browser push notificaties

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »

Developer Full Stack

Functie omschrijving Full Stack Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een Full Stack Developer voor een bedrijf in de regio Nijkerk. Je maakt in deze functie onderdeel uit van een groeiend team met een goede ambitie waarbij eenheid, betrokken en overtreffen de belangrijkste kernwaardes zijn. Het bedrijf werkt volgens de AGILE/SCRUM methode, wat je o.a. terug vindt in de tweewekelijkse sprints, retrospectives en een daily standup. Je takenpakket bestaat uit: Bijdragen aan het door ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van een Saas applicatie; Bijdragen aan de innovatie van het bedrijf en hun klanten; Het ontwikkelen op de laatste technologie van

Bekijk vacature »

Medior/senior front end developer

Functie Vanwege de groei binnen het bedrijf zijn we op zoek naar versterking in het development team. Als back-end developer bouw je aan de bedrijfssoftware die ons helpt bij de primaire processen. Een leuk (intern) project dus waarbij je de software continu doorontwikkeld! Je werkt in een klein team, we hebben dagelijks stand-ups en iedere twee weken een scrum-sessie, begeleid door onze Scrum Master. Hierin krijg je uitgebreid de kans om je ideeën te presenteren, en te overleggen met je mede-ontwikkelaars en de Product Owner. Binnen de ontwikkelteams gebruiken we Trello, Gitlab, Jiira, Confluence en Boockstack. Hiernaast werken ze met

Bekijk vacature »

Junior/Medior Front-end developer

Functie Als Front-end developer werk je intensief samen met 1 van de UX-designers en denk je mee over de gebruiksvriendelijkheid en design van onze web- en mobile apps. Je bent betrokken bij sessies met gebruikers om designs te valideren en usability van de app-in-wording te testen. Vervolgens gebruik je dit om samen met je team waarin ook back-end (.NET) developers zitten, te zorgen voor de realisatie van de best mogelijke apps voor studenten en docenten. Eisen • Je hebt een hands-on development en coding mind-set en werkt graag aan een high quality code base welke je consequent onderhouden kan worden

Bekijk vacature »

Lead developer (PHP, Symfony, DDD)

Functie Als Lead developer zorg je ervoor dat het team (bestaande uit zowel junior als ervaren developers) in staat is om de kwaliteit van de software (en code) verder te verhogen. In samenwerking met het team, de product owner en de andere lead developers zet je technische lijnen uit en bepaal je de prioriteiten per sprint. Lijkt het jou interessant om complexe problemen op te lossen en bijvoorbeeld een nieuwe applicatiestructuur in Symfony op te zetten? Dan komen wij graag met je in contact. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar papieren, maar naar denkniveau, motivatie en

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Ontwikkelen van herbruikbare componenten; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als junior .NET Developer kom je terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als junior .NET Developer werk je aan het ontwikkelen van verbeterde

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een uitdagende werkgever in omgeving Waalwijk zijn wij op zoek naar een enthousiaste softwareontwikkelaar met kennis of ervaring met C# en SQL. In een uitdagende rol als C#.NET Developer werk je samen met een enthousiast en informeel team aan het bouwen van maatwerk software voor variërende klanten. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je houdt je bezig met het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Ze zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van de warehouses. Op dit moment wordt er nog gebruik

Bekijk vacature »

Front end developer

Functie Het team bestaat uit User Experience designers, Data Scientists en Software Engineers met passie voor hun vak. De consultants en ontwikkelaars werken volgens de Design Thinking methode waarbij de eerste stappen van ontwerp en ontwikkeling zullen samenkomen in een proof of concept. Nadat is vastgesteld dat de oplossing voldoet aan de belangrijkste behoeftes worden producten of services gevalideerd door middel van korte iteraties. Hiermee zorgen ze ervoor dat het werk voldoet aan de technische vereisten en gebruikersbehoefte. Door het inzetten van de nieuwste technologieën die toekomstbestendig zijn weten ze klanten omver te blazen. Ook geven en organiseren ze veel

Bekijk vacature »

Scrum Master

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Scrum master op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je begeleidt twee teams binnen de afdeling Platform Services (PLS). Je helpt mee de devops manier van werken van de teams verder door te ontwikkelen. Je helpt de PO bij het managen van de product backlog; het voorbereiden van

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

C# .NET Backend Developer HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever is een professionele speler op gebied van IT en E-Commerce. Wil jij werken voor een e-commerce platform? Heb je ervaring met C#, Javascript en Scrum? Vaste baan: C# .NET Developer Backend E-Commerce 3.400 - 4.500 Backend Developer Wij ontwikkelen software voor E-Commerce toepassingen. Ons eigen Content Management systeem biedt een integrale oplossing met diverse ERP software. Onze systemen zijn vaak complex en omvangrijk en draaien bij grote organisaties. Maar ook kleine ondernemingen hebben steeds vaker behoefte aan een vlekkeloos werkende E-Commerce oplossing. Zij bieden een uitdagende werkomgeving met gezellige collega's. Je krijgt veel vrijheid en er is

Bekijk vacature »

Applicatie Ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving DUO verzorgt als uitvoeringsorganisatie, zijnde onderdeel van het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap de uitvoering van complexe wet- en regelgeving en heeft een uitgebreid dienstenpakket. DUO financiert en informeert onderwijsdeelnemers en onderwijsinstellingen. Voor verdere informatie zie www.duo.nl Functieomschrijving Wie zoeken we? Jij bent een enthousiaste, flexibele OPS’er die het leuk vindt om het bestaande examenlandschap te vernieuwen. Je bent leergierig en hebt interesse in cloud- en containertechnieken zoals OpenShift, Docker en Helm. Je gaat een uitdaging niet uit de weg en wil je nieuw opgedane kennis graag delen met de collega’s binnen en buiten het team. Doordat de

Bekijk vacature »
Michael -

Michael -

22/01/2020 21:14:29
Quote Anchor link
Beste,

Iemand ervaring met browser notificaties?
Ik wil een notificatie sturen. Ook als je de website niet open hebt.
Wat is hiervoor de makkelijkste manier? Is hier een makkelijk framework voor?
Ik krijg veel resultaten van hele oude topics, of van diensten waarbij je via hun notificaties kunt sturen. Of github juist weer hele projecten die je eerst moet installeren. Ik zoek gewoon iets wat ik even kan toevoegen, klaar. Het is toch gewoon een stukje javascript?

Iemand een linkje of zo?
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 13:30:49
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

22/01/2020 21:36:52
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/01/2020 22:06:22
Quote Anchor link
Je hebt wel een worker nodig die op de achtergrond draait en de notificaties wegstuurt. Daarom kom je vaak server-side scripts tegen.

Of je moet een 3rd-party zoals OneSignal gebruiken.
 
Michael -

Michael -

23/01/2020 06:27:03
Quote Anchor link
@Rob, inderdaad een dubbele post, excuus ;-)

@Arien, ik heb een shared hosting, dus als ik iets moet installeren houd het op. Is er dan een API voor of zo?
OneSignal is vergelijkbaar met SendPulse die ik had gevonden, maar na aanmelding krijg een platform waar ik een notificatie kan samenstellen. Ik wil zelf een bericht dat uit PHP komt doorsturen als notificatie. Op de frontpage staat dat ze een API hebben, maar kan 'm vervolgens nergens vinden.
Dan weet ik in ieder geval dat ik in deze hoek moet blijven zoeken.

edit:typo's
Gewijzigd op 23/01/2020 10:11:16 door Michael -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/01/2020 08:39:24
Quote Anchor link
Apart, dan hebben ze die link verstopt? Via Google vind ik hem wel:
https://documentation.onesignal.com/docs/onesignal-api en dit is die van SendPulse: https://sendpulse.com/integrations/api/web-push
Gewijzigd op 23/01/2020 08:44:29 door - Ariën -
 
Michael -

Michael -

23/01/2020 10:11:52
Quote Anchor link
Thanks Arien. Ik ga even kijken welke het handigst is.

Toevoeging op 23/01/2020 21:00:57:

Arien, heb je ervaring met OneSignal? Ik krijg SendPulse niet juist voor elkaar, notificatie op de desktop verschijnt wel, maar vervolgens niet in de lijst met subscribers. Op de mobiel helemaal geen notificatie. Dus OneSignal geprobeerd. Hier kun je iets meer instellen dan alleen de standaard notificatie (die grappig genoeg niet wordt aanbevolen) zoals bij SendPulse. Slide prompt gekozen (die wordt aanbevolen). Op de desktop verschijnt deze netjes. Waarna acceptatie alsnog de standaard prompt van de browser komt. Vervolgens verschijnt deze inderdaad als subscriber in de dashboard.

Nu graag nog op de mobiel.
Hier verschijnt geen melding. Voor de custom-link gekozen, maar zelfs deze knop verschijnt wel op de desktop, maar niet op de mobiel. Waar kan dit aan liggen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/01/2020 21:03:11
Quote Anchor link
Ooit heb ik eens een paar testjes er mee gedaan, maar ik moet er nog wat moois mee doen om er echt een mening over te kunnen geven ;-)
 
Michael -

Michael -

23/01/2020 21:42:35
Quote Anchor link
Misschien is vandaag de dag? Kun je me daarna zeggen hoe je 't hebt gedaan ;-)
Het ligt niet aan mijn mobiel, anderen zien ook geen notificatie of knop. Mogelijk moet je dus nog ergens iets aanzetten of zo.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

23/01/2020 21:44:56
Quote Anchor link
Ik doelde zelf op OneSignal, en niet op SendPulse. Met die laatste heb ik geen uitgebreide ervaring.
Ik ga van het weekend eens wat uitgebreider mee spelen.
 
Michael -

Michael -

24/01/2020 06:22:09
Quote Anchor link
Ik doelde ook op OneSignal. Die andere heeft die opties niet.
Notificatie vanuit PHP werkt ook allemaal prima. Alleen jammer dat mobiel dus nog niet werkt. Kan er weinig nuttigs over vinden.

Toevoeging op 24/01/2020 19:07:44:

De website moet wel ten alle tijden het zelfde zijn. Je kunt de notificaties maar vanaf 1 domein activeren.
Dat houd dus in als je https://domein.tld instelt, dat https://www.domein.tld en http://domein.tld niet werken (als in, vraagt niet of je notificaties wil.)
Nou wil ik dus alles doorsturen naar https://domein.tld, maar ik krijg een ERR_TOO_MANY_REDIRECTS.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
RewriteEngine On
RewriteCond %{HTTPS} off [OR]
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www\. [NC]
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^(?:www\.)?(.+)$ [NC]
RewriteRule ^ https://%1%{REQUEST_URI} [L,NE,R=301]

Bron

Edit:
Opgelost. Het antwoord op 't htaccess gedeelte is hier te vinden.


Update:
Het werkt nu redelijk. Notificaties verschijnen nog niet altijd even goed, maar dan is de button (custom link) te gebruiken. Voor dit doeleinde is dat niet zo belangrijk.
De API werkt prima. Het was even zoeken hoe alles in te stellen.
Enige nadeel vind ik nog dat de bestanden worden herkend en standaard worden geblokkeerd als zijnde trackers. Dus de website moet eerste aangegeven worden als vertrouwt. Ik zie dat sites die hun eigen "worker" hebben dit probleem niet hebben. Maar ook dat is voor dit doeleinde niet zo belangrijk.
Gewijzigd op 25/01/2020 13:19:12 door Michael -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/01/2020 18:00:49
Quote Anchor link
Thnx voor je bevindingen tot nu toe. Ik heb er eerlijk gezegd nog geen tijd voor gehad om er zelf mee te spelen. Maar misschien is een eigen VPS met node.js om een worker te draaien een betere optie dan OneSignal. Maar dat betekent wel dat je zelf geloof ik wat keys bij de browserbouwers moet aanvragen, omdat elk een eigen API lijkt te gebruiken.
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

26/01/2020 21:43:54
Quote Anchor link
Ik kop 'm maar nogmaals in: https://github.com/Minishlink/web-push-php-example
- server side alles PHP (dus geen node.js nodig)
- client side uiteraard een JS worker
- geen afhankelijkheid van een 3e partij (met een prijskaartje)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/01/2020 23:06:15
Quote Anchor link
Ik dacht dat zo'n worker altijd via een server moest?
Wat zijn de redenen waarom je een worker zowel serverside als clientside kan uitvoeren?
 
Michael -

Michael -

27/01/2020 01:48:03
Quote Anchor link
- Ariën - op 26/01/2020 18:00:49:
Thnx voor je bevindingen tot nu toe. Ik heb er eerlijk gezegd nog geen tijd voor gehad om er zelf mee te spelen. Maar misschien is een eigen VPS met node.js om een worker te draaien een betere optie dan OneSignal. Maar dat betekent wel dat je zelf geloof ik wat keys bij de browserbouwers moet aanvragen, omdat elk een eigen API lijkt te gebruiken.


Klopt, maar voor dit doel werkt t perfect zo. Je hebt er dan gelijk een duidelijk dashboard die alle gebruikers en berichten bijhoudt. Je kunt zien hoeveel er geslaagd zijn. Hoevaak erop geklikt is enz enz.
Teveel om voor dit doel zelf te maken.

@Rob ik kan me haast niet voorstellen dat dit ook offline push berichten kan sturen, wat voor mij wel belangrijk is. Ik kwam wel meer van dit soort projecten tegen maar werkt alleen bij online/actieve ontvangers.
Weet je of dat hier ook voor geldt?
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

27/01/2020 09:29:26
Quote Anchor link
Dit werkt ook offline. Als je je "aanmeld" (dit gaat via javascript) krijg je "van de browser" wat gegevens terug (endpoint, key, token). Die moet je dus ergens op je server opslaan. Met die gegevens kun je dan (later) push berichten gaan sturen. Die gaan dan naar een soort "inbox" bij de browser leverancier. Op het moment dat je weer online komt haalt je browser / serviceworker die inbox leeg, en krijg je (alsnog) je push berichten (en als je online bent werkt het natuurlijk instant).

Verder is het voor mij ook een redelijke black box. Ik weet ook niet precies hoe lang ze die berichten bewaren. Maar het werkt (ook offline), en dat telt ;-)
 
Michael -

Michael -

27/01/2020 16:43:11
Quote Anchor link
@Rob, Bedankt voor het delen. Dat is wel interessant dus. Nu heb ik alles al werkend, maar zal de link zeker opslaan en later eens in verdiepen.
Bij OneSignal worden berichten maximaal 3 dagen bewaard en lager kun je natuurlijk instellen. Ik denk dat 3 dagen wel een limiet is van de browsers om te voorkomen dat je naar een maand ineens worden gebombardeerd.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.