[bug] anchor link werkt niet altijd --> stap af van /last

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

28/02/2018 15:42:39
Quote Anchor link
Zie bijvoorbeeld deze thread. Je navigeert initieel naar pagina 2 of wat dan ook, maar hieraan wordt gerefereerd als /last. Als een thread dus langer dan één pagina is werken anchor links niet direct. Wanneer ik op pagina 2 op de anchor link van mijn eerste reactie klik navigeer ik terug naar de eerste pagina waar uiteraard die reactie niet bestaat.

De oplossing voor dit euvel is dus eigenlijk het veranderen of verwijderen van deze /last constructie. Deze zou je bijvoorbeeld kunnen koppelen aan een aparte actie die uitrekent op welke pagina we reeds zitten en je daar naar transporteert via een header, al dan niet met een see other / moved status.

Waar je ook aan zou kunnen denken is dat de anchor link zelf uitrekent op welke pagina deze staat, maar eigenlijk is de /last constructie verkeerd, omdat dit in wezen een tweede URI is die dezelfde content serveert. Dit is normaal iets waar je strafpunten voor krijgt van zoekmachines.
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.