en binnen de gehele organisatie gebruikt worden? Solliciteer dan nu! Als Developer ben je primair verantwoordelijk voor het ontwerpen, bouwen en testen van software in al zijn facetten: Het designen en developen/ontwikkelen in Java van nieuwe software en nieuwe features op bestaande functionaliteiten; Het reviewen en overzien van de geschreven code; Het continu verbeteren van de richtlijnen en standaarden voor het geleverde werk binnen het team; Het bijdragen aan het verder automatiseren van de

Bekijk vacature »

Consultant Fullstack Developer met C++ ervaring

Functieomschrijving Bij dit bedrijf ga je samen met je collega’s, intern op kantoor of thuis aan de slag voor een opdrachtgever. Jij gaat er voor zorgen dat er kwalitatief sterke oplossingen komen voor portals en applicaties. Hierbij ga je hele software stack overzien. Hierbij zal je zelfstandig maar ook in scrum teams volledige applicatie-creaties ontwikkelen. Het bedrijf is opzoek naar een C++er met minstens 3 jaar ervaring. Je bent bekend met het werken in scrum teams. Je kan wensen van klanten omzetten in bruikbare producten. Naast het oplossingen van technische vraagstukken ben je ook adviserend richting de klant. Het gaat

Bekijk vacature »

C# developer

Als Medior C# developer bij Profit4Cloud ontwikkel je de back-end en front-end oplossingen van overmorgen. We omarmen innovaties en zoeken daarvoor versterking in ons .Net-team. Je werkt samen met onze enthousiaste en eigenzinnige professionals. Gepassioneerd zijn we altijd bezig met ‘the next big thing’, of het nu gaat om het ontwikkelen van een supergave nieuwe applicatie of het up-to-date houden van onze vakkennis. Jouw spec's Een HBO of WO-diploma in Informatica, ICT of iets wat daarop lijkt C# is jouw second nature. Angular, React of NodeJS zijn jou ook niet vreemd evenals het .Net Core 2 platform Daarnaast breng je

Bekijk vacature »

SAP SD CONSULTANT

SAP SD CONSULTANT Utrecht Technology 13th month pay & Holiday allowance Bonus Program 26 holidays Training & Learning opportunities Laptop & Smartphone 32-40 hours p.w. Are you ready for the next step in your career as an SAP Sales and Distribution expert? Are you looking for innovative technical projects in an international work environment? Choose Accenture and make delivering innovative work part of your extraordinary career! Within Accenture you are challenged to be the best version of you at our client’s projects. This means you lead projects by actively engaging with the business and translating their needs to create maximum

Bekijk vacature »

Ervaren Cognos Ontwikkelaar gezocht!

Functieomschrijving Je zal meedraaien met de bestaande scrumteams die al goed presteren. Je bent je er dus van bewust dat er zaken opgepakt moeten worden die soms niet per se in jouw vakgebied liggen. Hierdoor ontwikkel jij je kennis op een breder vlak. Het is daarom belangrijk om een enthousiaste, proactieve houding te hebben. Functie-eisen – Je beschikt over ruime kennis van en ervaring met het ontwikkelen van Cognos producten; – Je hebt minimaal 2 jaar ervaring met Cognos; – Je voelt je comfortabel in de rol van Informatie analist; – Je hebt ervaring met datamodelleren en het testen van

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar Zorg-ICT

Wil jij met ChipSoft impact maken in de zorg met jouw technische kennis als Software Ontwikkelaar? En lijkt het jou uitdagend om innovatieve software te ontwikkelen met de laatste Microsoft-tools en technieken? Wat doe jij als Software Ontwikkelaar? Je bent verantwoordelijk voor het ontwerpen, ontwikkelen, ondersteunen en onderhouden van jouw eigen module. Dit gaat om complexe ICT-producten die feilloos moeten functioneren binnen de complexe omgeving van een zorgorganisatie. Je werkt zelfstandig of in teamverband. ChipSoft maakt gebruik van een zelf ontwikkeld multi-tier framework. Tijdens een interne opleiding brengen wij je snel bij hoe je binnen deze architectuur je ontwikkelkunsten kunt

Bekijk vacature »

1st Level Service Desk Benelux

Samen ondernemen, welkom bij Henry Schein Dental BV. is onderdeel van het Amerikaanse Henry Schein, Inc. (NASDAQ: HSIC). De Henry Schein-groep richt zich voornamelijk op het aanbieden van producten en services aan praktijk houdende medici in 3 sectoren: Medical, Animal Health en Dental. Henry Schein heeft wereldwijd meer dan 22.000 medewerkers, vestigingen in 33 landen en biedt haar producten in meer dan 128 verschillende landen aan. Henry Schein Dental B.V. vertegenwoordigt als groothandel alle gerenommeerde merken in de tandheelkundige markt en is daarbij marktleider. Binnen de organisatie is de IT afdeling verantwoordelijk voor een maximale beschikbaarheid van alle bedrijfsproces ondersteunende

Bekijk vacature »
Michael -

Michael -

22/01/2020 21:14:29
Quote Anchor link
Beste,

Iemand ervaring met browser notificaties?
Ik wil een notificatie sturen. Ook als je de website niet open hebt.
Wat is hiervoor de makkelijkste manier? Is hier een makkelijk framework voor?
Ik krijg veel resultaten van hele oude topics, of van diensten waarbij je via hun notificaties kunt sturen. Of github juist weer hele projecten die je eerst moet installeren. Ik zoek gewoon iets wat ik even kan toevoegen, klaar. Het is toch gewoon een stukje javascript?

Iemand een linkje of zo?

PHP hulp

PHP hulp

20/02/2020 14:44:06

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

22/01/2020 21:36:52

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

22/01/2020 22:06:22
Quote Anchor link
Je hebt wel een worker nodig die op de achtergrond draait en de notificaties wegstuurt. Daarom kom je vaak server-side scripts tegen.

Of je moet een 3rd-party zoals OneSignal gebruiken.

Michael -

Michael -

23/01/2020 06:27:03
Quote Anchor link
@Rob, inderdaad een dubbele post, excuus ;-)

@Arien, ik heb een shared hosting, dus als ik iets moet installeren houd het op. Is er dan een API voor of zo?
OneSignal is vergelijkbaar met SendPulse die ik had gevonden, maar na aanmelding krijg een platform waar ik een notificatie kan samenstellen. Ik wil zelf een bericht dat uit PHP komt doorsturen als notificatie. Op de frontpage staat dat ze een API hebben, maar kan 'm vervolgens nergens vinden.
Dan weet ik in ieder geval dat ik in deze hoek moet blijven zoeken.

edit:typo's
Gewijzigd op 23/01/2020 10:11:16 door Michael -

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

23/01/2020 08:39:24
Quote Anchor link
Apart, dan hebben ze die link verstopt? Via Google vind ik hem wel:
https://documentation.onesignal.com/docs/onesignal-api en dit is die van SendPulse: https://sendpulse.com/integrations/api/web-push
Gewijzigd op 23/01/2020 08:44:29 door - Ariën -

Michael -

Michael -

23/01/2020 10:11:52
Quote Anchor link
Thanks Arien. Ik ga even kijken welke het handigst is.

Toevoeging op 23/01/2020 21:00:57:

Arien, heb je ervaring met OneSignal? Ik krijg SendPulse niet juist voor elkaar, notificatie op de desktop verschijnt wel, maar vervolgens niet in de lijst met subscribers. Op de mobiel helemaal geen notificatie. Dus OneSignal geprobeerd. Hier kun je iets meer instellen dan alleen de standaard notificatie (die grappig genoeg niet wordt aanbevolen) zoals bij SendPulse. Slide prompt gekozen (die wordt aanbevolen). Op de desktop verschijnt deze netjes. Waarna acceptatie alsnog de standaard prompt van de browser komt. Vervolgens verschijnt deze inderdaad als subscriber in de dashboard.

Nu graag nog op de mobiel.
Hier verschijnt geen melding. Voor de custom-link gekozen, maar zelfs deze knop verschijnt wel op de desktop, maar niet op de mobiel. Waar kan dit aan liggen?

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

23/01/2020 21:03:11
Quote Anchor link
Ooit heb ik eens een paar testjes er mee gedaan, maar ik moet er nog wat moois mee doen om er echt een mening over te kunnen geven ;-)

Michael -

Michael -

23/01/2020 21:42:35
Quote Anchor link
Misschien is vandaag de dag? Kun je me daarna zeggen hoe je 't hebt gedaan ;-)
Het ligt niet aan mijn mobiel, anderen zien ook geen notificatie of knop. Mogelijk moet je dus nog ergens iets aanzetten of zo.

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

23/01/2020 21:44:56
Quote Anchor link
Ik doelde zelf op OneSignal, en niet op SendPulse. Met die laatste heb ik geen uitgebreide ervaring.
Ik ga van het weekend eens wat uitgebreider mee spelen.

Michael -

Michael -

24/01/2020 06:22:09
Quote Anchor link
Ik doelde ook op OneSignal. Die andere heeft die opties niet.
Notificatie vanuit PHP werkt ook allemaal prima. Alleen jammer dat mobiel dus nog niet werkt. Kan er weinig nuttigs over vinden.

Toevoeging op 24/01/2020 19:07:44:

De website moet wel ten alle tijden het zelfde zijn. Je kunt de notificaties maar vanaf 1 domein activeren.
Dat houd dus in als je https://domein.tld instelt, dat https://www.domein.tld en http://domein.tld niet werken (als in, vraagt niet of je notificaties wil.)
Nou wil ik dus alles doorsturen naar https://domein.tld, maar ik krijg een ERR_TOO_MANY_REDIRECTS.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTPS} off [OR]
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www\. [NC]
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(?:www\.)?(.+)$ [NC]
RewriteRule ^ https://%1%{REQUEST_URI} [L,NE,R=301]

Bron

Edit:
Opgelost. Het antwoord op 't htaccess gedeelte is hier te vinden.

Update:
Het werkt nu redelijk. Notificaties verschijnen nog niet altijd even goed, maar dan is de button (custom link) te gebruiken. Voor dit doeleinde is dat niet zo belangrijk.
De API werkt prima. Het was even zoeken hoe alles in te stellen.
Enige nadeel vind ik nog dat de bestanden worden herkend en standaard worden geblokkeerd als zijnde trackers. Dus de website moet eerste aangegeven worden als vertrouwt. Ik zie dat sites die hun eigen "worker" hebben dit probleem niet hebben. Maar ook dat is voor dit doeleinde niet zo belangrijk.
Gewijzigd op 25/01/2020 13:19:12 door Michael -

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

26/01/2020 18:00:49
Quote Anchor link
Thnx voor je bevindingen tot nu toe. Ik heb er eerlijk gezegd nog geen tijd voor gehad om er zelf mee te spelen. Maar misschien is een eigen VPS met node.js om een worker te draaien een betere optie dan OneSignal. Maar dat betekent wel dat je zelf geloof ik wat keys bij de browserbouwers moet aanvragen, omdat elk een eigen API lijkt te gebruiken.

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

26/01/2020 21:43:54
Quote Anchor link
Ik kop 'm maar nogmaals in: https://github.com/Minishlink/web-push-php-example
- server side alles PHP (dus geen node.js nodig)
- client side uiteraard een JS worker
- geen afhankelijkheid van een 3e partij (met een prijskaartje)

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

26/01/2020 23:06:15
Quote Anchor link
Ik dacht dat zo'n worker altijd via een server moest?
Wat zijn de redenen waarom je een worker zowel serverside als clientside kan uitvoeren?

Michael -

Michael -

27/01/2020 01:48:03
Quote Anchor link
- Ariën - op 26/01/2020 18:00:49:
Thnx voor je bevindingen tot nu toe. Ik heb er eerlijk gezegd nog geen tijd voor gehad om er zelf mee te spelen. Maar misschien is een eigen VPS met node.js om een worker te draaien een betere optie dan OneSignal. Maar dat betekent wel dat je zelf geloof ik wat keys bij de browserbouwers moet aanvragen, omdat elk een eigen API lijkt te gebruiken.

Klopt, maar voor dit doel werkt t perfect zo. Je hebt er dan gelijk een duidelijk dashboard die alle gebruikers en berichten bijhoudt. Je kunt zien hoeveel er geslaagd zijn. Hoevaak erop geklikt is enz enz.
Teveel om voor dit doel zelf te maken.

@Rob ik kan me haast niet voorstellen dat dit ook offline push berichten kan sturen, wat voor mij wel belangrijk is. Ik kwam wel meer van dit soort projecten tegen maar werkt alleen bij online/actieve ontvangers.
Weet je of dat hier ook voor geldt?

Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

27/01/2020 09:29:26
Quote Anchor link
Dit werkt ook offline. Als je je "aanmeld" (dit gaat via javascript) krijg je "van de browser" wat gegevens terug (endpoint, key, token). Die moet je dus ergens op je server opslaan. Met die gegevens kun je dan (later) push berichten gaan sturen. Die gaan dan naar een soort "inbox" bij de browser leverancier. Op het moment dat je weer online komt haalt je browser / serviceworker die inbox leeg, en krijg je (alsnog) je push berichten (en als je online bent werkt het natuurlijk instant).

Verder is het voor mij ook een redelijke black box. Ik weet ook niet precies hoe lang ze die berichten bewaren. Maar het werkt (ook offline), en dat telt ;-)

Michael -

Michael -

27/01/2020 16:43:11
Quote Anchor link
@Rob, Bedankt voor het delen. Dat is wel interessant dus. Nu heb ik alles al werkend, maar zal de link zeker opslaan en later eens in verdiepen.
Bij OneSignal worden berichten maximaal 3 dagen bewaard en lager kun je natuurlijk instellen. Ik denk dat 3 dagen wel een limiet is van de browsers om te voorkomen dat je naar een maand ineens worden gebombardeerd.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.